zweten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-01 19:15

Okee zal waarschijnlijk wel een stomme vraag zijn, maar ik moet het toch ergens leren Haha! Is het zo dat als je je paard aan het trainen bent, hij het eerst gaat zweten op de plaatsen waar de spiergroepen het meeste werken? Of is dat gewoon onzin en maakt het niet uit wat je doet, bezweet raakt ie toch wel? We zijn nl. de laatste tijd er wat meer aan gaan werken om Perry meer gedragen te laten lopen en zijn achterhand meer onder de massa te krijgen. Nou zweet ie sowieso altijd snel op zijn hals (waar ieder paard eigenlijk als eerste gaat zweten) maar nu krijgt hij ook zweetpatronen op zijn achterhand. Mijn instructrice zegt dat dat komt omdat zijn achterhand nu meer aan het werk is. Is dit echt waar of zijn dat gewoon plaatsen waar een paard sowieso gaat zweten, of ie nou correct aan het werk is of gewoon maar een beetje rondjes loopt te draven? Het patroon loopt wel symetrisch en een beetje in streepvormen (ja ik ben weer lekker vaag *LOL* ) nou ja, goed zal weer de domme vraag van de dag zijn. groetjes

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 19:17

Dat is wel wat ik geleerd heb. Een paard zweet pas op zijn achterhand als hij die ook echt gebruikt, en dat klopt ook wel bij Pablo. Begreep ik trouwens dat Perry ook een Flemmingh is? Pablo dus ook, en ook 4 jaar oud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 20:02

[***] zweet altijd op zijn nekspier die hij nu erg duidelijk aftekend als hij doorbuigt, en op zen kontspieren v, soms zelfs al schuim derop dat ik denk van arm paardje toch, ook vlak achter het zadel waar hij nu oprekt, volgens mij klopt het wel

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 20:28

De spiergroepen die het dicht bij de huid liggen worden warm en geven dat gemakkelijk door aan de huid waardoor ze gaan zweten op bijvoorbeeld has. Het is wel zo dat als je een bepaalde spiergroep extra traint die daar ook moeite mee heeft dan gaan ze wel vaak op die plekken zweten.
Maar zoals laatst met dat warme weer is dat geen graadmeter.
Kim

Ineke2

Berichten: 33111
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 20:44

Een paard zweet omdat z'n lichaam zo zorgt dat hij niet oververhit raakt. Door te zweten koelt ie zichzelf af, soort airconditioning zeg maar Haha! als hij nu veel met de achterhand moet doen en daar dus extra warm word (want die spieren moeten veel meer doen) gaat ie daar ook zweten.

jackline
Berichten: 12
Geregistreerd: 08-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 23:48

Nou je instuctrice heeft gelijk als je paard meer naar het achterbeen komt gaat die inderdaad bij ze lendenen en bij ze broekspier zweten dat is alleen maar een goed teken als die daar zweet als een paard alleen maar op ze hals zweet en nergens anders dan is die niet echt aan het werk geweest dan komt dat alleen maar door de warmte van het paard of door het warme weer dus als je paard op de achterkant zweet dan is dat een goed teken heb ik begrepen dat je ook een Flemmingh heb nou ik heb ook een afstamming van deze hengst lijk me leuk om iets over jou paard te weten te komen qua karakter enz want ze schijnen veel overeenkomsten te hebben Groetjes

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-01 06:07

Beetje laat, maar nog thanx voor de reacties Haha!
Jackline, gaaf dat je ook een Flemmingh hebt! Mijne was bij "toeval" een flemmingh hoor. Ik zocht niet gericht naar een Flemmingh maar gewoon een leuk paard. Maar nu Perry het zo leuk doet en je steeds vaker goede verhalen hoort over Flemmingh nakomelingen is Flemmingh een van mijn favo hengsten geworden Lachen

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 08:56

Pril. zo kwamen wij dus ook aan onze Flemmingh (zie boven) maar ik ben er ook super enthousiast over geworden en zou er best nog eentje willen hebben.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 10:24

Ik heb ook een Flemmingh Pling

En als die zich allen maar druk loopt te maken zweet ze alleen op de hals ,wordt er echt gewerkt dan heeft ze het schuim tussen de billen Haha!