Harde/dode mond

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-01 21:54

Ik weet niet of hier al een topic van is, maar wat doe je om dit TEGEN te gaan??? (te voorkomen dus)
Alle reakties zijn welkom!

_________________
~*Als het geluk je plots verrast,
denk dan niet na, maar grijp het vast*~

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ontario op 2001-09-05 21:54 ]</font>

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 21:57

Weet ik niet, ....dus waarom reageer ik eigelijk, heb jij ook niks aan. Lips are sealed
Sommige mensen gaan dan steeds scherpere bitten gebruiken, maar daar bereik je ook niks mee als je er juist vanaf wilt. Frusty
Misschien een zachter bit gaan rijden, ......of zonder!! *LOL*

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 10:30

Met zachte hand rijden...voor de rest kun je het niet voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 11:57

hard in de mond is meestal terug te voeren op de rest van het lichaam, en niet de mond zelf Als jij je paard gewoon soepel rijd gaat het meestal prima

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 13:18

Wil ik wel een beetje iets aan toe voegen. Toen Isolda drachtig was en ik op Berber reed.

Berber had ook een giga-harde mond. Betonbek wel te verstaan. Denderd overal doorheen, met een beetje slecht humeur luisterde ze echt nergens naar.
Ben anders gaan rijden. Veel overgangen werkte bij Berber heel goed. Schijnovergangen, langzaam-snel, stap-draf-galop en andersom.
Nu luisterd ze netjes. Haar mond is nog net zo hard, dat is niet veranderd. Maar omdat ze nu goed luisterd en ook kan afbuigen heb ik (nou ja mijn zus) er helemaal geen last meer van!

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 13:21

Dien kan ook zo enorm stug zijn in d'r mond. Met veel overgangen en er niets van aan trekken gaat het een stuk beter. Soms heb ik als druk op de teugels alleen het gewicht van de teugels zelf en heb dan ook niets meer nodig. Maar het gebeurt ook wel eens dat ik er met blaren op m'n handen van af kom.

XXX
Ciska

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 14:11

luister naar zep. Die heeft weerres gelijk. Ik merk vaak dat paarden in het begin van de training behoorlijk stug kunnen zijn maar naarmate ze losser worden dat ze dan steeds minder stug in de mond worden..