'Roest' je vast op een dressuurzadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 22:05

Oh ik vind dressuurzadels echt superfijn zitten Lachen als ik ooit veel geld over heb Scheve mond dan koop ik een mooi dressuurzadeltje Lachen maar dat zal wel niet zo snel gaan denk ik Scheve mond

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 22:06

Ik zit liever op een springzadel Lachen

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 23:26

Ik rijd drie dagen in de week met m'n half pension paardje.Woensdag spring ik,vrijdag heb ik priveles en zondag rijd ik gewoon vrij.
Ik heb het geluk dat ik zowel een dressuurzadel als een springzadel kan gebruiken.Het dressuurzadel zit erg lekker (ik weet niet precies welk merk) maar als ik een van de 2 zou moeten kiezen ga ik voor het vzh zadel (meer richting springen)Om de een of andere reden rijd ik nog steeds liever met dit zadel.Ook spring ik heel graag,en met een dressuurzadel is dit zowat onmogelijk.
Ik ben dus absoluut niet vastgeroest op een dressuurzadel.Als ik de kans krijg om ermee te rijden,graag,maar als ik zelf moet kiezen ga ik voor vzh

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 19:49

Barvrouwke"]
[quote="LuvdaTossa"][quote="Barvrouwke schreef:
Heey,
ik rijd een fries met dresuurzadel en zit ook wel eens op wat anders, maar dat gaat bij mij gewoon goed, je hebt wel het idee van jeetje wat zit dat raar en waar zal ik me knieen eens doen zodat het lekker zit, maar over het algemeen heb ik er geen problemen mee. En waarom zal je teruggaan naar een vzh?


Stel je voor dat mijn 'carriere' nog een wending gaat maken Schijnheilig Dan kan ik moeilijk op een dressuurzadel door een parcoursje heen.....
[/quote]

Oeps.. daar had ik helamaal niet aan gedacht Scheve mond
[/quote]

Nou...ik kan je wel vertellen springen met een dressuurzadel is NIET fijn hoor! *LOL*
Van de week had ik met dressuurzadel gesprongen omdat dat zo uitkwam, ik had gelijk een houding van niks tijdens die sprong *LOL*
Ik heb een dressuurzadel en een vzh, en het dressuurzadel zit super maar bij springen of een flinke buitenrit ga ik wel met vzh, dat zit dan gewoon beter.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 14:33

Idd ik heb ook wel gesprongen met een dress zadel. En die knie wrongen deden pijn bij de verlichte zit.....

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 23:49

Citaat:

Nou...ik kan je wel vertellen springen met een dressuurzadel is NIET fijn hoor! *LOL*


even offtopic: een meisje reed eerst altijd springwedstrijden in dezelfde cathegorie. Die sprong ALTIJD met dressuurzadel.
Nou kan ik je vertellen dat ze zwaaar tegen de beweging van de pony in zat, en dat de pony sprong als een hert.. en hij weigerde ook super vaak! zou dat dan ook aan het zadel kunnen liggen.. of is het gewoon de onervarenheid (of ondeskundigheid) van dat meisje?

Duhelo

Berichten: 28561
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 19:33

misschien beide? ik denk dat je ook al zit je op een dressuurzadel, toch min of meer moet kunnen meegaan in de beweging, kheb overlaatst hier op bokt gelezen dat r iemand 1m of 1m0 ofzo had gesprongen met een dressuurzadel, en als dat al lukt ...
dus denk dat het de onervarenheid is+ een dressuurzadel+ev3. de pony die geen zon goede springtechniek had?