Bokkend paard, wie weet raad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48392
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 19:58

als je er iemand bij wilt halen om de rug na te laten kijken, heb ik nog een telefoonnummer van een ostheopaat voor je... Lachen
een hele lieve vriendelijke man... hij doet Banjer ook altijd... Lachen

jah_ik
Berichten: 155
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:37

Misschien krijgt ie wel te weinig beweging en moet ie wat meer zn energie kwijt? ik denk dat dat de oplossing is, en anders een heel zwaar iemand op hem laten rijden (het klinkt wel banketstaaf maar het werkt meestal wel) en dat die eens heel boos tegen hem doet, want met meer gewicht doet ie meestal ook wat minder bokkend enzo, ik hoop dat je hier wat aanhebt!
greetzz

birdy
Berichten: 10
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 00:12

het is nu natuurlijk ook wel weer om lekker fris te zijn! Ik denk niet dat het aan ze rug ligt want als ie eenmaal nog een x aan draaft niet meer bokt! Ik zou zeggen gewoon laten werken!

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:51

idd ik denk ook dat het probleem fysiek is. toch voor de zekerheid eens laten nakijken.

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 16:58

Schop hem eens een keer voor zijn sodemieter of geef hem een schop of geef hem een tik op de hals, dit mag hij niet! Ook je stembanden kun je gebruiken: EEEEJ - HOU EENS OP - (naam pony) !!!

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:50

Binar schreef:
Ik ga het ook nog vragen aan mijn instructeur, maar ik ben ook wel benieuwd naar jullie reacties!


Weet je al wat van hem?

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 22:27

Op advies van mijn instructeur een paardenfysio laten komen (paar weken geleden) en wat blijkt???
Koko heeft teweinig rugspieren en daardoor toch wat last van het zadel (zadel zelf ligt wel goed hoor)
Voordat wij Koko kochten heeft hij vrij weinig gedaan in verband met omstandigheden van de vorige eigenaar.

Maar of het bokken nu echt daar van komt weten we niet... blijft toch de vraag waarom hij het in de bak nauwelijks deed en buiten des te erger!! We denken, zoals Moossie al schreef, dat het eerder een dominantie probleem is met het andere paard (2x gebeurt toen hetzelfde paard erbij was)

Fysio heeft hem lekker losgemasseerd en we hebben massage-oefening en stretchoefening als huiswerk meegekregen. En elke dag, 2 weken lang gelongeerd met longeerlijn op aparte manier vast voor het vw-nw (door 1 bitring richting voorbenen), werkte echt super, tussendoor nog lekker gewoon gelongeerd en een rustdag voor de afwisseling)

Ook heb ik een lamsvelonderlegger gekocht, vandaag voor het eerst sinds 2 weken gereden
Het rijden ging vandaag super, voor het eerst zocht hij zelf het nageeflijke op!! OK dan! Zal niet zeggen dat de rugklachten nu 100% over zijn maar we gaan wel de goede kant op.
A.s. donderdag komt de fysio weer terug....ben wel benieuwd of ze verbeteringen voelt!

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 09:51

goed te horen dat het beter gaat. nu nog wat spieren bijtrainen en met een beetje geluk is alles opgelost en voelt hij zich weer veel beter.

123roy456
Berichten: 7
Geregistreerd: 25-01-08

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 19:25

orsini schreef:
denk dat je inderdaad maar een veearts erbij moet laten komen, liefst eentje die ook fysio kan, want als ik je verhaal lees dan is dit bokken niet zo snel een gevolg an joligheid maar eerder van pijn. Zeker omdat je zzegt dat hij tijdens het rijden sloom is. Dit kan zijn omdat hij probeert pijn te vermijden en dat dat lukt totdat hij moet galloperen en dat hij daardoor bokt

succes!!


hoi
paard is zeker nog jong en aan het puberen ik heb er zelf ook zoo een puberpaard Verdrietig
ik zal haar eerst even na laten kijken het zou banketstaaf zijn als je dr onnodig zou straffen
wat goed helpt is een martegaal als die bokt omhoog trekken en flink dat binnen been eronder.
succes

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Bokkend paard, wie weet raad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 08:57

Oud topic, slotje.