Trainer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 20:41

Sinds kort bij Dennis Mieras en ook ik ben erg tevreden Haha! .
Hij lest zelf bij Gerard Hoogervorst.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 20:42

Ik les bij Kael haar achternaam weet ik niet
Ik les niet om er zelf beter van te worden maar om Guus in goede vorm te houden en dan op de 2e plaats kom ik Lachen
De manier van les is ook anders als dat jullie les hebben Guus geeft aan wat hij wil en kan daar doen wij iets mee..... het is dus eigenlijk meer NH.

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 21:02

Susanne Laarhoven, heeft zelf ZZ zwaar gereden, ze heeft het paard dat ik rijd ook tot de hogere dressuur gereden(ze kent hem dus door en door).
Ze lest op het moment bij Crista Laarakkers die weer bij Anky lest..

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 22:07

Martenique schreef:
Susanne Laarhoven, heeft zelf ZZ zwaar gereden, ze heeft het paard dat ik rijd ook tot de hogere dressuur gereden(ze kent hem dus door en door).
Ze lest op het moment bij Crista Laarakkers die weer bij Anky lest..


Susanne laarhoven?? Zus van danielle laarhoven??De fysiotherapeut?!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 00:02

Heb op t moment jammer genoeg geen 'vaste' les. Tijdens m'n stage heb ik les gehad van Susan Bouwman (-Wind), en als ik wat dichter daar in de buurt woonde, nou, dan wist ik het wel! Wat kan díe lesgeven! Ze heeft me een paar x les gegeven met Eldien, en dat heeft echt ontzettend geholpen, past qua methode ook bij ons, komt nog bij dat Susan gewoon heel prettig in de omgang is.
Gelukkig ga ik waarschijnlijk in de kerstvakantie daar weer werken, dus dan is ze weer 'in de buurt' Haha!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 23:43

Ik heb sinds kort les van Carmen Grondsma.
Heb in mijn manege jaren toen ik een jaar of 13 was ook een periode les van haar gehad, maar nu dus met mijn eigen pony en de pony die ik tijdelijk rijd. Ze traint volgens het Duitste systeem, werkt vanuit de ontspanning aan losgelassenheid, tact en swung. De ontspanning en plezier in het werk staat voorop en dat past enorm goed bij Andrew die hier echt tot zijn recht kan komen. Ik hoop dat het goed blijft gaan met zijn been, zodat we kunnen kijken waar we uitkomen als we een tijd doortrainen op deze manier.

Carmen leidt paarden op tot Prix st George niveau. Heeft paarden uitgebracht van Z dressuur tot ZZ-zwaar en rijdt nu op ZZ-licht niveau. Ze is ook Z springen geweest.
Haar vaste trainers zijn Nico van Sticht en Jan Enne Kloosterboer.

Haar website: http://www.dressuurschoolcarmen.tmfweb.nl/


Het is ongeveer een half uurtje rijden met de trailer en dat is goed te doen. Ze heeft een fijne accomodatie. Een 20 bij 60 buitenbak en een ik denk 20 bij 40 binnenbak met fijne bodem.

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 13:25

joyce B schreef:
Ik heb sinds kort les van Carmen Grondsma.
Heb in mijn manege jaren toen ik een jaar of 13 was ook een periode les van haar gehad, maar nu dus met mijn eigen pony en de pony die ik tijdelijk rijd. Ze traint volgens het Duitste systeem, werkt vanuit de ontspanning aan losgelassenheid, tact en swung. De ontspanning en plezier in het werk staat voorop en dat past enorm goed bij Andrew die hier echt tot zijn recht kan komen. Ik hoop dat het goed blijft gaan met zijn been, zodat we kunnen kijken waar we uitkomen als we een tijd doortrainen op deze manier.

Carmen leidt paarden op tot Prix st George niveau. Heeft paarden uitgebracht van Z dressuur tot ZZ-zwaar en rijdt nu op ZZ-licht niveau. Ze is ook Z springen geweest.
Haar vaste trainers zijn Nico van Sticht en Jan Enne Kloosterboer.

Haar website: http://www.dressuurschoolcarmen.tmfweb.nl/


Het is ongeveer een half uurtje rijden met de trailer en dat is goed te doen. Ze heeft een fijne accomodatie. Een 20 bij 60 buitenbak en een ik denk 20 bij 40 binnenbak met fijne bodem.


He wat grappig, ik heb jaren bij Jan Enne op stal gestaan en dus ook les van hem gehad.

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:22

ik krijg prive lessen..van lieke en ruud..ze heeft zelf les gehad en gegroomd bij stephanie peters...kijk eens op haar website..www.stephaniepeters.nl..
groetjes esther

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 19:14

ik heb van Francis hekkelman les, clubles en prive les
bevalt me goed,

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 00:06

Ik les elke week bij Evert de Jong. Hij is super goed in het motiveren van ruiters. En ik heb geleerd om mijn ruitergevoel te ontwikkelen. Daarnaast les ik ook 1 keer per maand bij Solange Schrijer. Zij is dierenfysioterapheut, en zij loopt Oby elke maand een keer na. Zij leert me hoe ik ook via een rijtechnische wijze mijn paard op een verantwoorde manier kan gymnastiseren.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 09:42

fsoudan schreef:
De manier van les is ook anders als dat jullie les hebben Guus geeft aan wat hij wil en kan daar doen wij iets mee..... het is dus eigenlijk meer NH.


hoe moet ik me dat voorstellen? Ik heb zin om te grazen, dus doen we dat? Sorry, ik bedoel het niet banketstaaf, maar ik zie niet goed hoe je zo een paard kunt trainen.

Ik heb op het moment trouwens geen dressuurles (ben zoekende omdat mijn instructeur is gestopt Verdrietig ), heb wel volgende week een clinic van Paulien van Esch (moeder van Petra), en daarnaast nog een ZZ-Z amazone op het oog, die een stalgenootje les geeft.
Ik heb springles van iemand, die enorm goed is in het creeren van rust en ritme in een parcours, en super is in het opleiden van groene paarden. Ik kreeg van de week nog een compliment van iemand dat ik sinds ik bij hem les zoveel beter ben gaan springen. En 'mijn' sgw-instructeur (heb er nu twee keer gelest) heeft dezelfde benadering.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 11:23

jacobien schreef:
Ik les elke week bij Evert de Jong. Hij is super goed in het motiveren van ruiters. En ik heb geleerd om mijn ruitergevoel te ontwikkelen. Daarnaast les ik ook 1 keer per maand bij Solange Schrijer. Zij is dierenfysioterapheut, en zij loopt Oby elke maand een keer na. Zij leert me hoe ik ook via een rijtechnische wijze mijn paard op een verantwoorde manier kan gymnastiseren.


Weinig aan toe te voegen wat Evert betreft. Solange helpt mij alleen tijdens tijdens van problemen en die heb ik sinds ik les heb van Evert niet meer gehad.

Evert is naast het aanleren van een goed ruitergevoel heel sterk in het leren van zelf actief direct reageren op datgene wat je paard op dat moment aanbied of gecorrigeerd moet worden. Hij leert deze momenten herkennen en wat je daarmee moet doen, belonen of corrigeren. Daarnaast heeft Evert mij van een enorme angst afgeholpen en van Pablo en mij een super tevreden combinatie gemaakt. Solange had ons laatst nog zien rijden en haar mond viel op van datgene wat Evert met ons had bereikt! Hoezo een goed compliment voor de instructeur. Ik ben dus een happy leerling....

Beide zijn in staat het beste uit je paard te halen en de bewegingen te verbeteren.

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 11:31

Zegge, waar zit die Evert???
Hoop toch echt dat ik zijn trainers-kwaliteiten zondag mag bewonderen in Roosendaal, he Jacobien Haha! het klinkt erg goed.

Hdoortjez
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 11:48

Hoi, ik heb dressuurles gehad van herman wientjes. helaas door een vervoersprobleem kon ik na 2.5 jaar geen les meer bij hem volgen. ik had hem gekozen omdat mijn springinstructeur ook les van hem heeft gehad. herman heeft een errug postive manier van les geven en stelt ook veel vragen tijdens de les.

daarna ben ik naar boudewijn heuseveld gegaan errug makkelijk want zijn paarden staan op dezelfde pensionstal als mijn paard. toch na 1.5 jaar les te hebben gehad, klikte het systeem niet meer. na een tijd van twijfelen ben ik daarom met de dressuurtraining gestopt bij boudewijn. nu lekker basisdressuur rijden en springen bij mijn instructeur john kool.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 19:54

Ik heb les van Sandra Keuken uit Assendelft...Zij komt bij ons op stal 2x in de week..Les dus ook 2x per week bij haar,1x prive en 1x groepsles..
Leuke meid,erg gezellig als ze er is Haha!;) Zij is bij ons gekomen nadat onze springleraar ermee stopte..(Mark uit Groet) En hadden eerst 2x proefles en dat beviel ons allemaal erg goed,toen is ze gebleven Haha! ..

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 19:56

Ik heb les van Bart Bax geeft erg fijn les!!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 20:24

Ik heb net als sjuimpje les van Judith Scholte.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 13:09

ik heb net als sjuimpje en paardje ook les van Judith Scholte

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 15:03

Ik heb les van Paulien Duijkers, ze rijdt zelf geloof ik nog lichte tour, ik ben zeer te spreken over haar manier van lesgeven.
Ik heb ook nog les op de club maar daar rijd ik voornamelijk om lekker binnen te kunnen rijden Schijnheilig

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 21:02

Ik heb les van Engie Kwakkel.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 21:50

frieske schreef:
ik krijg prive lessen..van lieke en ruud..ze heeft zelf les gehad en gegroomd bij stephanie peters...kijk eens op haar website..www.stephaniepeters.nl..
groetjes esther


correctie, het is www.stephanie-peters.nl

Fioravanti
Berichten: 3
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 09:54

Nistria schreef:
Ik train sinds de zomer bij Marlies van Baalen. Peeters en de Ridder raadde het me aan omdat het ideale beeld van mijn vorige trainer niet hetzelfde beeld was als dat van de bondscoaches.
Het bevalt me prima, ik ben erg vooruit gegaan en het is maar een 35min rijden. Ik moest wel omschakelen van trainingsmethode; (van het Anky-systeem naar het Duitse) dit duurde even om eraan te wennen maar het gaat al steeds beter.
Bij mijn vorige trainer trainde ik 1x per week maar ik ga ongeveer 2x per drie weken naar Marlies, vanwege de centjes. (maar de vorige 2wkn ben ik 4x geweest vanwege n belangrijke wedstrijd.) Ik heb ook rabobank trainingen van haar dus dat komt ook goed uit.


Kan je me uitleggen wat juist het verschil is tussen het Anky-systeem en het Duitse?

Bedankt

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 10:14

ik les 2 keer in de week bij marieke pijnenburg, het is een lichte tour amazone, en lest zelf weer bij tineke bartels. en waarom? ik sta bij haar op stal, en ze kan erg fijn les geven, het systeem past erg goed bij mijn paard, en omdat ze mijn paard ook 1 keer in de week rijd, kan ze me juist extra goed helpen als er een probleem ontstaat, omdat ze weet hoe mijn paard aanvoelt

Geriette

Berichten: 925
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 14:27

Ik krijg 1x in de week les van Daphne Schonberger. Ze rijdt met allebei haar paarden Z2. Ik ben echt supertevreden over haar. Ze is heel gezellig en geeft heel fijn les. Af en toe rijdt ze mijn paard ook en dat is erg fijn. Zo weet ze precies hoe ze mij moet uitleggen hoe ik het op mijn paard aan moet geven. En ze weet ook precies wat ik bedoel als het niet lukt en heeft daar dan een goede oplossing voor. Ze komt naar de stal toe waar ik sta. In de winter sta ik op de stal waar zij haar paarden heeft dus dan is het makkelijker.

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 14:41

mag ik vragen hoe duur jullie instructeurs zijn? Ik heb les van iemand die ook ooit Prix st George heeft gereden. Kost 40 euri's per uur, dat is best duur.