trekken tijdens het longeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 15:43

nou, half uur dan. Wil je dat dier nu iets leren of niet? het is toch een vreedzame manier van een paard iets leren. JE doet hem er geen pijn mee, je jaagt hem niet in de stress, eigenlijk ideaal.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-01 15:48

Tuurlijk wil ik mijn paard iets leren anders kan ik net zo goed wat anders gaan doen.
Maar ik voel mezelf gewoon niet prettig bij zoiets omdat ik het zo niet gewend ben om te doen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 16:03

ja maar nu doe je iets dat je wel gewend bent om te doen, maar dat werkt ook niet. maar ja, je moet hier voor open staan, anders moet je wat anders verzinnen. in ieder geval een cirkel afzetten, dat heb je wel nodig om dat getrek te voorkomen. Effe of topic; heb jij een dier uit het asiel?

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-01 16:20

Okay nog een keer dan, ik weet ook dat het gister dus niet werkte en dat ik op zoek ben naar een andere manier. dus vandaar mijn vraag hier.
Ik ga dus eerst het boekje Longeren eens lezen voor meer info.
Nee ik heb geen dier uit het asiel, ik heb al wel een paar dump cavia's geadopteerd(sommige zijn al overleden ).
Ik woon nog thuis maar als ik op mezelf ga(weet aleen nog niet wanneer) dan ga ik zeker naar het asiel voor een kat. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 16:44

Off-topic reactie op een dito vraag:
Steef, Parelli is een bekende NH-er die leuke en nuttige dingen beschrijft in zijn 'seven games'.
Ik zal binnenkort een stukje erover maken, met wat beschrijvingen erbij. Het is leuk en leerzaam, en totaal uitlegbaar zonder zweverig geneuzel!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 16:53

wel weer of topic; maar ik vind het wel goed dat je een kat uit het asiel nog een kans geef hoor. die jonge katjes zijn veel schattiger dus daar kiest iedereen voor, maar die oudere moeten ook een tehuis hebben. MIjn hondje komt ook uit het asiel.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 19:49

Goed gesproken!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-01 21:40

vandaag weer gelongeerd, nu met bit stukje aan het halster en lichte bijzet.
Bijna geen getrek meer dus vooruitgang.
Ik denk dat ie gewoon weer ff op zijn plaats gewezen moet worden, hij luisterde ook een stuk beter als gister.
Komt wel goed.