Zoals de titel al zegt loopt mijn paard in galop met zijn hoofd in de lucht. Mijn paard is eigenlijk nooit dressuurmatig gereden geweest, en ik ben nu pas sinds augustus met hem begonnen, dus ik wist op voorhand wel dat ik tegen een paar moeilijkheden ging stuiten

In stap en draf loopt hij nu heel goed aan de teugel, ook tijdens het doorzitten is dat geen probleem, maar vanaf het moment dat ik aanspring in galop gooit hij zijn hoofd de lucht in, zet zijn kaak vast, en is er niets meer mee aan te vangen (ja, ook met martengaal). Hierdoor heb ik op aanraden van mijn leraar een paar keer met slofteugel gereden (ALLEEN voor de galop), en sindsdien loopt hij de ene dag in galop wel onderin, maar de andere dag dan weer niet. Het is heel wisselvallig.
Nu heb ik vandaag in verlichte zit proberen te galopperen, en guess what? Juist ja, wanneer ik in verlichte zit galoppeer blijft hij wél onderin, maar als ik gewoon zittend galoppeer gaat hij weer zwaaien met zijn hoofd. Nu is het sinds de slofteugel al heel wat minder dan ervoor, maar ik wil daar eigenlijk liever niet meer mee rijden.
Kan het zijn dat mijn paard problemen heeft aan zijn rug? Aangezien hij in verlichte zit wel onderin blijft.. Mijn zadel moet wel dringend opgevuld worden, de zadelmaker zou normaal vorige week woensdag komen maar heeft dinsdagavond afgebeld en sindsdien niets meer van zich laten horen

Heeft iemand hier ervaring mee? Of andere tips?
Alvast bedankt!