Uitleg 'aan de teugel rijden'

Moderators: A_nouk, goldenarrow, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Imoontje

Uitleg 'aan de teugel rijden'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-03 14:40

Wie kan voor mij op een duidelijke manier verwoorden waarom het slecht is om een paard/pony aan de teugel (proberen) te rijden als je hier geen ervaring mee hebt. Mijn buurmeisje is recreatieruiter en mag 2 x per week op mijn pony rijden. Wegens haar drukke schoolwerk is het meestal maar 1 x per week want ze rijd ook nog 2 x per week les op manegepony's. Ze kan best netjes rijden maar (nog) NIET dressuurmatig. Alle basisbeginselen zijn verder aanwezig. Nu probeert ze soms mijn pony aan de teugel te rijden zonder dat ze hierin begeleid wordt. Ik heb gezegd dat ik dat liever niet heb omdat ze hier nog niet klaar voor is EN het nooit goed geleerd is. Dan werkt het alleen maar averechts. Nu is ze toch een tikje beledigd... ik heb het duidelijk proberen uit te leggen maar kom geloof ik niet helemaal over... Kan iemand in duidelijke taal (dus niet TE technisch) verwoorden WAAROM het niet goed is dat ze zelf aan het klooien is geslagen? Ze is pas twaalf jaar dus niet te heftig.... (Ze mag het van mij wel als ze les neemt met mijn pony maar dat vinden haar ouders te kostbaar naast 2 manegelessen in de week).

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 14:41

Be a voice, not an echo!

Imoontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-03 14:43

thnx!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie