Weglopen met de achterhand.

Moderators: A_nouk, goldenarrow, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lyonesse

Weglopen met de achterhand.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 16:26

Heb ik net de galop een beetje goed, krijgt ze weer andere geintjes. Namelijk dat ze als we niet op de hoefslag rijden, ze met haar achterhand uitzwenkt richting hoefslag. Kan er bijna een "pas op zwenkt uit bordje" opplakken. Wat is dit nu weer? En wat doe ik eraan?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 16:34

Het paard is scheef, doet die van mij ook vaak, die zet linksom haar achterhand naar binnen. Ik pak er dan de buitenteugel bij, stel het paard iets naar buiten en probeer de voorhand terug voor de achterhand te zetten. MAar het is nog niet zo simpel hoor, want die merrie van mij weigert soms faliekant om zich te laten bewerken.
als het paard naar buiten zwenkt met de achterhand, dan ook weer iets naar buiten stellen, en met buitenbeen bij tikken.

De hond is de betere mens

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 16:48

Maar kan een paard dat al 4 jaar van mij is en het nooit eerder heeft gedaan, ineens scheef zijn? En dan ook nog naar 2 kanten? Ze doet het zowel linksom als rechtsom.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 16:58

Daarom weet ik ook niet precies waar de moelijkheid zit. Het lijkt er wel op dat ze probeert te vermijden om haar achterhand er onder te schuiven. Kan het zijn dat je meer bent gaan vragen van har de laatste tijd?

De hond is de betere mens

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 17:00

Misschien iets wel. De laatste paar maanden aan de galop gewerkt en verder een beetje leuk rondhobbelen, zeg maar. Maar nou heb ik over 2 weken weer een wedstrijd, dus er moet nou toch wat meer gebeuren.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie