Handen stil in de draf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Handen stil in de draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 16:25

Tijdens de draf heb ik mijn armen zo ontspannen mogelijk en mijn handen zo stil mogelijk.
Tijdens het doorzitten heb ik geen problemen dan blijft alles netjes op z'n plaats. Zodra ik ga lichtrijden gaan mijn handen mee omhoog. Wat ik ook doe het blijft vreselijk.
Ik heb het truckje van je pink tegen het zadel al gedaan, dat helpt ook niet.
Zijn mijn armen tekort ofzo? Verward Schijnheilig


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 16:50

Een klein beetje omhoog gaan ze volgens mij bij iedereen wel in het lichtrijden. Het belangrijkste is dat je een gelijk contact met je paard houdt.

Let er vooral ook op dat je schouders ontspannen blijven, waarschijnlijk neem je van daaruit je hele arm mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 16:53

Het contact met het paard is er altijd nog.
Ik heb een lichte rugblessure misschien dat ik dat niet goed kan onstappen....

capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 19:45

iedereen beweegt wel een beetje denk ik

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 20:29

Als je handen mee omhoog gaan. Dan ben je waarscheinlijk verkeerd aan het lichtrijden.

De juiste manier van ligtrijden is, dat je schouders niet omhoog gaan.
Als je schouders omhoog gaan. Dan rij je met een te rechte rug. ZO kom je hard en achterin het zadel terug.

Wat ook helpt is bij het omhoog gaan. Je handen naar beneden doen.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 00:20

Vervelend probleem en zeker niet eenvoudig op te lossen. Noodzakelijk is een stille hand wel, dus zeker de moeite waard om eraan te werken. Wat je zou kunnen proberen is, doen of je je handen aan een driehoek vasthoudt die voor aan je zadel zit. Je zou er ook een leertje aan kunnen bevestigen. Door dit hulpmiddel een tijdje te gebruiken kan je ook zien waar het probleem nou precies wegkomt.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:07

Aqua8horse schreef:
Vervelend probleem en zeker niet eenvoudig op te lossen. Noodzakelijk is een stille hand wel, dus zeker de moeite waard om eraan te werken. Wat je zou kunnen proberen is, doen of je je handen aan een driehoek vasthoudt die voor aan je zadel zit. Je zou er ook een leertje aan kunnen bevestigen. Door dit hulpmiddel een tijdje te gebruiken kan je ook zien waar het probleem nou precies wegkomt.


Het is niet zo dat ik in het paard zijn mond zit te rukken hoor, ik zoek ook geen steun aan de teugel.
Het lichtrijden gaat prima, ja alleen een te rechte rug maar dan ik niets aan doen (blessure). Alleen die handen. Het truckje wat je noemd met het driehoekje is het zelfde als je pinken. Dat werkt dus niet... Scheve mond


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 6 bezoekers