Stap-oefeningen voor in het zwembad?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Stap-oefeningen voor in het zwembad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 17:27

Aangezien de buitenbak waar ik rijdt met dit weer weer eens in een zwembad veranderd is en ik zo het vage vermoeden heeft dat me dat deze winter nog wel wat vaker gaat overkomen, wat voor oefeningen zijn goed/leuk om te doen in stap?

Het paard waar ik op rijdt is ongeveer niveau B-dressuur, en ikzelf zit niet veel hoger.. ik heb donderdag instructie en ga het dan aan m'n lesgeefmens vragen, maar hebben jullie misschien suggesties?

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 11:02

Figuren rijden, voltes, gebroken lijnen, afwenden, etc. En overgangen van stap naar halt en vlotter en langzamer doorstappen. Zo kan ik soms wel eens een half uur losstappen, voordat ik ga draven of galopperen, maar je kunt dit dus ook op zich zelf doen.

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 12:00

Leuk in stap: slangevoltes met steeds meer bogen!! overgangen naar de middenstap en weer terug. halthuden en een pasje achterwaarts kan ook nog wel. en wat dacht je van de grote volte sluiten (kleiner maken) en dan de achterhand wegzetten zodat je weer op de grote volte terecht komt? das ook leuk en qua training best nuttig. Sowieso kan je proberen pasjes te wijken in stap, of stukjes schoudervoor te rijden. Zig-zag wijken is ook leuk. Ik probeer voor de gein soms en stukje te appuyeren of een wending om de achterhand, niet dat ik al op dat niveau ben met Ragne, maar wel leuk om te proberen, als je toch weet hoe het moet. Halsstrekken en weer oppakken kan je trouwens ook nog doen. Jeetje, ik kan wel een heel uur stappen wat dat betreft! veel plezier OK dan!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 22:40

Bedankt voor de tips Lachen

Rasgne noemt een paar dingen die ik niet ken, en ook een paar dingen die Oki niet kan (achteruitlopen zelfs al niet, maar daar ben ik nu op aan het trainen)

Wat is trouwens het verschil tussen schoudervoor en schouderbinnenwaarts? (hoop dak niet te blond overkom nu)