Verzamelde draver

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prompter

Berichten: 11108
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:10

Ilse schreef:
Mijn knapperd heeft vandaag zijn eerste pasjes (goed!) gewijkt! Mijn instructrice ziet er wel een goede toekomst in, ben dus benieuwd Haha! .


Goedzo, lekker doorgaan zo !

Citaat:
En ik ben er van overtuigt dat dravers wel kunnen verzamelen, ik ben er zelfs van overtuigt dat de meeste dravers wel een L2 proef zonder moeite af kunnen leggen .


Niet zonder moeite Haha!. Het kost ze vreselijk veel moeite om in galop bij elkaar te blijven, de middengalop is megamoeilijk voor ze, meestal gaan ze alleen maar harder (maar een hoop andere paarden ook Schijnheilig )

En echt verzameld heb ik een draver nog nooit zien lopen Ilse Lachen

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:38

Jullie zien het allemaal goed.
Je hebt ook een boel KWPNérs waar dressuurmatig niet veel mee te beginnen valt.

Een draver is vaak gezond en braaf, en dat vind ik een heel groot voordeel.
Het gros van Nederland rijdt nl recreatief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 09:17

Maar het gros van die recreatieruiters streeft dan ook geen verzameling na bij hun recredraver Knipoog

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 01:38

Je hebt gelijk, zep!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 12:09

Dravers hebben hun bouw ook niet mee om echt verzameld te lopen.

De rug is te lang.

prompter

Berichten: 11108
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 14:35

Cowgirl schreef:
Dravers hebben hun bouw ook niet mee om echt verzameld te lopen.

De rug is te lang.


Ik heb juist dravers met een hele korte rug, maar dan nog maakt de bouw van de achterbenen het praktisch onmogelijk om tot verzameling te komen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:51

Vooral na de argumenten van Prompertje ben ik er wel uit dat het voor een draver vrijwel onmogelijk is om verzameld te lopen.

Maar om maar weer eens in herhaling te vallen: dat is helemaal niet erg, dravers zijn erg lief. En de een gaat voor de sport, de ander voor de recreatie en allemaal beleven we plezier aan de paarden.

prompter

Berichten: 11108
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:54

Jippie schreef:
Maar om maar weer eens in herhaling te vallen: dat is helemaal niet erg, dravers zijn erg lief. En de een gaat voor de sport, de ander voor de recreatie en allemaal beleven we plezier aan de paarden.


*Grinnik* ik ga met mijn dravers ook voor de sport, en ik moet zeggen dat ze het daar heel leuk in doen... *LOL*

prompter

Berichten: 11108
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 01:00

Nog even ter illustratie een foto van mijn merrie, op driejarige leeftijd:

Afbeelding

De rug is kort genoeg, maar de achterbenen zijn ver achter het lichaam geplaatst en vrij steil, dat lijkt me voor het dier bijna onmogelijk om correct te kunnen verzamelen.

Deze lieverd is inmiddels 17, en wordt nog dagelijks onder het zadel gereden, is inmiddels alleen wel iets dikker geworden Haha!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-03 00:49

Oke, ieder z'n mening.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 12:33

Na bijna 4 jaar presteerd mijn Dravermerrie het verzameld te lopen, heus! Het kost mij en Navy veeel moeite, en het eerste half uur is er ook niks mee te beginnen, maar als we na die tijd de ontspanning hebben gevonden, kan ik haar ook verzameld krijgen. Voor zover mogelijk he, ik zie een Draver nog geen passage eruit werken Lachen Overigens ukt het ook alleen in draf, in stap is ze moeilijker bij elkaar te houden, en ik heb haar in galop nu alleen nog maar nageeflijk, in een rotsnelheid.. Zal vanmiddag proberen foto's te schieten Lachen

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 13:07

mijn draver is ook niet verzameld, maar vroeger had hij altijd last van zijn rug, altijd zo hard als een plank. Sinds ik hem onder de amn rijdt, heeft hij er geen last meer van en is zijn rug gespierder geworden, dan gebruikt hij toch zijn rug beter? Tenminste dat dacht ik altijd.
Off-topic: er is een 5-jairge draver te koop voor alle draverliefhebbers hier. Heeft het in zich om ook een L-preof te kunnen lopen, staat bij E.A.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 09:46

Dat zou goed kunnen. Je hebt in ieder geval plezier met je draver en dat is toch het belangrijkste?

superstarry
Berichten: 225
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Drachten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 11:55

Ff misschien wel een blonde vraag: wat verstaan jullie onder verzameld lopen? Clown Alleen aan de teugel of echt verzameld?

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 12:16

Aan de teugel = aan de teugel en dat hoeft niet verzameld te zijn. Hier wordt dus verzameld bedoeld

scallie

Berichten: 168
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 12:28

NaVy! schreef:
Na bijna 4 jaar presteerd mijn Dravermerrie het verzameld te lopen, heus! Het kost mij en Navy veeel moeite, en het eerste half uur is er ook niks mee te beginnen, maar als we na die tijd de ontspanning hebben gevonden, kan ik haar ook verzameld krijgen. Voor zover mogelijk he, ik zie een Draver nog geen passage eruit werken Lachen Overigens ukt het ook alleen in draf, in stap is ze moeilijker bij elkaar te houden, en ik heb haar in galop nu alleen nog maar nageeflijk, in een rotsnelheid.. Zal vanmiddag proberen foto's te schieten Lachen


Mij begint het na 2 jaar ook eindelijk te lukken, begin eindelijk door te hebben wat "verzamelen" eigenlijk inhoud OK dan!
ik moet zeggen, je zit precies op een ander paard, de hele bewegingen worden anders, gecontoleerder lijkt het wel, je zit ook veel dieper

alleen aan de galop moet nog serieus gewerkt worden, en in stap verzamelen is ook nog niet wat het moet zijn Scheve mond

mijn Bel wil nl altijd graaaag draven hé Haha!

rechtstellen en bit aannemen zou ook beter kunnen, dus er is nog wel wat werk aan de winkel!!

maar id dravers zijn heerlijke werkwillige paardjes, kben er echt heel blij mee, ze kunnen van alles wat!! *LOL*

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:31

Aqua8horse schreef:
Dat zou goed kunnen. Je hebt in ieder geval plezier met je draver en dat is toch het belangrijkste?

Zo is het Aqua! OK dan!

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 14:31

Inderdaad!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 14:42

Maaike schreef:
Aan de teugel = aan de teugel en dat hoeft niet verzameld te zijn. Hier wordt dus verzameld bedoeld

Maar ik merk wel dat er veel verschil zit in wat er hier op bokt, maar ook in mijn omgeving verzameld genoemd word.

Een rustiger dravend paard word al vlug verzameld genoemd.
Maar ik noem dat gewoon een rustig draven paard. Haha!
Verzameling is heeeeel wat anders.

idem in andere gangen.

prompter

Berichten: 11108
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 14:53

runningkawa schreef:
Maar ik merk wel dat er veel verschil zit in wat er hier op bokt, maar ook in mijn omgeving verzameld genoemd word.

Een rustiger dravend paard word al vlug verzameld genoemd.
Maar ik noem dat gewoon een rustig draven paard. Haha!
Verzameling is heeeeel wat anders.

idem in andere gangen.


En alweer ben ik het met Kawa eens Lachen. Ik kan mijn dravermerrie netjes nageeflijk, en bij elkaar rijden (anders was ik waarschijnlijk nog geen B-proef met haar door gekomen). Onwetende toeschouwers roepen dan ook wel eens dat ze zo mooi "verzameld" loopt....

Sorry, heeft niets met verzameling te maken, is gewoon een stukje basis. Wanneer je echte verzameling ervaren hebt, dan weet je bijna wel zeker dat je dat met je eigen draver niet of nauwelijks zal bereiken.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 14:55

Voor mij loopt een paard verzameld als het in een rustig, GECONTROLEERD, tempo loopt, met de juiste hoeveelheid achterhand gebruik, de rugspieren gebruikt (iver de rug loopt), en nageeflijk is. Uiteraard met alle ontspanning. Voorhand moet verlicht.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 14:56

Of hebben we het hier over verzameling, in de zin van passage en piaffe?

Jolan
Berichten: 374
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 15:02

Een draver kan geen z-dressuur lopen. Onzin een vriendin van mij rijdt met haar draver z-2 dressuur met winstpunten en is ook nog een l-springen. Het ligt eraan hoe ze is opgeleid.

scallie

Berichten: 168
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 15:37

runningkawa"]
[quote="Maaike schreef:
Aan de teugel = aan de teugel en dat hoeft niet verzameld te zijn. Hier wordt dus verzameld bedoeld

Maar ik merk wel dat er veel verschil zit in wat er hier op bokt, maar ook in mijn omgeving verzameld genoemd word.

Een rustiger dravend paard word al vlug verzameld genoemd.
Maar ik noem dat gewoon een rustig draven paard. Haha!
Verzameling is heeeeel wat anders.

idem in andere gangen.
[/quote]

helemaal mee eens, echte verzameling is hier niet mee te vergelijken hoor

je kan dat wel pas zeggen als je het verschil met je eigen paard eens voor de eerste keer voelt, het is totaaaal anders, net een samengebalde kracht die je volledig beheerst, eigenlijk een geweldige ervaring

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 22:31

Dan denk ik toch dat mijn dravertje echt verzameld draven kan.