les gaat super en thuis oefenen dus niet.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

les gaat super en thuis oefenen dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 17:35

Hebben jullie dit ook: als ik priveles heb gaat het altijd best leuk, maar als ik dan thuis precies hetzelfde doe, lukt het dus voor geen meter!

In mijn vorige topic had ik al gemeld dat ik in mijn les op druk moest rijden voor het eerst en dat ik er bang voor was dat dat thuis fout zou gaan. Nou ik heb het gister geprobeerd en het was echt een ramp! Paard in de stress en ik in de stress. Het werd 1 gevecht en ik heb het na een klein uurtje opgegeven. Hij wilde niet meer draven, alleen hip hop galopjes en ik kreeg hem ook niet meer normaal naar voren. En het werd alleen maar erger. Na een half uur wilde hij helemaal niet meer en dan had ik nog niet eens zoveel druk als tijdens de priveles, want dat kreeg ik niet voor elkaar.

Conclusie: dit ga ik dus mooi niet zelf proberen, maar alleen tijdens de les, anders is straks alles weer weg wat ik met veel moeite voor elkaar heb gekregen.


Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 17:43

Ja hoor, ik denk dat iedereen dat wel heeft. Je instuctrice kan nml altijd inspringen en zeggen wat er fout gaat en als je voor jezelf rijdt gaat het dan toch anders.
Maar misschien is het een idee om iets vaker les te nemen, want het verschil bij jou tussen les en geen les is wel erg groot.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 18:05

Vroeger had ik het meer dan nu, bij mijn vorige instructeur dus. Sinds ik een nieuwe instructrice heb lukt het me al veel beter zelf.
Ik neem ook altijd samen met haar door waar ik mee kan gaan oefenen en de hulpen nemen we ook altijd voor de zekerheid nog even door.

Natuurlijk gaat het wel eens wat minder in de training dan in de les, maar ik probeer het altijd een beetje. Heb ik het gevoel dat het niet goed gaat stop ik ermee. Maar ik onthoud wat ik dan voelde en wat er misging. Dat kan ik dan zeggen als ik weer les heb en dan kan mijn instructrice heel gericht helpen.
En dan op naar het volgende probleem Knipoog

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 18:13

als ik meerij in de manege les,(met manegepaard) dan is het enoge dat me lukt is gewoon meerijden, maar echt het paard goed rijden lukt niet goed
volg ik priveles, met datzelfde paard, dan gaat het wel, nog altijd niet denderend maarja tot daar
maarja, nog veel succes verder!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:05

Ken het, les gaat dan ook wel vaak nog niet super maar veel beter dan als ik zelf bezig ben.

Ik rij ook anders als ik zelf bezig ben, en weet dat ik nog een boel fout doe als ik er niet op gewezen wordt Haha!
Dus als ik alleen bezig ben beperk ik me tot afwenden oefenen, overgangen oefenen, en lekekr los komen, paar keer met een lange teugel draven en gewoon lekekr ontspannen bezig zijn.

Soms pak ik dan een nieuw ding uit de les mee, maara ls dat niet lekekr gaat stap ik weer over op de dingen waarvan ik weet dat we die al wel samen kunnen oplossen.

Moeilijkere dingen bewaar ik dan wel tot in de les en dan kan ik gelijk al mijn vragen op haar losvuren.
Na een paar keer hebbenw e dat dan genoeg onder de knie om er ook zelf mee aan de slag te gaan.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 08:57

Ligt eraan. Ik ben het laatste half jaar bewust niet meer naar verenigingslessen gegaan, omdat mijn paard daar erg slecht loopt. De les is veel te vol en daardoor krijg je individueel te weinig aandacht. Bovendien kan ik me niet vinden in de manier van lesgeven. Als ik dan alleen rijdt gaat het veel beter.

Met de privelessen is het anders. Als dan les heb wordt er veel meer op me gelet, en krijg ik wel een fijner paard.

Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 09:31

Ik heb in het begin ook gereden op de toen voor mij bekende manier met druk en heel veel buiging, maar toen werkte het bij Noah ook al niet. Dus toen heb ik mijn eigen strategie maar verzonnen en daar heb ik wel aardig wat mee voor elkaar gekregen.

Ik heb gister gewoon weer op de oude manier gereden en hem zelf mijn hand laten opzoeken. Toen duurde het nog 20 minuten voordat hij rechtsom ontspande en mijn hand opzocht. Volgens mij is Noah gewoon niet geschikt om op druk te rijden. Hij raakt er erg van in de stress. Ik ga nog wel even met mijn instructeur kletsen wat ik er aan kan doen. Tijdens de les werd hij aan het einde trouwens ook erg gestresst.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 09:39

Suzanne, als je je instructeur niet onvoorwaardelijk vertrouwt (en zo te lezen is dat zo), waarom probeer je dan niet een ander? Ik neem aan dat je nu bij Anton lest (of heb ik het mis?), neem eens een lesje bij jeroen of Miranda en kjik of het daar beter gaat.
Het moet volgens mij nooit zo zijn dat je na een priveles niet het gevoel hebt het geleerde zelf na te kunnen rijden, dan zijn er gewoon wat stappen overgeslagen. Sowieso ineens met veel druk gaan rijden lijkt me een rare zaak, volgens mij moet dat vanuit de ontspanning worden opgebouwd en dan nog alleen maar in die mate waarmee de ruiter en paard uit de voeten kunnen. Aan de andere kant moet een paard af en toe ook een bepaalde mate van druk leren accepteren en dat kan wel even wat spanning geven.

Live is what happens to you while you're busy making plans....

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 14:20

Ik heb het ook tijdens de les gaat alles oke en thuis is het bagger. Nou laat ik 2 vriendinnen kijken tijdens de les.... als het echt niet lukt tijdens het oefenen vraag ik of ze willen kijken en vaak hebben ze wel advies.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 17:01

Mijn instructrice zegt altijd na de les wat ik moet gaan oefenen en hoe, meestal gaat het wel goed als ik thuis oefen.

[o]

Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 17:05

Hoi Marijn,

Het waren niet Anton, Miranda of Jeroen hoor. Het was iemand van een andere stal.

Ik wil zelf graag bij Jeroen lessen, want dat klikt wel met Noah. Maar hij heeft geen tijd, of niet wanneer ik wel kan. Miranda en Noah klikt niet zo goed, dus dat lukte niet.

IK vertrouw die instructeur trouwens wel, alleen denk ik dat zijn stijl niet geschikt is voor mijn paard. Dat is toch net weer anders vind ik.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: stoer en 11 bezoekers