linkerteugel probleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jumper01
Berichten: 424
Geregistreerd: 18-11-03

linkerteugel probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 10:25

elke keer houd mijn paard de links vast. Vooral als het de buitenhand is. Welke oefeningen kan ik het beste doen om hem los te laten? De rechterteugel zit geen druk op. Als ik hem dan op de rechterhand stelling vraag naar binnen gaat heel soepel maar loslaten op de buitenhand doet hij echt niet. Het probleem is ook meerendeel als ik rechtsom rij, de buitenteugel krijg ik niet op ontspanning. Iemand tips voor mij?


Jumper01
Berichten: 424
Geregistreerd: 18-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 12:54

***schop***

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 13:28

Schoppen is niet helemaal de bedoeling. Er komt vanzelf wel reactie op je bericht Lachen.

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 13:44

Ik heb laatst ergens iets gelezen over het rechtrichten van een paard. En dat je dan juis wat meer spanning moest nemen op de teugel waar weinig spanning op staat en dat t paard dan vanzelf de vaste kant wat losser zou laten????? Als je wil kan ik kijken of ik t nog ergens in mijn pc heb staan. Moet je me maar even een PB-tje sturen...

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 14:12

die van mij doet dat ook, alleen hij pakt links vast. ik laat hem steeds linkerstelling een paar passen, rechterstelling een paar passen, dan weer linkerstelling doen.. zo word hij wat losser, ook veel slangevoltes, word hij wat soepeler.
je moet vooral niet zelf vast pakken, terug trekken of wat dan ook. want dat heeft geen zin, zoveel mogelijk los laten...
die van mij doet dat ook nog steeds, maar naar f dit voorgaande gedaan te hebben, gaat t al wat beter...

Alieska

Berichten: 610
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Kapellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 14:58

Gewoon lekker veel voltekes, links rechts, slagenvolte, S rijden, noem maar op.. gewoon veel draai en keer oefeningen en zelf niet te geconcentreerd blijven op die onspanning op je linkerteugel.

we are not retreating, we are advancing in another direction Knipoog

profiel

Jumper01
Berichten: 424
Geregistreerd: 18-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 17:24

okee. Bedankt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers