Naar binnen vallen in voltes/hoeken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Naar binnen vallen in voltes/hoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-03 11:57

Gisteren tijdens het rijden viel Ozis in draf erg naar binnen in de hoeken en op voltes. Zo erg zelfs dat het een keer net leek alsof we om zouden vallen Bloos! Nu ik wat meer aan het oefenen ben met stelling vragen is dit probleem pas gekomen Scheve mond Ik houd in ieder geval mijn binnenbeen er goed aan maar daar ''valt'' ze als het ware gewoon doorheen...

Heeft er misschien iemand tips wat ik hier aan kan doen? Lachen


Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 12:03

Veel wendingen rijden en als ze niet reageert een tikje met de zweep (eventueel op de schouder)
Het is niet 'echt helemaal duidelijk wat je nu bedoeld, leg eens wat beter uit?

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 12:03

Heej ik denk dat je misschien (onbewust) iets teveel inwerkt met je binnenhand, waarschijnlijk omdat je bezig bent met stelling vragen. Altijd als ik teveel inwerk met mijn binnenhand valt Ragne dwars door mijn binnenbeen heen. Misschien kan je daarop letten! Maak dan je paard weer goed recht en probeer met je buitenhand de bocht door te sturen (als je dit nooit doet is het even wennen, ook voor je paard/pony). Goed je buitenhand tegen de hals aanleggen, je buitenbeen erbij en je binnenbeen lang (zodat ie daar omheen buigt).
Vraag het ook eens aan je instructeur/instructrice!!! die kunnen vaak beter zien of jij teveel met je hand inwerkt, omdat je er zelf al aan gewend bent. Suc6 OK dan!

www.dressagedirect.com
Ragne eindstand Z1+3 :D --> nu met pensioen *\o/* nieuwe heldin = Wallenka! Nu M1+5

orsini

Berichten: 1233
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 12:24

he daar ben ik het ook wel mee eens
veel mensen maken de fout dat ze te veel met de stelling bezig zijn en dan inderdaad te veel met de binnenhand inwerken. Probeer idd je binnenbeen er goed aan te houden en zo veel mogelijk van de binnenhand af te blijven. Ook heb ik zelf wel eens gemerkt dat mijn paard in voltes door mijn binnenbeen loopt als ik mijn gewocht teveel naar buiten heb. Hierdoor komt nl extra druk op je buitenbeen en zal hij dus niet om je binnenbeen kunnen buigen.
O ja laatste tip
als het niet lukt doe dan ff wat op de andere hand en let goed op hoe dat voelt, dat werkt ook wel als je het dan weer op de "slechte"kant probeert.

succes!!

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-03 12:33

Citaat:
Heej ik denk dat je misschien (onbewust) iets teveel inwerkt met je binnenhand, waarschijnlijk omdat je bezig bent met stelling vragen


Hmm, dat zou inderdaad goed kunnen, maar niet bewust in ieder geval..Ik zal proberen om daar op te letten dan Knipoog Hetzelfde geld voor mijn houding, als ze zo gaat hangen merk ik wel dat ik onbewust mijn gewicht op de tegenovergestelde kant zet. Daardoor duw ik haar als het ware natuurlijk nog meer naar binnen Scheve mond Ook iets waar ik nog even heel goed op moet werken *LOL*

Citaat:
Het is niet 'echt helemaal duidelijk wat je nu bedoeld, leg eens wat beter uit?


Ja het is een beetje moeilijk uit te leggen zo Haha! Ik bedoel dat ze als het ware naar binnen gaat hangen, tja...hoe kan ik dat nou uitleggen, scheef gaat hangen met haar volle gewicht naar binnen zeg maar Scheve mond Ze hoort dus te buigen maar dat doet ze dus niet. Dat geeft echt het gevoel of je ieder moment om kan vallen. In stap doet ze het overigens niet, daarbij buigt ze wel. Het komt vast omdat we momenteel bezig zijn met die stelling en daar lijkt ze nog wat moeite mee te hebben Scheve mond Vooral in draf dus.

Het is overigens ook erger op de rechterhand als op de linker, rechts is ook haar ''slechte'' hand dus dat zal daar wel door komen Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers