Thiedeman

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:30

thiedeman bit, ben er niet kapot van maar als het helpt waarom niet. Wellicht in de toekomst (zo snel als mogelijk terugschakelen naar een anderbit). Wat betreft dat ze dit alleen doet onder het zadel, ik zou toch eens een ander zadel proberen (lenen van iemand). Misschien heeft ze wel een bepaalde vorm van singeldwang. Ik blijf het vreemd vinden dat ze het alleen met zadel op doet. Het lijkt me een aanwijzing dat er dan toch iets niet lekker zit. (kan me niet voorstellen dat een paard denkt ik kan het nu wel proberen want de ruiter zit nu vaster op mijn rug, zo worden ze wel erg menselijk).

De wonderen zijn de wereld nog niet uit


Nizpie95

Berichten: 236
Geregistreerd: 08-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:35

een thiedaman bit heeft een erg goed effect op de mond!
ik zou je alleen aanraden het af en toe met zachter bitje af te wisselen kijken of ze een zachter bitje ook gaat accepteren!
ik gebruik hem zelf meestal voor springen want dan is mijn pony een heethoffdje en ik hoef alleen maar ophouding te maken met me handen en hij komt terug in het tempo!
alleen je moet er niet constant druk op blijven vragen want reageert hij straks hier ook niet meer op!

Instructrice aangeboden Zuid Holland

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 20:20

ze heeft inderdaad singeldwang, maar zodra er aangesingeld is, is er helemaal niks meer aan de hand. Het bitje werkt trouwens redelijk goed, ze wilt er nog steeds dwars doorheen rennen, maar ze kan het nu moeilijker, had haar op een gegeven moment stilstaand in gallop Verward De "aanpak" methode heb ik uitgeprobeerd maar heeft geen effect op haar, dus als ze er vandoor wilt gaan, terugnemen, nog niet luisteren een rukje van "hallo, luisteren!" dat werkt dus niet, dus ga daar ook niet mee verder want dan wordt ze toch alleen maar hard in de mond, ik zorg gewoon dat zodra we eens een gallopje gaan maken op de terugweg dat ik haar attent maak op het bit en dr eventueel op dr flikker geef, herhalen werkt niet heb ik wel ondervonden, ze gaat toch wel al kan ik haar nu makkelijker terugnemen

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:49

Het Thiedemann bit is in meerdere uitvoeringen verkrijgbaar. Het is van oorsprong ene Engels jachtbit (Kimblewick-bit) en werkt indien de handen op normale hoogte worden gehouden 'normaal' in, zodra je je handen laag plaats gaat de hefboomwerking werken. een echte 'noodrem'voor tijdens de jacht. Ik rijd zelf met een onbroken met tong boog als ik echt een noodrem moet hebben, maar ik heb er ook een die gewoon gebroken is (zonder tongboog) en die heeft een zachtere werking. Je hebt ze overigens ook in Happy mouth.

pamba

Berichten: 257
Geregistreerd: 13-11-02
Woonplaats: Oudeschild- Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:21

Het kan zijn dat je de naam Thiedeman vaker hebt gehoor want er zijn meer spullen van zoals de thiedemanteugel dus het wil dan niet meteen zeggen dat het bit slecht is of iets dergelijks, maar zelf heb ik wel van het bit gehoord weet alleen niet hoe het eruit ziet en wat de werking is

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:31

ik ken het bit ook niet... maar wel de teugels daarvan.. kun je van dat bit is een foto maken..?

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 21:05

zie mijn avatar...

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 21:10


Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 21:20

jep, dat is em, er zit inderdaad een ketting aan en die loopt onder de kin door, mijn triedeman bit is 1x gebroken!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 21:29

ja je kan ze met ene tongboog maar ook gebroken en zelfs dubbelgebroken krijgen. Je kan ze ook in het rubber met happymouth appelsmaak krijgen.

Morrie

Berichten: 22303
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 21:35

jaaa zo eentje zoek ik in 17,5 cm

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 21:39

smurf schreef:
jaaa zo eentje zoek ik in 17,5 cm


poehpoeh, voor je noriker Haha! groot mondje, mijn kruising gelderlander / hackney van 1.55 heeft een mondje van 11,5 cm Haha!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 bezoekers