vroeger langzaam moeten rijden HELP

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

vroeger langzaam moeten rijden HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 21:11

Een jaar of 2 terug, heb ik les gekregen van iemand, die zei dat ik mijn pony heeeeel langzaam moest laten lopen, dan kwam ze vanzelf ontspannen naar beneden. Oke, daar had ze gelijk in. Nu, 2 jaar verder, heb ik een veel betere manier gevonden, maar mijn pony denk nog altijd dat ze langzaam moet gaan lopen. Als ik haar de hulpen geef, om haar koppie ontspannen naar beneden te doen, is het hup, langzaam lopen. Wie weet wat ik hieraan moet doen?? Help me Haha!
Laatst bijgewerkt door Chocopasta op 10-08-04 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

harmen
Berichten: 44
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Juist over de grens Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 21:21

Voorwaarts neerwaarts rijden!! neerwaarts lukt dus kennelijk, nu nog voorwaarts. Je kunt proberen om haar heel actief te maken en dan langzaam haar hoofd te laten zakken, terwijl je goed een "actief been" blijft houden. Laat haar eerst niet helemaal zakken, maar een beetje en richt je eigen aandacht op het tempo, niet op de plaats van het paardenhoofd. het zal allemaal niet in één dag te repareren zijn, als het al twee jaar zo is. Waak er zelf voor ten alle tijde actief te blijven rijden, ook aan de lange teugel. Geef eens eerst de teugel voor de helft en flink door blijven rijden. Of krijg je dan weer het probleem dat ze helemaal niet wil zakken? Ik weet niet hoe je het nu voor elkaar krijgt, trouwens, misschien leuk om ook nog te schrijven hoe je haar nu ontspannen naar beneden krijgt.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 21:43

oke thanx, zal het uitproberen.
Ik heb nu een instructrise, althans ik had een instructrice die in het Z reed, heb ik ook een tijdje priveles van gehad. Binnenhand zwaarder contact dan buitenhand, af en toe ontspannen, en heel veel been, totdat ze ontspannen naar beneden loopt.

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 21:46

Sloom.. of langzaam is een heel verschil Knipoog
Sloom is de drang naar voren niet hebben en langzaam is dat hij gewoon langzaam loopt (langzaam, kan alsnog actief zijn) Vork
Bij een sloompaard ben je constant bezig hem voorwaarts rijden
terwijl met een langzaam paard hij toch nog actief kan werken.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 21:52

Marwszjeuh schreef:
Sloom.. of langzaam is een heel verschil Knipoog
Sloom is de drang naar voren niet hebben en langzaam is dat hij gewoon langzaam loopt (langzaam, kan alsnog actief zijn) Vork
Bij een sloompaard ben je constant bezig hem voorwaarts rijden
terwijl met een langzaam paard hij toch nog actief kan werken.


haha ja das zo, kon het woord langzaam ff niet vinden Clown

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 22:11

Dat probleem heb/had ik ook. Wel lekker ontspannen naar beneden maar niet/bijna niet reageren op het been. Heb jij dat ook dat hij niet reageert op je been of weinig, dat is niet goed.

Als hij langzaam loopt, maar wel versnelt/verruimt als jij dat wil, dan is het niet zo'n groot probleem. Ik ben wel benieuwd, want ik ben nu met precies hetzelfde bezig, meer voorwaarts rijden bij toch ontspannen naar beneden...het gaat prima.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 13:49

Ik heb vaak een spoortje eraan, iig als ik aan het werk ga, omdat ze anders echt bijna niet luistert naar mijn been. Ik probeer nu eerst eens flink door te rijden, en dan ontspannen te laten lopen, maar dan staat ze bijna meteen stil Haha!

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 14:18

Ok, dan loopt zie niet langzaam, dan is ze sloom. Als een paard langzaam loopt maar wel reageert op beenhulpen dan is er niks aan de hand. Op het moment dat een paard langzaam loopt en niet reageert op het been dan is hij sloom en dat is stout ~~}>

Nee serieus, ik heb een instructrice gehad die precies hetzelfde wilde. Langzaam laten draven, balans laten vinden, zelf het hoofd dragen, spieren opbouwen. Hartstikke goed, alleen vergat ze 1 ding. Dat het paard eerst voorwaarts moet zijn voordat je daarmee begint.