achterwaards

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Petra_O

Berichten: 3138
Geregistreerd: 24-10-03

achterwaards

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-03 14:38

Ik heb een klein probleempje met rijden. Ik verzorg nu 2 ,5 jaar een haflinger die waarschijnlijk slecht is ingereden. Ze heeft ook veel in het tuig gelopen en de beenhulpen waren dus in het begin een ramp (op been alleen maar harder, als je je been aanlegd in een wending schiet ze weg etc.). Ook halthouden was gesleur en getrek, omdat ze niet op zit reageerde.

Ik ben al een heel stuk verder met haar gekomen. Ze wend nu goed op het been en houd halt op zit in combinatie met stem. Ze kan een beetje volte verrruimen en verkleinen en komt af en toe ook een beetje aan de teugel. Alleen achterwaards krijg ik haar niet geleerd. Als ik de hulpen geef voor achterwaards gaat ze met haar hoofd schudden en hangen. Ze blijft op haar plaats staan of ze loopt naar voren. Aan de hand loopt ze ook heel moeilijk naar achteren, hoewel dat al wel verbeterd.
Hoe kan ik zorgen dat ze normaal naar achteren gaat?

Ik heb trouwens geen les, want daar is in de buurt geen gelegenheid voor, en ik hebg er eigenlijk ook geen geld voor.
wie helpt mij?


Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 14:51

kijk even naar de topic leren achterwaards, daar staan veel reacties in war je wat aan hebt

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 15:12

de kunst van een goede achterwaarts, zit em in de overgang naar het halthouden. Als jij hem goed op de achterhand laat halthouden dan is een achterwaarts een eitje. Omdat zijn achterhand dan goed onder zijn lichaam geplaatst is, is het voor het paard makkelijker achteruit te lopen.
Dit is toch een kwstie van goede begeleiding en uitleg vanaf de grond. Ik kan op deze manier niet zien hoe de gangen zijn en de overgang terug gereden wordt. Dus een meer zinnig antwoord kan ik er ook niet van maken.
Niet aan achterwaarts beginnen als het paard nog niet goed aan de zit en aan het been is gereden, dan kun je naar m.i. nooit een goede achterwaarts maken.

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 22:37

Kyra schreef:
de kunst van een goede achterwaarts, zit em in de overgang naar het halthouden. Als jij hem goed op de achterhand laat halthouden dan is een achterwaarts een eitje. Omdat zijn achterhand dan goed onder zijn lichaam geplaatst is, is het voor het paard makkelijker achteruit te lopen.
Dit is toch een kwstie van goede begeleiding en uitleg vanaf de grond. Ik kan op deze manier niet zien hoe de gangen zijn en de overgang terug gereden wordt. Dus een meer zinnig antwoord kan ik er ook niet van maken.
Niet aan achterwaarts beginnen als het paard nog niet goed aan de zit en aan het been is gereden, dan kun je naar m.i. nooit een goede achterwaarts maken.


Sluit mij ongeveer bij haar aan. Haha!

Je kan mss door vanaf de grond een beetje druk op haar neus zal ik maar zeggen doen, (heb ik van een vriendin geleerd) niet echt op haar neus, maar ertussen eigenlijk en ze zo achterwaarts laten gaan, ook door lichtjes te duwen tegen borst van het paard,..zo leert zij het

Voor moest je alleen zijn: kan je het zo doen, en dan telkens het zelfde, maar krachtige woordeje erbij zeggen, zodat ie het gaat associƫren. vb: Achterrr Tong uitsteken Haha!

En vooral: niet te veel (eigenlijk praktisch geen) benen Haha!
Laatst bijgewerkt door Babbelkous op 12-12-03 22:42, in het totaal 3 keer bewerkt

Alieska

Berichten: 610
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Kapellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 22:38

Kyra schreef:
Niet aan achterwaarts beginnen als het paard nog niet goed aan de zit en aan het been is gereden, dan kun je naar m.i. nooit een goede achterwaarts maken.


ga volledig met je mee. maar ze zei dat ze geen les kreeg, misschien enkele tips:
Leun iets achterover en geef druk op de teugels. Hier gaat ze waarschijnlijk wat schudden en proberen te ontkomen. wat normaal is. Gewoon de druk aanhouden, wanneer ze dan reageerd door ookal maar een klein pasje achterwaarts te zetten, druk weg. en zo gaat ze het wel leren.

we are not retreating, we are advancing in another direction Knipoog

profiel


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Poekkie en 80 bezoekers