paard kruipt achter de teugel

Moderators: A_nouk, goldenarrow, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

ponyzotje

paard kruipt achter de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-04 20:43

een ruin op manege is heel vervelend tijdens het rijden. vanaf je aanleuning vraagt, gaat hij achter de teugel lopen. helemaal een hengstenhals opzetten. wat doe je dan?
eerst geef je meer teugel, maar dat heeft geen effect. het enige wat gebeurt is dat zijn neus naar voor gaat (dus gewoon helemaal niet meer aan teugel). geef je been, dan gaat hij zich nog meer opkrullen, eens doorstampen helpt niet, slaan met een zweep heeft stilstaan en bokken als gevolg. hij gaat heel traag, reageert niet op het been om sneller te gaan, wél voor overgangen, daar heeft hij geen moeite mee. hij neemt héle korte pasjes, bij springen neemt hij op 6 tussenpassen een pas meer dan kleine pony's, en hij is ruim 1.60m...
hoe moet dit paard gereden worden? (ps het is géén jong paard)

Enya - Daya :-)

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:07

Het lijkt me een paard die wat moeite heeft mijn zijn lichaam. Is hij misschien iets te lang of overbouwd of zo?

Als oplossing zou je kunnen proberen hem een aan een lange teugel tócht neerwaarts en rond te rijden.
Dan komt zijn rug om hoog en gaat hij beter verzamelen.
Ook loopt hij dan meer op eigen benen en zal niet snel meer achter het bit kruipen.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:09

En..... heel veel overgangen rijden

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 12:33

Toch rustig contact houden met de mond en proberen d.m.v. kuithulpen je paard naar je hand toe te krijgen. Overgangen zijn daar inderdaad een goede manier voor, en schakelen.

De hond is de betere mens

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 12:35

heel goed je kuit erbij houden. Langere teugel geven helpt niet je kan je paard alleen met beenhulpen achter de teugel vandaan krijgen. Voorwaarts rijden en overgangen!!
succes

http://www.equi-unity.nl als paarden je passie zijn.......

3e graads instructrice Rechtrichten (academische rijkunst)

margriet11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 12:43

Hij moet inderdaad op een normale manier leren voorwaarts te gaan op je been. Idd overgangen, middendraf, veel afwisseling

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 18:01

fairie, het is een heel kort paard eerder. hij lijkt idd moeite te hebben met zijn lijf.
die overgangen, ik zette het al in mijn bericht dat hij dat goed doet, omdat ik weet dat dat het eerste is wat je moet doen.

zaterdag reed een trainer op hem, en die kreeg em ook niet vooruit gebrand, hoewel hij alle overgangen netjes deed. hij kreeg hem niet naar beneden... ik ga dus gewoon zorgen voor veel meer tempowisselingen (mijn arme benen Haha! )... het probleem is dus dat hij wel op benen reageert, maar enkel bij overgangen. alsof hij het niet snapt... we nemen ongeveer alle paarden weleens mee naar de renbaan als test en gewoon om uit te rennen, hij gaat wel veel sneller in galop, maar zelfs dan blijft hij korte passen nemen... gek paard
bedankt voor de antwoorden!!
hopend op de magic tip Lachen

Enya - Daya :-)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie