stelling:beter een slechte reactie dan geen reacti

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 20:30

Ik heb gelukkig een paard wat fel op het been is en dus eigenlijk altijd reactie geeft, als ze dit eens een keer niet doet (ze had laatst zo'n stakingsactie) dan krijgt ze een tik. Over het algemeen krijg ik dan een heftigere reactie dan ik in eerste instantie gevraagd had, maar mijn bedoeling is in ieder geval weer duidelijk...

Ik had laatst nog zo'n voorbeeld (de eerder genoemde stakingsactie). Ze wilde niet meer voorwaarts in stap vanuit halthouden (ze had zo ie zo al geen zin) en toen heb ik haar (helaas) meerdere tikken moeten geven voor ze voorwaarts ging. Uiteindelijk was ze weer vlot op het been, eerder was ze niet klaar met mij. Bij onkunde heb ik begrip, bij onWIL heb je ruzie!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 12:33

Het hangt een beetje van de situatie en van het paard af, maar als ik een paard scherper aan het been maak en hij reageert met een bok dan ga ik dus net zo lang door tot hij reageert op de manier die ik wil en dan beloon ik hem voor die laatste, juiste reactie. Er wordt bij mij niet geprotesteert tegen beenhulpen, een paard dat bokt naar het been is meestal nog steeds achter het been.