Rechtergalop..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
theunissen
Berichten: 55
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 00:36

Helemaal met josien eens dat bedoelde ik een beetje misschien beetje onduidelijk

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 00:46

Josien heeft zeker gelijk. Eerst zorgen dat hij losser word en dat hij rechtgericht word. Ik hoop dat die rechtergalop daarna vanzelf goed gaat. Ik heb er geen haast mee, en ga ook niks forceren.
Bedankt voor jullie tips!!

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 12:43

Het is misschien een goed idee om instructie te gaan zoeken, die kan je vast beter helpen.

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 15:29

Gjilke schreef:
Het is misschien een goed idee om instructie te gaan zoeken, die kan je vast beter helpen.


Ik heb instructrice Gjilke en Meike rijd met Forrest bij de ponyclub! Maar toch bedankt voor je tip!
Ik zal eens vragen of we wat aandacht kunnen besteden aan de rechtergalop zo af en toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 21:39

Ja wat is het nu Verward moet je je gewicht nu aan de rechterkant van het zadel verplaatsen of naar de linker?
Er wordt hier langs elkaar heengepraat en niemand die dit ziet?

kleintje"]
Hou druk op links, maar pak niet vast, laat je rechterteugel gewoon losjes in je hand.
[/quote]

en nu komt issa
[quote="issa"]
linksachter in je zadel gaan zitten en je buitenschouder iets naar voren buigen
[/quote]
of was het toch maar de andere kant?
[quote="issa schreef:
oeps,....sorry rechtsachter in je zadel gaan zitten


Ja....WAT IS HET NU???? en niemand die dit ziet? Tong uitsteken

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 21:52

naar de linkerkant....dat van die naar de rechterkant verplaatsen snapte ik ook niet helemaal Verward

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 21:55

Nooit naar binnen gaan hangen of zitten. Want dan kan het paard zijn binnenvoorbeen niet naar voren gooien en dat is de bedoeling bij een goede galop.
Je moet ook niet naar buiten hangen maar rechtzitten met wat meer gewicht op je buitenzitbeenknobbel. Wel allebei je benen lang maken, de buik van het paard optillen met je benen als het ware.

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 22:27

Kleintje schreef:
Nooit naar binnen gaan hangen of zitten. Want dan kan het paard zijn binnenvoorbeen niet naar voren gooien en dat is de bedoeling bij een goede galop.
Je moet ook niet naar buiten hangen maar rechtzitten met wat meer gewicht op je buitenzitbeenknobbel. Wel allebei je benen lang maken, de buik van het paard optillen met je benen als het ware.


Ja idd..maar in dit geval kan je het toch proberen om wat extra op links te gaan "hangen". Juist zodat hij zijn binnenvoorbeen makkelijker naar voren kan gooien?
ik heb gisteren trouwens met longeren een balk in de hoek gelegd. Hij sprong toen verkeerd aan, maar over de balk sprong hij dan over.
Hoe kan ik dit het beste onder het zadel proberen? van tevoren aanspringen of pas bij de balk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 22:03

okee nu snap ik m ik ga het van de week eens proberen mijn knollie heeft nl ook problemen met aanspringen van de rechtergalop, een drama!

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 22:42

Chiqua, ik heb het vandaag geprobeerd met een laag kruisje...werkte heel goed! Als je er iets over wil weten dan pb me maar!