Mijn pony valt soms letterlijk en figuurlijk om!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pasterza

Berichten: 2694
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 18:45

Ryanne schreef:
Met die staart heb ik nog niet geprobeerd,althans ik heb het verkeerd onthouden, liet haar lopen en had toen haar staart opzij gepakt en haar een zetje gegeven tegen haar bovenachterbeen, geen reactie, maar ik zal morgen/overmorgen het even met iemand anders erbij doen en dan goed.


Misschien dat ik het niet goed heb omschreven, maar je moet dus een ruk geven aan de staart en niet aan iets anders. Maar mss had je dat al door, denk het eigenlijk wel Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 18:54

schaapjuh"]
[quote="[naam] schreef:
Met die staart heb ik nog niet geprobeerd,althans ik heb het verkeerd onthouden, liet haar lopen en had toen haar staart opzij gepakt en haar een zetje gegeven tegen haar bovenachterbeen, geen reactie, maar ik zal morgen/overmorgen het even met iemand anders erbij doen en dan goed.


Misschien dat ik het niet goed heb omschreven, maar je moet dus een ruk geven aan de staart en niet aan iets anders. Maar mss had je dat al door, denk het eigenlijk wel Lachen
[/quote]


Haha ja, ik had het niet meer teruggelezen voordat ik daar heen ging maar wel onthouden,dus verkeerd Knipoog

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 18:58

Nou meid wil echt niet banketstaaf doen maar dit is echt ataxie in welke mate kun je niet zeggen maar ze heeft het wel :J

Dingen waar je nu bij op moet passen zijn:
Geen korte scherpe wendingen meer maken.
Altijd blijven oppassen ook op asfalt kan ze vallen

Maar het paard leerd er mee leven en nu jij ook nog

Suc6
Haal wel even een DA erbij (wel doen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 19:13

pearl_tje schreef:
Nou meid wil echt niet banketstaaflig doen maar dit is echt ataxie in welke mate kun je niet zeggen maar ze heeft het wel :J

Dingen waar je nu bij op moet passen zijn:
Geen korte scherpe wendingen meer maken.
Altijd blijven oppassen ook op asfalt kan ze vallen

Maar het paard leerd er mee leven en nu jij ook nog

Suc6
Haal wel even een DA erbij (wel doen)


Ik ga proberen met die eigenaar te overleggen en het probleem voorleggen en het verhaal laten zien van de gekruisde beentjes!

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 21:05

die met gekruiste beetjes hebben ze met mijn paard ook gedaan...
echt raar om je paard er zo bij te zien staan he?
Maar dat is dus wel ataxie... Scheve mond
Achterbenen wilde die van mij ook niet, moet je gewoon ff doorzetten!

maar klein beetje achtergrond erbij:

Doordat je de benen kruist, breng je het paard uit zn natuurlijke evenwicht. Ieder paard met een goed evenwicht, hersteld dit gelijk! Paarden met ataxie hebben zelf weinig tot geen evenwicht, dus 'merken' ze niet dat ze verkeerd staan, dus ook geen correctie.
Vandaar dat dit een makkelijke test is.
Verder kun je ook nog aan de hand snel laten stappen, en dan S-jes lopen, heel snel, met scherpe wending. Hieruit kun je vaak zien in hoeverre t ataxie is. Hoe langzamer het paard hierin is, hoe erger de ataxie....

Maar voor zekere conclusie DA erbij!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 16:36

Tsja...boeren...daar heb ik nou ook altijd last van Haha!
Je moet er met hem erover praten en heel direct zijn. Meteen vertellen wat je denkt wat je haf heeft en vertellen over de verhalen op bokt en je eigen ervaringen en dat de DA dus erbij moet worden gehaald, en dat dat heel belangrijk is.
Succes met overhalen...