rechtop zitten pfoeh!

Moderators: goldenarrow, Apple, piendumaitre

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-01 10:55

Eigenlijk baal ik hier best wel van. Gisteren had ik les en kreeg ik commentaar dat ik rechtop moest blijven zitten etc. Dus ik eens gevraagd wat ze precies bedoelde. Wat blijkt van mijn oude instructrice moest ik, om het zo maar te noemen, op mijn 'muts' zitten. Dit blijkt dus gvd helemaal niet goed te zijn. Baal ik best wel van. Maar goed nu in ieder geval goed oefenen om netjes op mijn zitbotten te zitten. Dus iedereen bedankt voor de tips maar ik zat dus gewoon hardstikke fout waardoor ik mijn evenwicht verloor.

Gast252

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 11:32

Je hebt 3 punten waar je op zit. Het staat volgens mij in het boek van tineke bartels of die van Kyra K. Je zit op je zitbeenknobbels en op het voorste deel van je schaambeen.
Voor jou nog een tip om je buikspieren aan het werk te zetten, als je goed zit dan voel je ze ook. J enavel een beetje op tillen om je bekken te kantelen en dan zit je al dieper. Dit noem ik nog even omdat ik me kan voorstellen dat je met een holle rug bent gaan rijden.

Martine__oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 12:34

Beste Lisette,
Misschien kun je eens zonder beugels gaan rijden. Daardoor ga je vanzelf beter en dieper zitten. Bij mij heeft het ook veel geholpen.
Verder kan je met je ogen dicht gaan rijden. Je leert dan beter te voelen en ook daardoor kan je zit verbeteren. Als je zit niet goed is heb je vaak ook het probleem dat je onvoldoende vanuit je been werkt (of een onrustig been hebt), zonder beugels rijden is dan heel goed, maar ook kun je je teugels in een knoop doen om eens te kijken of je ook zonder teugels nog controle hebt over je paard. Allemaal hele handige (en leuke) oefeningen.
Succes!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie