Bokken!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tina

Berichten: 1470
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Papenburg ,Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 23:45

hee nog zo paardje als de mijne dus *LOL* *LOL* *LOL*
ik heb een fjordje met dezelfde gein ,bij devorige eigenaar won ze hier mee dus doet ze het bij mij ook
als ik in het begin aanwou galopperen begon het al zogauw ze de hulp voelde was boktrodeo ,van nood heb ik haar meegenomen naar de verenigingsles waar ik anders met mijn ander paard heenga ,ben nu de kleinste Haha! in de les
Ik moest haar flink aanpakken en een beste tik bij elke bok!!!op haar kont geven ,het is de enige manier bij de mijne en het helpt ,ze krijgt me er (nog)niet vanaf en ze word afgetraft dus de lol word er minder in ,ze galoppeert al weer aan en we halen al een halve bak *LOL* voordat ze weer bokt
Die van mij heeft er ook vroeger meegewonnen en mankeert ook niks ,zadel zit ook perfect is net als de jouwe gewoon gein
gewoon doorzetten dus je bent op de goede weg maar een slechte gewoonte haal je er heel Frusty langzaam uit helaas
vraagje word de jouwe ook zo kwaad als ze een tik krijgt onder het bokken Haha! die van mij word zo vals Extreme duivel dat ze trapt met beide benen uit en springt dan in een keer erin hahaha om vervolgens een stukje te galopperen met de oortjes in de nek zodat de toeschouwers (heb al vaste kijkers) gewoon ohhhhhhhhh hoort roepen
groetjes tina
Ps in begin klierde ze net zo in stap en draf maar dat was er vlot af en in tuig loopt ze perfect!raar he??

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 11:38

Ik wilde ook net vragen hoe ze het aan de longe doet. Misschien kan je haar eerst een tijdje goed aan de longeerlijn leren galopperen. Ook je stem gebruiken (en dan een zware stem opzetten) helpt bij sommige paarden om meer respect te krijgen (bij Razinda in ieder geval wel). Verder zou ik haar inderdaad hard aanpakken (als je zeker weet dat ze nergens last van heeft). Het is een merrie toch he? Volgens mij zijn dit soort streken ook een beetje merrie eigen... Haha!

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-01 17:33

Hahaha bedankt. Tina omschrijft bijna exact wat dat kleine ettertje doet. aan de longeerlijn loopt ze super dat heb ik al vaker genoemd in dit topic. Maar ja ik heb helaas geen tijd en zin om die pony te heropvoeden dus als iemand het leuk vind en een verzorgpony zoekt hier in de buurt of haar gewoon in bruikleen wil hebben (oftewel mee wil nemen en uit de kosten haalt voor zo lang hij/zij wil) PB me maar.

Groetjes Merilyn

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 20:38

elke x als ze dat doet haar hoofd meteen hard omhoog trekken en een flinke schop geven en doorgaloperen alsof er niets is gebeurt gewoon volhouden

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 16:53

ik houd dus echt niet van hulpteugels bij het rijden om het hoofd naar beneden te krijgen, maar misschien is dit wel een ideetje. Een bijzet om ervoor te zorgen, dat het hoofd niet zover naar beneden kan komen dan nodig is om te bokken, door een (stro?)touwtje van de ringetjes voor aan het zadel naar boven het kopstuk te bevestigen. Geen spanning op het touwtje als het hoofd 'normaal gedragen' wordt, maar wel als ze het hoofd dus te diep brengt.
Niet direct bevestigen als je opstapt, zodat ze in het begin nog wel kan halsstrekken en met tussendoor halsstrekk en ook met uitstappen direct weer losmaken. Ook iets bij je hebben waarmee je het touwtje direct kan lossnijden/knippen en/of veiligheidshaken gebruiken.
Als ze bv. een tijd door heeft dat ze niet kan bokken dan kan het touwtje er misschien na een tijd ervan af.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wel eens bij anderen gezien en als het echt zo'n doorgewinterde bokker is...