Angstige ruiter #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Liesbeth1994

Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-12-11
Woonplaats: Oud-Beijerland

Angstige ruiter #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-12 16:11

Het vorige topic is alweer volgekletst met angsten,tips en niet te vergeten: overwinningen!
Dus nu is het weer tijd voor een nieuw topic.

Dit proberen wij dus te voorkomen:
http://m.youtube.com/watch?v=XtpXBFgzgu4

Ben je bang voor situaties zoals dit:
Afbeelding

Of ben je toch wel erg bang dat dit je overkomt:
Afbeelding

Of iets anders waar je toch angst mee hebt,kom dan in dit topic.
De geweldige bokkers in dit topic moedigen je zeker aan om je angst te overwinnen. En dat is bij sommige bokkers al gelukt *\o/*

Hier de link naar het oude topic gemaakt door SuperLiesje (bedankt voor dit topic SuperLiesje,we zijn je er zeker dankbaar voor): [RT-P] Angstige ruiter

Have fun in dit nieuwe topic!


Liesbeth1994

Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-12-11
Woonplaats: Oud-Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-12 16:21

Somebitch schreef:
Wat fijn dat je lekker buiten hebt gereden Marjoleentje! :D

En op zondag Lies1994? Bij ons is het ook druk hoor, en ik had gisteren nog ruzie met een belg die met 110 km op ons af kwam gereden, ik heb hem kunnen laten afremmen door mijn paard vol op zijn weghelft neer te zetten. Ging hij moeilijk doen ook sukkel :? Maar uitstappen durfde hij dan weer niet.



ja op zondag gaat het opzich wel maar de vrachtwagens die dan komen gaan daar zo achterlijk hard, en pony lief is nog best schrikachtig,die fliept hem er gelijk vandoor met mij er half aan.

Wat een hufter zeg. En al helemaal een blunder dat hij niet eens uit durft te stappen. Zeker bang voor een hoef afdruk in zijn gezicht? :=

Olikea

Berichten: 5446
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Angstige ruiter #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:25

Ik wil me hier ook even melden.. Ben ook een angsthaas ten top.
Terwijl ik eigenlijk al heel lang niet meer gevallen oid ben, en een super betrouwbaar paardje heb.
We zijn nu begonnen met mennen, wat ik doodeng vind, maar ik wil het zo graag leren.
Heb hem dus professioneel laten beleren, en heb nu een aantal keer gereden.

Ik ben zelf heel erg bang voor groot verkeer (ook als ik met de auto rijd) en dat slaat gewoon over
op mijn poown. Met mijn bijrijdster erop is er namelijk helemaal niks aan de hand.

Julius <3

Liesbeth1994

Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-12-11
Woonplaats: Oud-Beijerland

Re: Angstige ruiter #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-12 16:42

Welkom hier!
Aller eerst,wat leuk dat je leert mennen. Lijkt mij toch ook wel heel gaaf om te doen.

Met wat begeleiding en alles rustig aan in kleine stapjes doen,kom je er vast wel.
Heb je echt geen idee waar de angst vandaan kan komen? Soms kunnen het ook gewoon hele l*llige dingen zijn.
Waarom ik dit vraag is omdat ik zelf heb meegemaakt dat als je met je angst word geconfronteerd,dat het dan over kan gaan. In mijn geval springen,na bloed zweet en tranen heb ik het toch weer gedaan en nu...zou ik het zo weer kunnen doen zonder zenuwen.

Ik hoop dat we je er mee kunnen helpen vanaf het computer/mobiele scherm.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Angstige ruiter #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:20

Hihi ik denk het ja. :') Ik ben niet echt snel boos op mensen, als ze met 60 km voorbij komen denk ik tja denk wat meer na maar meer ook niet. Maar deze jeetje dit was echt gewoon gevaarlijk. :j Zeker op een polderweg.

Kan je niet een andere kant uit met je poown? Waar minder vrachtwagens zijn?


Olikea; dat ken ik wel, ik hou ook niet zo van groot verkeer. In mijn auto gaat het nog wel, maar als ik op de fiets zit ofzo moet ik er ook al niets voor hebben. En inderdaad ook dat slaat over op paardlief. :j

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Liesbeth1994

Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-12-11
Woonplaats: Oud-Beijerland

Re: Angstige ruiter #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-12 17:30

Ja inderdaad. had zo een minder prettige situatie kunnen worden. Gelukkig is dat niet gebeurd.

Nee ik kan niet naar een rustige plek want de stal staat net aan die dijk en die is ook best smal. Er kunnen niet eens twee auto's langs elkaar rijden. Heel stom dat ze dan nog zo hard rijden.
Maar ik hoop dat ik misschien ooit wel met de trailer weg kan om in een bos een ritje te maken.
Dat is dan weer het nadeel dat ik die pony niet in eigen bezit heb,ik kan niet zelf weten wat ik wil/kan gaan doen.

Narita

Berichten: 883
Geregistreerd: 02-05-12
Woonplaats: Mars

Re: Angstige ruiter #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:38

Olikea, leuk dat je wil mennen maar vervelend dat je af en toe wat angstig bent! Ik zou het vooral gewoon opzoeken, het grote verkeer, gewoon wennen, en dan natuurlijk eerst in de auto omdat die je angst toch niet overneemt :+ Kilometers maken is toch de oplossing bij de meeste problemen hier volgens mij.

Da's vervelend Lies! Zou je wel met de trailer weg mogen van de eigenaar, of heb je dat nog niet gevraagd?
Hier zelf ook geen trailer helaas, maar woon nog redelijk rustig en rijd verder geen wedstrijden, dus heb er geen problemen mee.

Morgen weer les, ben benieuwd, niet heel angstig, ze doet het toch wel braaf. Het bokken is er nu zo ongeveer wel weer uit. Ben inmiddels bezig om mama's paard ook wat Parelli aan te leren, en mijn shet zal er binnenkort ook aan moeten geloven, dus krijg straks mijn eigen Wild Bunch :+ Be prepared!
Het vreemde is dat ik op de grond dan weer helemaal niet bang ben, dan ben ik een goede leider, alleen zodra ik erop stap is het toch anders.
Het is vooral net voordat ik moet rijden, met het omkleden en opzadelen, en als mijn paard wegschiet, maar zit ik erop en het gaat goed kan ik gewoon lekker rijden.
Iemand misschien nog tips om een redelijk sloom paard wat lekkerder aan het been te krijgen? Veel overgangen maken natuurlijk, maar dat helpt niet zo goed omdat ze mijn been negeert, nou ja, ik moet gewoon hard schoppen om haar vooruit te krijgen. Goh, wat klinkt dat onaardig, maar het is wel zo :=

prugelpiet

Berichten: 12515
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Angstige ruiter #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:50

nieuw topic :)
olikea, welkom!

probeer anders andere wegen te zoeken?
wel goed dat je doorzet!
en als je rijden echt zooo eng vind, dan kan je dus nog altijd door met mennen! want je geeft aan dat je dat echt heel graag wilt en er voor doorzet!

dat vind ik al een stap in de goede richting!

I am because you were

luuklover

Berichten: 151
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:55

Ik meld me ook!

Ik vind het bij de meeste pony's best angstig om erachter te staan, ik zie het namelijk he-le-maal voor me hoe hij naar achter trapt, of gewoon een bok geeft en me raakt..
En wanneer pony's naast me staan te dansen zo hyper de piep..

Het klinkt eigenlijk best stom, maar ik vind dat eigenlijk best eng...
Misschien komt het ook omdat ik eerder een flinke trap heb gehad, in het ziekenhuis terecht kwam en er 8 uur later met gips uit kwam.

Ik ben eigenlijk wel bezig om het te overwinnen, maar ik vind het echt heel spannend!

******* Marley & Esper & Luuk, ik vergeet ze nooit. Toppers <3 *******
het leven is goed, maar een paard maakt het beter! /3
♡ ♡ ♡klik hier en bekijk mijn profiel!!!♡ ♡ ♡

Yellona

Berichten: 308
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Beveren

Re: Angstige ruiter #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:18

Meld me ook.
Heb een enorme schrik gekregen sinds ik gevallen ben.


Yellona, Saphyra, Stefanie. I love you

MyLittleLove

Berichten: 4179
Geregistreerd: 21-08-10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Angstige ruiter #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:19

Mag ik me ook melden?

Heb sinds een halfjaar rugproblemen en mocht laatst weer gaan rijden, 2 keer eraf gevallen. Dus ben een beetje bang nu :o

Good or bad, just smile. You have a lot to be thankful for.

Ziviaantje

Berichten: 723
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:33

luuklover schreef:
Ik meld me ook!

Ik vind het bij de meeste pony's best angstig om erachter te staan, ik zie het namelijk he-le-maal voor me hoe hij naar achter trapt, of gewoon een bok geeft en me raakt..
En wanneer pony's naast me staan te dansen zo hyper de piep..

Het klinkt eigenlijk best stom, maar ik vind dat eigenlijk best eng...
Misschien komt het ook omdat ik eerder een flinke trap heb gehad, in het ziekenhuis terecht kwam en er 8 uur later met gips uit kwam.

Ik ben eigenlijk wel bezig om het te overwinnen, maar ik vind het echt heel spannend!


Klinkt helemaal niet stom hoor, dat zou ik ook zeker hebben als het me overkomen was. Ik loop wel achter mijn eigen paard door, maar ben voorzichtig met andere paarden en loop er met een boogje om als ik achterlangs loop... je weet het nooit...

Who needs a therapist? I have an Icelandic Horse!

lies_sparkle

Berichten: 6110
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Angstige ruiter #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:23

Ik meld me ook als dat goed is.. :)

Ik ben namelijk begin juli met mijn paard gevallen,
ten minste mijn paard viel en ik zat erop.
Uit volle rengalop, struikelde zij en viel ze.
Ik werd gelanceerd uit het zadel en toen is mijn Friese knollie à 600 kg over mij heengerold.
Mijn cap was in 2 stukjes, had een goede hersenschudding en een gebroken sleutelbeen...

Ik ben er vrij snel weer op gestapt en heb diverse paarden weer gereden waaronder ook hetzelfde paard.
Begin september kwam ik tot de conclusie dat het paard wel erg vaak struikelt,
dus da erbij en na foto's is gebleken dat zij artrose heeft.

Zaterdag heb ik weer een bosritje met haar gemaakt, en ze struikelde dieper en dieper...
En bam toen lagen we weersamen op de grond. Dit keer kwamen we uit draf dus landden wij iets subtieler.
Alleen mijn been lag dubbel en er zit nu een schram op en ik ben over de spier van mijn arm heen gerold dus die had wat last.
Maar goed, nu heb ik dus geen lichamelijke klachten meer,
maar ben ongelooflijk bang om weer op het paard te gaan zitten...

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:24

effe een stipje plaatsen anders mis ik dit draadje nog.
Zie dat er wel nieuwe ruiters "instromen" er blijft dus behoefte aan discussie en tips over en weer.

Als je maar lang genoeg poetst gaan alle haren uiteindelijk dezelfde kant op staan.

Liesbeth1994

Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-12-11
Woonplaats: Oud-Beijerland

Re: Angstige ruiter #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-12 20:29

Zo dat wordt nog ff doorlezen vanaaf.
naar ik zeg wel alvast:welkom voor de nieuwelingen onder ons!

Olikea

Berichten: 5446
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Angstige ruiter #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:51

Ik moet zeggen.. Het geeft me een goed gevoel om te weten dat ik niet de enige ben.. raar he..
Kan helaas niet aanwijzen waar het vandaan komt die angst.. Heb dat onder de man ook..
Gelukkig krijg ik hele goede begeleiding, en ik heb besloten mijn favoriete hobby niet te laten beinvloeden door mijn angsten.. Dus ik ga regelmatig buiten rijden, in een groep of alleen..

@liespower.. dat is schrikken zeg.. Kan me voorstellen dat je nu bang bent om op dat paard te kruipen.

Julius <3

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:01

Mag ik me ook melden :)?
Een hele tijd met mezelf in gevecht geweest, want ik vond springen toch zo leuk? Waarom wilde ik dan wel maar toch ook niet?
Nu is het kwartje eindelijk gevallen: ik ben bang. Lucht dat even op zeg :D
2 jaar geleden ben ik ontzettend hard gevallen, waarna het paard (helaas niet bepaald een lichtvoetig exemplaar) over me heen is gegaloppeerd. In het ziekenhuis bleek het gelukkig mee te vallen: gekneusd scheenbeen, lichte hersenschudding en een zwaar gekneusd bovenbeen met een pracht van een hoefzijervormige blauwe plek.
Ik ben vrij snel weer op het paard geklommen en dressuur was geen probleem. Ook kleine hindernisjes niet. Maar ik ben zo bang geworden voor het moment van afzet. Het paard waar ik vanaf viel, was jong en onervaren en sowieso een beetje een klungel met springen. Hij ging zo vroeg en zo mega af dat ik het niet uit kon zitten. Dat gevoel is helaas blijven hangen. Ik vind dat heel erg, want vroeger kon ik zo genieten van het springen. Dat gevoel krijg ik nog steeds, als ik de afzet heb gehad en lekker door de lucht zweef. Zelfs als de sprong daadwerkelijk 'fout' gaat en het paard vroeg afzet, vind ik het heerlijk. Het is dus vooral de angst voor wat er kan gebeuren.

Helemaal niet raar hoor Olikea, ik heb precies hetzelfde!

Venedict AC (v. Vagrant Z) Zadelmak
Teddy (v. Dramatic) †

marleeentje

Berichten: 983
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Aan de zuid hollandse kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 08:23

Welkom voor alle nieuwe posters! Leuk dat jullie ook je ervaringen delen. Zoals in het vorige topic ook al gezegd, kan ik concluderen dat ik wel over mijn angst heen ben. Ik stap nu weer met vertrouwen op mijn paard, omdat ik heb geleerd hoe ik op een rustige manier kan opstappen met controle. (mijn probleem lag bij het opstappen) Ik vind het wel leuk om dit topic te blijven volgen en waar mogelijk zal ik proberen om jullie advies te geven.

Edit: wat een leuke openingspost trouwens Lies1994!

Om oud en wijs te worden, moet je eerst jong en dom zijn geweest

Liesbeth1994

Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-12-11
Woonplaats: Oud-Beijerland

Re: Angstige ruiter #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-12 08:54

Aaah dankjewel,heb er mijn best op gedaan :D

Narita

Berichten: 883
Geregistreerd: 02-05-12
Woonplaats: Mars

Re: Angstige ruiter #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:55

Wat een nieuwe posters! Er was dus duidelijk wel behoefte aan een nieuwe topic. Hoop dat dit topic jullie ook gaat helpen, het heeft mij namelijk wel heel goed geholpen :D

Yellona

Berichten: 308
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Beveren

Re: Angstige ruiter #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:51

Hoop het ook.
Met mijn eigen paard durf ik amper nog te rijden. Staat nu al 3 welen stil.
Longeer haar wel maar had hulp van ondertussen ex vriend. Maar hij heeft het toch weeral voor elkaar gekregen mij te laten staan zondag. Dus heb nog altijd schrik.
Met zijn paarden heb ik dat minder


Yellona, Saphyra, Stefanie. I love you

git
Berichten: 1956
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Angstige ruiter #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:57

Oh help, kan iemand die ook het filmpje in de OP gezien heeft, mij in gods naam vertellen waarom wij dit toch telkens maar weer opzoeken? Brrrr

Liesbeth1994

Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-12-11
Woonplaats: Oud-Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-12 16:52

uuhhh ik heb het gewoon als voorbeeld opgezocht :') gewoon om te laten zien dat we dit dus NIET willen....

git
Berichten: 1956
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Angstige ruiter #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:11

Haha, snap ik. Ik ga ook gewoon "stoer" door hoor, maar ik zou willen dat ik mijn angst overboord kon zetten. Vroeger reed ik paarden in, en was ik nergens bang voor......helaas, dat was vroeger.

Liesbeth1994

Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-12-11
Woonplaats: Oud-Beijerland

Re: Angstige ruiter #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-12 17:18

Ondertussen (zie vorige topic) ben ik met rijden n de bak over mijn angst heen,dat heb ik al overwonnen. Maar buitenrijden durf ik nog niet aan (jong paard+niet bomproof+drukke autoweg langs stal+een angstige ik= geen goede combinatie).
Die filmpjes kan ik ondertussen wel bekijken zonder angst te krijgen.

Maar goed dat je gewoon door gaat. Blijven doorzetten! Maar je bent niet de enige die de angst later heeft gekregen. Dit hadden er veeeel meer op het vorige topic. Uiteindelijk worden we allemaal voorzichtiger (en dan vaak ook angstiger). Maar met alle hulp komt het zeker goed +:)+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Ubermetrics, XxMariellexX en 14 bezoekers