problemen met de galop.........

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
balans
Berichten: 1589
Geregistreerd: 03-10-03
Woonplaats: Elburg

problemen met de galop.........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 00:12

ik heb een fjordjuh en als ik wil aangelopperen op de rechterhand dan springt ze sinds zondag toen ik een wedsrtijd had in de verkeerde galop aan eerder deed ze dat niet en zat ze altyd direct in de goeie galop maar nu dus niet meer en in het diepste vasn de hoek aanspringen veel binnenbeen en al dat heb ik al geprobeert maar nix lukt en dan is het maar zo gewoon telkens opnieuw aanspringen in galop totdat ze in de goeie zit maar dat duurt heel lang en nu heb ik niet meer elke week les met haar omdat ik het paard van mijn zus ook ga rijden en dus moet ik om en om met hun na les maja ................

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:15

zou je misschien de volgende keer met leestekens kunnen schrijven? Knipoog
snap niets van je verhaal

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 14:28

Het kan heel goed zijn dat ze iets last heeft van haar rug. Waardoor ze verkeerd aan springt om de pijnlijke kant niet langer te hoeven te maken. Ga eerst veel voorwaarts rijden en veel voltes. De moeilijke kant iets meer dan de makkelijke kant.
Begin met een grote volte en maak die langzaamaan kleiner. Voel wanneer het niet kleiner kan. Een paard moet makkelijk een volte van 5 meter in de juiste stelling kunnen lopen.

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 22:56

ik heb een soepele jonge pony. ze doet de galop maanden goed, dan is er een les en lijkt ze het zijn te vergeten. als ik haar dan goed binnenbeen geef en ik doe het opnieuw, dan spring ze goed aan, de keer daarna weer fout, terwijl ik het hetzelfde blijf doen. ook beloon ik haar door met mijn binnenhand over haar nek te wrijven.
waar je dus volgens mij op moet letten is dat je genoeg stelling hebt en duidelijk met je (binnen)been overkomt. maar je moet natuurlijk wel weten of het nix medisch is.

boemel

Berichten: 8389
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 13:31

Als het voorheen geen probleem was, snapt ze het dus wel, maar is er iets waardoor ze de juiste galop ontwijkt.

Heb je haar misschien scheef ingesteld? Het kan ook zijn dat je teveel stelling vraagt, waardoor ze over de buitenschouder wegloopt en daardoor verkeerd aanspringt. Zit je zelf wel recht?
Probeer het eens precies andersom. In plaats van stelling naar binnen laat je haar licht naar buiten kijken. Rij wel op de volte en let erop dat ze niet eerst hard gaat draven. Ze moet in de galop aanspringen en niet vallen.