Beleren Haflinger

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
hipkippie

Berichten: 2217
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Deventer

Beleren Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 21:22

Mijn vriendin heeft sinds kort een haflinger hij was nog niet beleerd maar we zijn er nu mee bezig hij stapt,draaft en galopeerd wel alleen hij is soms heel tegenstrijdig en dan luistert hij niet als je hem stuurt alleen in stap luister hij en als hij achter mijn paard aanrijd maar in draf en galop wil hij dus vaak niet luisteren weten jullie misschien tips???het gaat al wel wat beter maar nog niet helemaal perfect.
ojah mijn vriendin heeft zich ook geregistreerd op bokt en ze heet timon_lucky dus je kunt haar zelf ook pb'en.
alvast heel erg bedankt OK dan!

[Edit Apple: titel]

:¨·.·¨:
`·.
Kimba & Luna


Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15442
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 21:28

Ik weet niet of jullie het inrijden gedaan hebben met iemand die er veel ervaring mee heeft, of dat jullie er zelf ervaring mee hebben.
Maar ik zou haar met hulp van een deskundige proberen in te rijden. Ik heb zelf het idee dat ze de hulpen gewoon nog niet goed genoeg begrijpt.
Een rustige haflinger is vaak heel makkelijk zadelmak te krijgen, maar de finesses van het inrijden van een paard kunnen beter gedaan worden door een deskundige. *LOL*
Zoek daarom iemand die jullie bijv. 1 keer per week wil helpen met dit probleem.
Alvast veel succes. Lachen

hipkippie

Berichten: 2217
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 21:31

het is trouwens een hij(hihi)maarja hij is op zich best rustig maar ik denk dat we zo'n meisje die ook paarden op de boerderij stalt maar eens moeten vragen want zij heeft meer ervaring...

:¨·.·¨:
`·.
Kimba & Luna

OoMissFameoO

Berichten: 103
Geregistreerd: 21-12-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 21:43

Heej ik heb voor een half jaar terug zelf ook een haflinger gehad...hij was 1.53 en een ½ cm Haha! eigenlijk dus veel te groot voor een rasechte haflinger het was dan ook een Haflo->gekruisd met een arabier en echt heel ondeugend...hij kwam uit een weiland en was net 5 jaar oud..
Als ik hem aanspoorde begon hij te bokken en draaide zich zo om...hihi
Als je alleen in de bak rijdt kan je er nog wel om lachen maar met meer mensen in de bak is het gewoon heel erg gevaarlijk...Dus heb ik een aantal extra lessen gehad en een Clinic gevolgt..

DUS:

Als ik jou was(Of je vriendin) zou ik hulp van een deskundige vragen..er is vast wel iemand die je ermee kan helpen..Je kan beter nu iemand om hulp vragen dan dat je het ''verknald''

Heel veel succes ermee!!

LieFs Carlijn

hipkippie

Berichten: 2217
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 21:50

jah wat ik ook vergeten was te vertellen in het bos doet ie wel normaal maar met dat sturen is vooral als ze alleen rijd met um in de bak en dat is zo raar.maar we zijn nog nie zo heel lang met um bezig dus het kan nog wel komen.

:¨·.·¨:
`·.
Kimba & Luna

OoMissFameoO

Berichten: 103
Geregistreerd: 21-12-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 22:19

Dat deed mijn pony ook...misschien voelt hij zich ook opgesloten in een bak en wil liever de natuur in Tong uitsteken

hipkippie

Berichten: 2217
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 22:20

zou kunnen maar hij zou toch wel moeten leren ook in de bak normaal te doen...

:¨·.·¨:
`·.
Kimba & Luna

OoMissFameoO

Berichten: 103
Geregistreerd: 21-12-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 22:21

Ja dat is waar!!
maar het is wel grappig dat hij wel normaal doet als er meer paarden in de bak zijn...

hipkippie

Berichten: 2217
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 22:23

jah want als timon(zo heet hij)achter kimba(mijn paard dus)aanloopt dan doet ie dus wel gewoon en in het bos ook maarja we moeten even afwachten...

:¨·.·¨:
`·.
Kimba & Luna

OoMissFameoO

Berichten: 103
Geregistreerd: 21-12-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 22:23

Heel veel succes ermee!!

Zo te horen issiej gewoon eigenwijs..maar wel leuk *LOL*

OoMissFameoO

Berichten: 103
Geregistreerd: 21-12-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 22:24

Hij wil denk ik gewoon niet graag alleen zijn

hipkippie

Berichten: 2217
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 22:24

haha...dank je

:¨·.·¨:
`·.
Kimba & Luna

hipkippie

Berichten: 2217
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 22:24

jah kan misschien ook

:¨·.·¨:
`·.
Kimba & Luna

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:48

Allereerst goed les nemen, iemand die een combinatie in het echt ziet en er verstand van heeft kan jullie veel beter begeleiden dan een paar mensen vanachter een computerscherm.
Verder neem de tijd, het paard is nog jong, moet nog een hoop leren. Beloon alles wat hij goed doen en negeer hem als hij iets fout doet, dan leren ze op een fijne en gemakkelijke manier.

Dan nog 1 ding over je topictitel, zoals je kan lezen in de boktregels wordt gevraagt om een duidelijke titel, en niet z'n titel als 'lees ff'.
Ik denk dat je met een duidelijkere titel meer mensen zal trekken om je topic te lezen.

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:49

kimbalover schreef:
jah want als timon(zo heet hij)achter kimba(mijn paard dus)aanloopt dan doet ie dus wel gewoon en in het bos ook maarja we moeten even afwachten...

En niet om het een of ander maar vinden jullie het niet HEEL ERG onverantwoord om met een paard het bos in te gaan wat in de bak nog niet luistert

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 00:21

Ja ach, ieder zijn inrij-tactieken... de een gebruikt geduld, de ander lef...

GEDULD WERKT EEN STUK BETER leert mijn ervaring...
wat dacht je ervan Timon eerst even te leren wat sturen inhoudt, voordat je verwacht dat hij het kan... Bij de meeste paarden is het normaal dat ze weten wat sturen is, maar een onbeleerd paard heeft dat nog niet geleerd (vandaar de term onbeleerd )
En dat kun je inderdaad het beste doen door belonen en negeren.


En dan even een aanvullig op Lieke: MSN-taal is ook niet toegestaan.

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

OoMissFameoO

Berichten: 103
Geregistreerd: 21-12-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:41

Als je vind dat mensen achter de computer het niet kunnen beoordelen...heb je gelijk in...maar dan moet jezelf ook niks zeggen van dat het onverantwoord is om met hem naar het bos tegaan...als je het dier niet kent kun je ook dat niet beoordele...(niet onaardig bedoeld)

I StIll MisS SoMeBoDy

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:26

Nee op zich heb je daar een punt, miss fame, maar goed, als je niet kan sturen is het toch best een risico om een buitenrit te maken... Als hij ergens van schrikt (en dat kan zelfs in het bos gebeuren) heb je helemaal niets meer in te brengen
Dat is iets wat iedereen kan verzinnen - en dus nog redelijk over internet te beoordelen is.

Lijkt mij dan.

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

OoMissFameoO

Berichten: 103
Geregistreerd: 21-12-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:28

jah inderdaad maar je weet niet hoe een dier is...mijn pony was ook nog niet beleerd en ging veel beter buiten dan binnen OK dan!

I StIll MisS SoMeBoDy

hipkippie

Berichten: 2217
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-04 18:24

ok die topic titel had ik even gedaan omdat ik niet wist wat ik er neer moest zetten.
maar over dat buitenrijden waarom zouden we dat niet kunnen doen terwijl hij het buiten juist heel goed doet en hij vind het nog leuk ook je kunt hem in het bos wel gewoon sturen dus met dat schrikken en dat ie dan niet wil sturen zal dan ook wel meevallen...maar geef toe waarom zou je zo'n leuke buitenrit laten liggen terwijl het leuk is en hij dan wel luisterd???
maarja jullie hebben wel gelijk over het beoordelen van achter de computer maar mijn vraag was ook eigenlijk of jullie wat tips hadden???
en niet dat we een deskundige erbij moeten halen want dat hadden we zelf ook ingedachten...maar het is wel goed dat jullie dat even zeggen want misschien hadden we dat wel niet in gedachten...maarja ben volgens mij nu een beetje vaag aant doen Verward

:¨·.·¨:
`·.
Kimba & Luna

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 18:42

Moet hij bij buitenritten ook achter een ander paard aan? of gaat hij dan voorop... Want als hij op buitenritten alleen maar achter een ander paard aan hoeft te hobbelen, kun je hem nog steeds niet sturen.

Het is ook niet slim hem in de bak achter een ander paard aan te laten lopen. Hij gaat dan wel waar je wil gaan, maar niet op de goede manier. Zo leer je hem alleen maar achter andere paarden aan te lopen, en niet wat het sturen betekend.

Dus laat hem lekker op zichzelf lopen, en gebruik je gewicht, allebei je teugels, en je buitenbeen, om te sturen. Een beetje geduld, en je bent er zo.
Naja, dan ben je zover dat je je paard kan sturen... Ook dan is een deskundige nog altijd handig!

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

OoMissFameoO

Berichten: 103
Geregistreerd: 21-12-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 19:51

Precies!!! als het dier het buiten leuk vind moet je dat zeker doen....en iedereen kan wel bedenken om een deskundige te raadplegen...

I StIll MisS SoMeBoDy

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 19:57

kimbalover schreef:
jah want als timon(zo heet hij)achter kimba(mijn paard dus)aanloopt dan doet ie dus wel gewoon en in het bos ook maarja we moeten even afwachten...


jah dan volgt ie jou gewoon. Als dat meisje hem een keertje op een volte wilt hebben en jij rijd rechtdoor loopt ie gewoon achter jou aan. Ik zou hier dus hulp bij gaan zoeken bij een erkende trainer. en er niet zelf op los klooien. ooit gaat dat mis.

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

OoMissFameoO

Berichten: 103
Geregistreerd: 21-12-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 20:00

jah dat is waar maar ze vraagt om tips en niet om een deskundige.. dat had ze zelf ook al bedacht...

En tuurlijk is het naar als je op de volte wil maar misschien is hij in het bod niet zo... Schijnheilig

I StIll MisS SoMeBoDy

OoMissFameoO

Berichten: 103
Geregistreerd: 21-12-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 20:01

bod = bos :S

I StIll MisS SoMeBoDy


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 55 bezoekers