Trek in m'n pony in de krul?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 21:38

Zeker op de eerste bladzijde vind ik dat er iets te onvriendelijk gereageerd wordt. Volgens mij vraagt ze of jullie het er mee eens zijn dat ze iets fout doet, niet of jullie vinden dat ze haar pony prachtig in de krul trekt. Ben het helemaal met sammm en gijsenkim eens. Vergeet het aan de teugel rijden even. je pony heeft nog een heel leven voor zich, doe lekker rustig aan. Maak wat lol, geef hem zelfvertrouwen en leer hem op eigen benen te lopen. Je kan beter te rustig doen dan te veel in één keer, zeker als dat op de verkeerde manier gebeurd. Een achterstand haal je wel weer in, de schade van een pony te jong te zwaar/verkeerd belasten maak je nooit meer goed. Er is best iets voor te zeggen om altijd met losse teugels te rijden, hierdoor leert je pony op zijn eigen benen lopen en voorkom je dat hij te zwaar op de hand wordt. niet ideaal misschien, het is beter om altijd met een lichte aanleuning te rijden maar ik denk dat dat in stadium voor jou te hoog gegrepen is. Durf toe te geven dat je rijkunst nog niet perfect is en richt je er dus op dit moment op om je pony zo weinig mogelijk in de weg te zitten. Daarna kun je er eens over gaan denken om wat meer aanleuning te vragen, maar wel onder deskundige begeleiding.

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 22:14

Je bent pas 12...ik weet zeker dat iedereen die reageerde veel ouder is dus je heb nog even de tijd om ook zo goed te worden Haha! .....T komt vanzelf!!!Iedereen maakt fouten..als je er maar van leert Tong uitsteken

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 23:39

Ik vind je pony ook wat aan de kleine kant. Over 'de krul' zal ik het niet meer hebben. Ik vraag me wel af of je zadel niet te ver naar voren ligt of gewoon te klein voor jou is want het ziet er uit of je op de lepel zit.

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 02:30

Kan je niet echt zien van 1/2 foto s, maar ik vind dat je hem op foto 1 wel in de krul trekt.. Maar hoezo wil je hem perse aan de teugel rijden nu? Je pony is pas 3 jaar.. Je kan misschien beter eerst aan andere dingen gaan werken..

juudje

Berichten: 155
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: best

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 11:01

Ik sluit me helemaal aan bij Margje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 18:58

Jongens we kunnen wel stoppen met commentaar geven want hele amigolovertje is pleite volgens mij, ik zie nergens meer een reactie staan iig Schijnheilig

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 19:09

nee ik ook niet :S miss heeft ze geen abonnement meer op fit onderwerp... maarja kvin het wel helemaal verkeerd hoe ze hem in de krul trekt, is duidelijk te zien dat ze hem geen ophoudingen heeft gegeven... maarja geen commentaar verder want ze is em gepeerd;...

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 23:11

Chiqa schreef:
Jongens we kunnen wel stoppen met commentaar geven want hele amigolovertje is pleite volgens mij, ik zie nergens meer een reactie staan iig Schijnheilig


Ik zou ook commentaar geven, maar zie er toch maar vanaf. Jammer dat ze vertrokken is. Soms kun je ook wel eens iets zeggen op een iets vriendelijker manier of juist helemaal niet zeggen Knipoog

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 11:07

Of je de pony in de krul trekt op deze foto) lijkt mij niet zo belangrijk. Kijk eens kritisch naar je eigen houding.
Je hoofd staat niet recht, je kijkt naar een punt schuin op de grond. Je rug is in elkaar(krom in je schouders)Dus voor de volgende foto, beginnen met schouders recht en neus vooruit.
je teugels zijn verder te lang zodat je je handen op je bovenbenen liggen. Je knieën draaien naar buiten en dus ook je tenen, je beugels moeten dus langer, verder moet je proberen om voor in je zadel te zitten pas dan kun je je kuiten goed aanleggen( druk geven) tenminste als je dit allemaal kan want je pony en jij groeien uit elkaar qua lengte. Dat is altijd vervelend maar probeer altijd zo netjes mogelijk te zitten zeker als je stil staat. Als een grotere pony geen optie is dan moet je helemaal niet proberen de pony "in de krul" te laten lopen maar gewoon lekker te genieten van rijden op zich. Nog 1 tip, bij netjes stilstaan moet er geen druk op de teugels zijn, halt houden, teugels laten vieren zodat hij op eigen benen rustig stilstaat. Succes

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 13:23

Nee ik vind het er niet ontspannen uitzien nee!
Probeer hem meer van je af te rijden en je handen te otspannen

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 16:50

amondi schreef:
Of je de pony in de krul trekt op deze foto) lijkt mij niet zo belangrijk. Kijk eens kritisch naar je eigen houding.
Je hoofd staat niet recht, je kijkt naar een punt schuin op de grond. Je rug is in elkaar(krom in je schouders)Dus voor de volgende foto, beginnen met schouders recht en neus vooruit.
je teugels zijn verder te lang zodat je je handen op je bovenbenen liggen. Je knieën draaien naar buiten en dus ook je tenen, je beugels moeten dus langer, verder moet je proberen om voor in je zadel te zitten pas dan kun je je kuiten goed aanleggen( druk geven) tenminste als je dit allemaal kan want je pony en jij groeien uit elkaar qua lengte. Dat is altijd vervelend maar probeer altijd zo netjes mogelijk te zitten zeker als je stil staat. Als een grotere pony geen optie is dan moet je helemaal niet proberen de pony "in de krul" te laten lopen maar gewoon lekker te genieten van rijden op zich. Nog 1 tip, bij netjes stilstaan moet er geen druk op de teugels zijn, halt houden, teugels laten vieren zodat hij op eigen benen rustig stilstaat. Succes


hoe bedoel je het maakt niet uit of je je pony in de krul trekt? als je je pony zo in de krul TREK doe je hem pijn en is het overbelastend op zijn nek en rug spieren. Komt dus op marteling neer... Dat jij je meer zorgen maakt om de ruiter is jou beslissing maar ik vindt de pony belangrijker want de ruiter leid er nu niet onder, je ziet duidelijk dat de pony het niet fijn vind... lees ff in boeken voordat je zo'n antwoord gaat geven... of doe eerst zelf ervaring op...

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 17:16

Zal ik zeker doen, maar ik heb geen boek over paarden, alleen eentje over respect en nadenken voor dat je schreeuwt. Je mag het wel lenen als je wilt.

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:00

Nee dankje, maar zo te zien mag je hem nog wel een keer doorlezen, je zal er nog een paar details uit op kunnen vatten... zoals deze: niet meteen aanvallen op een advies... maarja dat lees je nog wel he

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:01

trouwens, wat bedoel je met respect? ik respect voor jou ofzo?

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:13

Laat maar Assiej.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:29

amondi schreef:
Laat maar Assiej.

Assiej ze is het boek kwijt ben ik bang Schijnheilig

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:16

ik vind wel dat je hem hier in de krul trekt hoor..

[img]ftp://spuessens:657xgs@people.zeelandnet.nl/www/mooi%20aan%20de%20teugel.JPG[/img]

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:19

gijsenkim schreef:
[img]ftp://spuessens:657xgs@people.zeelandnet.nl/www/hiiihaaaa.JPG[/img]

DIT vind ik een van de meest geweldige foto´s die ik sinds een lange tijd op BoKT heb gezien OK dan!


en dit vind ik geweldig.......... ik wou dat ik meer van dit soort foto´s zag op bokt....

dat ze op die eerste foto fout zit weet ze zelf ook wel, ze vraagt er zelfs om.................

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:20

ik vind d´r eigelijk wel te groot voor die pony

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:24

Je trek hem zeker in de krul!! Maar het is een pony van 3 van misschien 1.25/1.30 en daar ga jij dan als 12 jarige op zitten je bent echt veel te groot voor hem!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:29

Die pony groeit nog wel een stukkie

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:33

gijsenkim schreef:
Die pony groeit nog wel een stukkie


nou niet veel dat is wel een ding.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:35

Hoeveel denk jij dan dat een 3 jarige nog groeit?

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:41

gijsenkim schreef:
Hoeveel denk jij dan dat een 3 jarige nog groeit?


ik denk dat deze pony zo´n 4 a 5 cm nog gaat groeien Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:43

Nou dat is dan toch genoeg........ zij groeit ook mee en ach het kan best allemaal. Mee eens dat het niet de schoonheidsprijs verdient, maar dat geeft toch niet..........