Kan een stevig galopje in het bos kwaad voor een dresuurpaar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 20:33

Ik sta er een beetje van te kijken dat iedereen het hier zo met elkaar eens is en daar ben ik ook best blij om hoor. Ik zie zelf ook alleen maar voordelen van af en toe een stevig galopje.
Maar er zijn nu al verschillende mensen geweest die dit tegen met hebben gezegd [onafhankelijk van elkaar] en dat zijn toch mensen die vroeger heel aardig dressuur hebben gereden. Ze zijn overigens wel 65+, misschien dat hun ideeen inmiddels achtrehaald zijn Verward

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 14:14

Dat denk ik ook. Misschien denken ze op dat vlak iets te ouderwets. Op elk vlak zijn de mensen van nu wat vlotter geworden *LOL* . Het kan geen kwaad om af en toe wat nieuwe inzichten te verschaffen!

Een paard mag ook eens 'paard' zijn, als je buiten rijdt. Ik ben soms echt gelukkig als mijn paard eens een vreugdebokje doet, gewoon omdat ik weet dat hij er dan plezier in heeft. Hij kan ook heerlijk briesen in de maat van de galop, en dat doet hij bijna alleen als ik hem eens aan een los teugeltjke zijn zin laat doen.
Je moet je paard niet te streng opvoeden. Je kan een paard een beetje vergelijken met een kind van drie of vier. Het kan heel goed en braaf zijn wanneer je het iets aanleert, maar je moet het kind ook af en toe helemaal laten zichzelf zijn en niet heel de tijd 'sssssst' naar zijn kop gooien als het eens kraait van plezier. Als het uitgelaten is, laat het dan toch eens zijn. Dan pas zal zijn bereidwillig heid om iets aan te leren optimaal zijn.
Er zijn niet voor niets speeltijden tussen de lessen op school door. Dat geldt ook voor je paard. Je kan niet eisen dat hij heel de tijd tot in de puntjes is wat jij ervan maakt.

Veel succes,
Femke

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 20:48

het kan geen kwaad hoor! zo'n paard vind het vast heerlijk om eens lekker te crossen, en dat doen ze in de wei toch ook;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 15:29

Of wat dacht je van een lekkere galop langs het strand? Daar kan geen bakbodem tegenop!!!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 18:21

Nee en als je daarna nog even lekker door de zee gaat stappen.... Das echt supergoed voor de hoeven en de huid van je paard.
Maar das Offtopic Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 18:47

Haha! gaat wel lastig als je midden tussen de bossen woont *LOL*

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 21:47

Haha! of als je paard niet de zee in wil Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 22:50

Die van mij wilde dat ook nooit, TOT GISTEREN *LOL* Blijblijblij!!! Tot haar knietjes erin!!!!! Goed he! Ze vond het wel een beetje eng in het begin, maar ze werd steeds zekerder en kreeg er lol in. Lekker spetteren, dat vindt ze wel wat! Zelfs nog een stukje door (heel ondiep) water gedraafd, was gaaaaaaaf!
Misschien moet je maar 'n keertje met ons meegaan Fitz, durft die grote lummel het wel als 'ie ziet dat zo'n rare kleine dondersteen het ook durft!!!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 22:53

Hahaha! Grappig die paarden die niet willen. (oei, gaan we nu TE offtopic?)
Isolda is niet bang van de golven, hoe harder het waait, hoe hoger de golven, hoe geweldiger ze het vind!!
Maar als het helemaal windstil is, wat bijna niet voorkomt.... Oei, dan kan ik me maar beter goed vastklemmen, als ik in de zee ga. 180 C op haar achterbenen in een oogknipper hoor! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 22:57

Ja we gaan vreselijk off-topic, foei Jantina!!!
Hihi, leuk he, van die paarden die water maar niks vinden als het niet in een emmer zit *LOL*
Gisteren was ook voor het eerst dat ze niet dacht dat er zandhappertjes achter de schuimvlokken uit zee zaten (zandhappertjes bijten je in je benen, voor wie dat niet weet.... *LOL* ) Ze ging er zomaar heel dapper doorheen, terwijl het hele strand vol lag en het ook echt in grote plukken wegwaaide!

Ik was zo trots op m'n kleine meissie!!!!

Oei, effe back-topic, anders krijgen we er van de moddie langs..... In het bos was ze ook erg braaf Haha! maar de mijne is geen dressuurpaard, telt het dan wel?

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 23:03

haha...volgens mij als ik met die van mij het starnd op zou gaan, blijft ze dan op het duin staan, en verzet geen pas meer. Of het moet weer terug zijn.

Onze Jimmy is al bang voor een plasje water in het bos.....we zijn van het weekend ongeveer een kwartier bezig geweest hem door een plasje van 1 m bij 1 m te krijgen, nou vergeet het maar. Vriendelijke methode, boze methode, vlak achter Amiga aan.....no way!

Wel lekker een eindje gegaloppeerd in het bos natuurlijk, alleen druf ik met Miga nooit zo hard. Ik heb dan het gevoel alsof ik de controle verlies, en dan rent ze dor tot ze erbij neervalt volgens mij. (misschien is dit wel een psychisch probleem van mij) Verder schrikt ze zo snel, een paar week terug ook, sta ik 'tijdens' een galopje ineens midden in het bos, er hupte een konijntje weg......die eten paarden, wisten jullie dat al?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 23:22

Oh dan zijn konijnen zeker familie van de kraaien? Die zijn nl. ook levensgevaarlijk als ik Milena moet geloven. En aangezien er aardig wat zitten in het Amsterdamse Bos, maken wij regelmatig errrrreg ingewikkelde zijpasjes Haha!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 11:10

UIteraard moet je zorgen dat je het op de juiste plaats doet *LOL* , maar dat spreekt voor zich.

Ik wil ooke en zee!!!!!! Frusty
Een bos is ook wel leuk hoor Knipoog

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 17:23

Er zijn volgens mij genoeg ruiters (ook dressuur) die zelfs een galopbaan (ovaal) hebben om af en toe een stevige galop te kunnen rijden... Ook goed voor het uithoudingsvermogen! En de paarden vinden het meestal heerlijk ter afwisseling...

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 19:35

is niet erg, zo houd een paard er ook nog wat plezier in. Als je die vrouw hebt die Ferro uitbracht op de olympische spelen (ben ff haar naam kwijt), zij was een ekertje op televee en zij ging regelmatig met haar paarden buitenritten maken zodat ze er plezier in hielden!

mirkipJarig

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 13:07

Het is helemaal niet slecht om je paard eens lekker te laten gaan, vind ik. das lekker ontspannend!
Voor een paard is het ook maar saai, als het iedere dag moet dressuren!