wil niet halsstrekkken

Moderators: A_nouk, goldenarrow, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

nygwen

wil niet halsstrekkken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-03 11:35

Mijn paard wil niet halsstrekken , hij neemt m`n hand niet mee
Hij zet z`n hals gewoon vast en dan kun je doen wat je wilt maar hij zakt gewoon niet
Ik ben erg allert dat ik op tijd toe sta.
Wie heeft er nog tips

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 11:48

Mijn paard had/heeft dat ook.
je moet hem eerst proberen soepen in z'n rug te maken,
dat doe je door heel voorwaarts te rijden en dan stilletjes aan en vooral op de goede manier aan de teugel werken, daarna (of eerst) doe je ook oefeningen op voorwaarts neerwaarts (zelfde als aan de teugel maar i.p.v hem te houden laat je een beetje de teugels los) en dan ben je er eigenlijk... niet inneens je teugls loslaten, dat komt pas later als hij de rest goed doet. snap je een beetje? (ik heb dat vorige lessen geleerd en ik heb dat zo gedaan, je doet dat niet zomaar op 1 uurtje!) gedult hebben...

0

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 11:26

Mijn pony kon het ook nooit. op allerlei manieren geprobeerd, maar verder dan met zijn kin op zijn knie kwam hij niet. Ben benieuwd wat voor tips hier komen, misschien ook wel dé tip voor mij

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 11:56

Inderdaad eerst goed van achter naar voren rijden..
Zorgen dat je paard goed soepel is in zijn rug en de achterhand goed gebruikt.

Dan kun je beginnen met echt goed naar je hand toedrijven,door bijvoorbeeld je handen wat naar voren te doen,zodat je eigenlijk je contact iets verliest.
Dan drijf je op,totdat je paard je hand weer opzoekt.
Zo kun je dit opbouwen.
Ik weet niet of je paard wel loslaat? (op het bit knabbelt) is inieder geval wel erg gewenst bij zo'n oefening.Evenals de basis en souplesse.

Dimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 17:12

Wat bij mij goed werkte: op de volte steeds naar links en rechts stellen met de ietsje langere teugel. door het stellen zoeken ze (meestal) vanzelf je hand op en zakken ze ook vanzelf.

SUCCES Haha!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 18:23

als je paard de hand niet mee neemt, is de aanleuning waarschijnlijk ook niet goed, wanneer een paard een goede lichte en soepele aanleuning heeft zal deze ook geen moeite hebben met de hand mee nemen, en hem in verschillende posities te kunnen zetten.

je zou dus aan de aanleuning moeten werken, probeer je paard goed van achter naar voren te rijden en goed aan de hulpen te hebben vooral ligt op de kuit en nagefelijk op je hand is belangrijk. veel overgangen, korte veruimingen en wengingen helpen hier goed bij. probeer je paard met zijn hoofd in verschillende posities te zetten, wat hoger, normaal, wat voor de loodlijn, wat dieper en lager, en de hand mee laten nemen.
stukje bij beetje zal dit beter gaan.

nygwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-03 12:18

Bedankt dames, Het Zijn Veel Tips waar ik mee vooruit kan

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 17:44

bij mij hielp het van het direcht na de galop te doen, dan ontspande hij zich veel gemakkelijker, of ik streel hem even in de hals, wat dimpie zegt heeft bij mij ook goed geholpen

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie