stelling,wie heeft de goede manier? :)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

stelling,wie heeft de goede manier? :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-03 20:00

hoe doen jullie dat nou met stelling geven?
op zaterdag in de ponyclub les,is een meisje die heeft ook priveles van die vrouw en ik ook.
we zouden dus eigenlijk beetje op dezelfde manier iets geleert moeten krijgen lijkt mij.
maar goed,als ik aan mijn paard stelling vraag,dan hou ik de buitenteugel op contact,de binnenteugel leg ik dan juist iets tegen de hals aan en dan breng ik mijn hand dus eigenlijk ietsjes naar achter/richting mijn been,en ik hou mijn binnen been er goed bij,hopelijk snappen jullie het een beetje Haha!
nou dat andere meisje houd de buitenteugel ook op contact,maar haar binnen teugel,die hand houd ze beetje hetzelfde maar staat die hand constand toe en er hangt dus vaak een boogje in de teugel,behalve als die even geen stelling geeft dan vraagt ze op de manier van los/vast/los/vast.

op welke manier moet het dan eigenlijk?
ergens vind ik mijn manier het prettigste,omdat ik dan op beide teugels contact heb en haar toch op beide teugels blijf rijden.

maar onze instructrice die lijkt het allebij goed te keuren.

dus op welke manier moet het nu eigenlijk?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*


Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 20:28

Ik doe altijd eigenlijk gewoon binnenteugel, binnenbeen. Ook gewoon flink benen erbij maar vooral binnenteugel binnenbeen. Weet niet of het zo moet maar zo doe ik het...

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 20:41

ik doe altijd. buitenteugel tegen de hals ( daar begrens je hem mee )en binnenteugel er iets van af. Verder goed je binnenbeen erbij zodat hij daar om heen gaat buigen

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 20:49

Ik heb het geleerd zoals dat andere meisje het doet... Buitenteugel, binnenbeen... Als je het goed doet, kun je en idd de binnenteugel af en toe een boogje laten komen zonder dat het paard omhoog komt o.i.d.

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-03 21:14

zoals ik al hoorde en beetje lees,doet dus iedereen het anders.

griebels,ik kan juist niet mijn binnenteugel loslaten,want dan heb ik dus alleen mijn buitenteugel eraan,en dan gaat mijn paard juist stelling naar buiten geven of recht lopen.

leonie_m ja idd zo doe ik het eigenlijk meestal ook.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 21:18

Beide manieren vind ik eigenlijk niet zo heel best. Stelling vragen, zoiets komt altijd nog door buiging in het lijf, en niet door buiging in de hals. Verder dien je ten alle tijden met 2 teugels te rijden. En als de stelling goed is, krijg je meer druk op je buitenteugel in een wending of volte. Maar om van te voren maar vast je buitenteugel op druk te houden Verward

Zorg ervoor dat je paard eerst een pasje op zij wil, dan kan je in voltes en wendingen je paard iets voor je binnenbeen opzij zetten, dit licht opvangen met twee teugels.

Resultaat: stelling, aan de binnenkant word ie lichter in de hand, en de buitenkant pakt ie iets meer aan.......................

Alleen is dat het resultaat, jammer dat veel instructeurs lesgeven door de hulpen te geven die je eigenlijk als resultaat moet voelen.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-03 21:58

ja pipo,dat is wat ik schreef,ik blijf het liever op mijn manier te doen,dan steeds die binnenteugel los te laten,want dan heb ik haar niet meer op twee teugels.

ja met die buiging in haar lijf zijn we nu mee aan het oefenen,maar we moeten ook vaak stelling oefenen.
maar hoe oefen je dan dat ze meer buiging in hun lijf krijgen?
wij moeten daarvoor veel voltes rijden en die openen en sluiten,slangevoltes enz.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 23:02

Met de manier waarop jij het doet Mickey, maak je het paard korter in de hals, en daar word ie ook niet beter van.

Stelling krijg je door buiging in het lijf.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 11:24

beautyfull_mickey schreef:
zoals ik al hoorde en beetje lees,doet dus iedereen het anders.

griebels,ik kan juist niet mijn binnenteugel loslaten,want dan heb ik dus alleen mijn buitenteugel eraan,en dan gaat mijn paard juist stelling naar buiten geven of recht lopen.

leonie_m ja idd zo doe ik het eigenlijk meestal ook.


Dan heb je dus niet genoeg binnenbeen als ie omhoog komt of je de stelling kwijt bent. Je kunt dit op een volte proberen, het werkt echt...
Pipo, ik bedoel dus ongeveer hetzelfde als jij maar ook ik begrens hem niet.

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 12:30

Denk denk, zal de goede manier wel niet in pacht hebben Haha!
Maar leer het zo en mijn paard doet het er goed op:

Op een volte: Mijn buitenteugel tegen de hals, zodat ze de volte opgeduwd wordt in plaats van opgetrokken, samen met mijn buitenbeen.
Stelling vragen doe ik dan meer zoals dat andere meisje, binnenteugel gewoon ontspannen, 1 keer vragen door mijn hand iets naar binnen te plaatsen en dan weer ontspannen.
Als ze de stelling even "vergeet" weer even vragen en gelijk weer ontspannen.
Helemaal los is de binnenteugel dan niet maar een constante druk staat er niet op, verder buigen om mijn binnenbeen.

Beetje vaag uitgelegt en weet zeker dat mijn instructrice het beter uit kan leggen, maar ze doet het er in ieder geval goed op Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

vannie
Berichten: 362
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: aalmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 15:09

ik ben het voornamelijk met pipo eens telling komt vanuit het lijf .en niet gewoonzijn kop even een beetje naarbinnen trekken zoals de meeste doen.
een zoepel paard buigt uitzigzelf.lengtebuiging.
om lengtebuigin goed te trainen ga dan wijken pas opzij pas naar voren enz.
rij meerder kleine voltes verdeelt over da lange zijden trek niet zijn hoofd in stelling maar richt hem recht de lengte buiging komt vanzelf.
en ps ik zou van iemand anders les gaan nemen want iemant die verschillende dingen zegt weet volgens mij niet echt goed waar ze het over heeft.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 15:20

Wanneer je de binnenteugel naar achter brengt vouw je gewoon zijn hals dubbel... Hand opzij mag, naar achter niet, zo doe ik het en heb ik het anderen vertelt. Verder buitenbeen naar achter, binnenbeen eraan, kijken waar je heen gaat, dan geef je automatisch een gewichtshulp.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 15:31

ik moest bij oscar het zo doen. binnenbeen en binnenteugel zachtjes opzij vragen. Wel buitenteugel er goed bijhouden dat hij niet naar binnenvalt. En als je dan echt gaat wenden dan buitenteugel tegen de halsleggen....

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 15:32

Hoe zat dat met je aanleuning dan Shiloh? Als je handen zo onafhankelijk van elkaar aan het werk zijn kan je toch nooit een goede aanleuning houden?

28-09-2007
Nothing compares too you...

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 21:34

Ik doe het geloof ik zo:
Binnenbeen aanleggen en daarmee dus drijven, buitenbeen een beetje naar achteren en ook een beetje drijven, maar minder dan het binnenbeen. Ondersteunen met de teugels, ik gebruik dan denk ik vooral de binnenteugel. Maar in een wending (loopt het paard bijna hetzelfde als bij stelling) probeer ik meestal ook het paard iets korter in zijn nek te laten lopen, dus ook weer de buitenteugel daarvoor erbij.
Tja......... Verward heel erg moeilijk uit te leggen! volgende keer als ik aan het rijden ben, ga ik er extra goed op letten hoe ik het doe.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 10:32

Leonie_M schreef:
ik doe altijd. buitenteugel tegen de hals ( daar begrens je hem mee )en binnenteugel er iets van af. Verder goed je binnenbeen erbij zodat hij daar om heen gaat buigen


zo doe ik het ook !!

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 42 bezoekers