wat moet ik doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lola_lovster

Berichten: 318
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: glanerbrug ligt bij enschede

wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 20:59

ik brobeer het zo makkeljk mogelijk uitteleggen Schijnheilig

Ik heb dus een nieuw bijrijdpaard. superleuk paard
altijd braaf maar!:
als ik in de galop ben(heerlijke galop *LOL* )
heeft ze de neiging om haar hooft steeds naar links teslaan dat is heel storend geef haar wel een tik of straf haar of trek ik haar terug maar dan gaat ze aan de teugel hangen en dit in de galop vind ik best irritant en eng
wat kan ik hier tegen doen ?
ik heb eigenlijk al vanalles gebrobeerd maar ze blijft het doen Scheve mond

HELP

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 21:09

Enig idee waarom ze het doet?
Mijn advies is: eerst uitzoeken waarom ze het doet en dan zoeken naar een remedie. Stel dat het iets lichamelijk is of dat jij zelf de oorzaak van dit probleem bent, dan straf jij je paard onterecht, dat zou toch zielig zijn.

lola_lovster

Berichten: 318
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: glanerbrug ligt bij enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 21:12

Ik heb geen flauw idee
bij haar baasje doet ze het niet dus dacht ik dat het aan mij lag Verward

baasje mee kijken wat ik fout doe en het blijkt dat ik niks fout doe Scheve mond

ben dus echt en einde raad Verdrietig erwijl ik het beste wil voor paola

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 21:15

Zit je wel stil met je lichaam, benen en hand? Misschien stoor je dit paard in zijn beweging. Ik weet ook niet hoe gevorderd je bent.
Galoppeer kleine stukjes en beloon veel.

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 21:15

Doet ze het in de linker galop en ook in de rechter galop. Doet ze het maar aan een kant. Dan heeft ze waarscheinlijk last van haar rug, schouder, hals.
Doet ze het beide kanten. Dan doe jij waarscheinlijk iets fout. Zit je te veel op links of geef je daar onbewust te veel been. Of wat ook kan. Is het zadel ongelijk en drukt het op zijn rug.

Dus zoals Jippie zegt. Eerst de oorzaak vinden. Dan pas kun je het gaan oplossen.

lola_lovster

Berichten: 318
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: glanerbrug ligt bij enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 21:21

ze doet het aan de rechter en aan de linkerhand


en bij het baasje niet dus denk ik niet dat ze pijn heef en zo
en het zadel ligt wel goed en veel binnenbeen geef ik niet naar mijn mening Scheve mond en zoals ik zei het baasje heeft een keer gekenen zei dat ik wel goed rij....
maar het baasje belde en zegt dat ze dit nu ook doet bij haar nichtje die wou even rijden
dus mischien bij vreemde(niet haar baasje) mensen? Verward

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 20:09

Ja, dat is dus niet het probleem. En ook omdat ze het beide kanten doet.

Neem is een zweepje rechtop in je hand. Gooit hij weer zijn hoofd opzij. Hou dan het zweepje er voor. Doe verder niks en blijf gewoon door rijden. Zo komt hij dus in aanraking met de zweep. Als je dit consequent volhoud. Zou hij waarscheinlijk het niet meer doen. Doet hij het nog wel. Dan ligt het probleem waarscheinlijk in het niet de baas zijn.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 20:57

Jippie zei:

Code
Enig idee waarom ze het doet?
Mijn advies is: eerst uitzoeken waarom ze het doet en dan zoeken naar een remedie. Stel dat het iets lichamelijk is of dat jij zelf de oorzaak van dit probleem bent, dan straf jij je paard onterecht, dat zou toch zielig zijn.


Ik ben het daarmee eens ik weet ook niet waarom ze het doet maar ik denk toch dat het meer aan jezelf zit let misschien wat meer op je zit en hoe je met je pony een contact hebt,luisterd hij/zij wel of laat jjij zijn zin gaan.
Probeer dit eens en mnisschien heb je er wat aan!"