sleper

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
obiwan
Berichten: 281
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Dordrecht

sleper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 11:32

hoi,
mijn paard sleept!! Heeft iemand tips om dit op te kunnen lossen? Ze is wel voorwaarts, dat is het niet, maar voordat ze haar been optilt sleept ze hem eerst nog over de grond. Ik ben al bezig balkjes te lopen en dat doet ze het niet maar zodra we weer dressuur rijden begint ze weer. Met buitenrijden doet ze het ook minder en in de bak heb ik het ook al eens geprobeerd met strijklappen (in de hoop dat ze het een raar gevoel vond en haar benen optilde) maar dat hielp ook niet. Het is geen medisch probleem, want ik heb het al laten onderzoeken, ze is gewoon lui!
bedankt!

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 13:04

Lui of niet sterk genoeg. Want zo kost het haar veel minder moeite om te lopen.
Ik zou die balkjes er regelmatig bij pakken. Zodat ze zowel haar benen moet op tillen en moet afzetten. Kleine sprongetjes zijn ook goed te gebruiken.
Voor de rest veel overgangen rijden. Dus echt starten en terug nemen. Zo min mogelijk op teugel. Zodat ze het echt helemaal zelf moet doen.

DePaardeMan
Berichten: 72
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 15:47

als je over balkjes rijd dan kan zij niet anders dan haar benen optillen. Jij moet ervoor zorgen dat ze na die balkjes het ook blijft doen door haar van achter naar voren te rijden en idd. door veel overgangen te rijden en ook schijn overgangen ( bv. van stap naar halthouden en op het moment ze wil gaan stilstaan meteen weer voorwaarts drijven).

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 17:14

Mijn paard doet dat ook ben zelfs een keer met paard en al gevallen door zijn on oplettendheid en zijn benen niet optillen.. Heel irritant..

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 17:33

CielitoLindo schreef:
Mijn paard doet dat ook ben zelfs een keer met paard en al gevallen door zijn on oplettendheid en zijn benen niet optillen.. Heel irritant..


Meestal leren ze dan wel hun benen op te tillen....

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 17:48

Helaas dus niet altijd.. Ik ben toen ook begonne met springen en dat hielp maar daarna weer zware blessure dus kan voorlopig even niet meer springen met hem.. Als hij weer wat sterker is dan springen we weer en dan zal het slepen ook wel weer minder worden..

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 17:50

Lekker vlot balkjes draven die lekker ruim liggen aan een los teugeltje..
Moet ie zelf goed opletten wat hij met zijn beentjes doet

Afbeelding

obiwan
Berichten: 281
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 17:53

mijn paard sleept dan alleen met haar achterbenen, niet met haar voorbenen gelukkig. En vooral in draf, dus het valt op zich wel mee, maar je ziet nog een groot verschil in bespiering van de voor en achterhand, dus ik moet haar gewoon ook nog sterk maken, wat ik ga proberen met heel veel overgangen en balkjes. bedankt voor de tips

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 18:01

CielitoLindo schreef:
Lekker vlot balkjes draven die lekker ruim liggen aan een los teugeltje..
Moet ie zelf goed opletten wat hij met zijn beentjes doet

Afbeelding


Mooi harnachement-setje hoor!

Maar da's heel erg offtopic, kweet het! Bloos