Slofteugel, waarom??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:21

Sjuimpje schreef:
Met alle respect Aqua, maar ik weet zeker dat jij niet kan tippen aan mijn instructrice en al helemaal niet aan die van Jippie.
Daar hoef je je niet voor te schamen, want dat is maar voor weinigen weggelegd.

Verder wordt ik helemaal flauw van dat 'rijtechnisch' oplossen.
Wat een kul, als ik niet iets rijtechnisch zou kunnen oplossen, had ik afgelopen zondag niet gewonnen in het Z.
Ik weet zeker dat jij onder een fijngaand paard iets heel anders verstaat dan ik (en ws. Jippie ook) dat doe.


Jij denkt wel erg makkelijk voor een ander? Jij hebt mij nog nooit aan het werk gezien, je kent mijn capaciteiten helemaal niet. En ik denk dat ik inderdaad een van die weingen ben. Zoals je hebt kunnen lezen moet ik even een weekje overkomen op kosten van een eigenaar omdat dat paard al 2 jaar iets heeft.
En nogmaals wat ik onder een fijn paard versta weet jij helemaal niet. Dus ik zou nou eens willen zeggen hou nou zelf eens op met die kul.
Je roept de heletijd vervelende dingen waarvan je niet eens weet of het waar is. Vervolgens maak je op mij een wat vreemde indruk omdat het lijkt of je niet kan lezen (de HKO site is van De Bodt en niet van ons!)
Dus als jij nou denkt dat jij zo goed bezig bent met je super instructrice dan is het mij niet duidelijk dat je in een gecamoufleerde aanval van die slappe argumenten gebruikt. Kennelijk voel je je toch wel aangesproken. Je wordt overal moe van maar je blijft maar reageren. Tekenend, vind ik dat.
Verder vind ik het best wat jij doet, maar zolang je niet de moeite wil nemen om eens geheel vrijblijvend met of zonder vooroordelen te komen: kan ik niet anders dan je reacties niet langer meer serieus nemen en naar waarde te schatten. Sorry, daarvoor. Kijk als er iets nieuws was wat ik helemaal niet geloof, zou ik het willen zien. Dan zie je of die mensen onderuit gaan omdat ze niet kunnen waarmaken wat ze zeggen of je stelt je eigen mening gewoon wat bij. Waar overigens niets mis mee is, daar hoef je je niet voor te schamen in mijn ogen. Persoonlijk vind ik dat dat meer geldt voor iemand die een ander die hij of zij niet kent, op allerlei manieren met de grond gelijk probeert te maken door minder vriedndelijke dingen te uiten die ook nog eens suggestief zijn om zichzelf alleen maar sterker te maken. Beetje doorzichtig en juist helemaal niet strek in mijn ogen.

Lielle

Berichten: 66258
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:29

A8h, hoeveel combinaties heb jij dan al naar het Z gebracht, en hoeveel paarden heb je zelf lichte tour gestart? Meten doen we oa op basis van resultaten en de instructrices van sjuimpje en jippie hebben die iig al bereikt.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:33

Jippie schreef:
Hartelijk dank voor je aanbod om een keer langs te komen Aqua. Zodra jij je met je staat van dienst enigsinds kunt meten met mijn instructrice [die meerdere combinaties op Lichte Tour en Zware Tour traint en veel overwinningen hebben behaald Lachen] pas dan zal ik je aanbod serieus in overweging nemen.

Voorlopig train ik gewoon nog eventjes door met slof zoals ik gewend ben [foto's zijn in mijn profiel te zien] en als je de topics een beetje hebt gevolgd zie je dat het niet slecht gaat[WD] In een woord geweeeeeldig . De reden waarom het goed gaat is dat ik al dik 4 jaar voor een duidelijk concept kies en niet iedere week naar een andere goeroe of clinic huppel.

Maar dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag en de verwarring wordt er niet minder op. Want natuurlijkwordt ik wel nieuwsgierig dat je stelt dat je mijn paard in een les beter kunt laten lopen dan ik in 4 jaar geleerd heb Lachen ik sta heel erg open voor andere visies en benaderingen. Maar zolang dat op papier niet helder gemaakt kan worden ga ik niet aan mijn paard laten knutselen zonder dat ik weet wat ik kan verwachten.


Dat is dan misschien wel jammer want dan zal je nog een tijd moeten wachten. Om gezondheids redenen in combinatie met de drukke werkzaamheden zal je mij nog lang niet in de ring zien.
Bovendien hecht ik daar ook helemaal geen waarde aan zoals jullie wel doen. Voor mij geldt de bevestiging die ik krijg van het paard. En nogmaals ik veroordeel jullie niet omdat jullie wel waarde hechten aan een jury maar jullie veroordelen mij wel omdat ik dat niet doe. Terwijl dat dus werkelijk helemaal niets zegt over mijn kwaliteiten en capaciteiten!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:42

Lielle schreef:
A8h, hoeveel combinaties heb jij dan al naar het Z gebracht, en hoeveel paarden heb je zelf lichte tour gestart? Meten doen we oa op basis van resultaten en de instructrices van sjuimpje en jippie hebben die iig al bereikt.


Maar is het hebben van capaciteiten en kwaliteit onomstotelijk verbonden met het rijden van wedstrijden, denk jij?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:45

Lielle"]
A8h, hoeveel combinaties heb jij dan al naar het Z gebracht, en hoeveel paarden heb je zelf lichte tour gestart? Meten doen we oa op basis van resultaten en de instructrices van sjuimpje en jippie hebben die iig al bereikt.
[/quote]
Dat vind ik ergens wel jammer. Want mensen die geen tijd hebben voor wedstrijden of zich op andere dingen richten zullen dus nooit bewezen ruiters kunnen zijn. Ik weet dat er mensen in het B rijden en dat die met meer gevoel en techniek rijden dan sommigen in het Z. En toch worden de laatsten als betere ruiters beschouwd......
Dat klopt niet. Ik denk dat dit kortzichtig is.

[quote="Aqua8horse schreef:
[
Maar is het hebben van capaciteiten en kwaliteit onomstotelijk verbonden met het rijden van wedstrijden, denk jij?
[/quote]

IN de praktijk wordt het wel zo bekeken, dat is me wel duidelijk geworden.

Maar ik ben het er niet mee eens. Als een van de weinigen.

Lielle

Berichten: 66258
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:47

niet per se, maar ik vind het wel heel gemakkelijk om thuis te roepen dat je het zoveel beter doet dan de rest van de wereld. Als dat zo is, dan zou ik toch verwachten dat iig een deel van jouw leerlingen zich in de sport gaan begeven. Beetje zonde om zoveel kwaliteit niet in het openbaar te tonen, nietwaar.

en bovendien:
lielle schreef:
Meten doen we
oa
op basis van resultaten en de instructrices van sjuimpje en jippie hebben die iig al bereikt.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:47

Aqua8horse schreef:
Jij denkt wel erg makkelijk voor een ander? Jij hebt mij nog nooit aan het werk gezien, je kent mijn capaciteiten helemaal niet. En ik denk dat ik inderdaad een van die weingen ben. Zoals je hebt kunnen lezen moet ik even een weekje overkomen op kosten van een eigenaar omdat dat paard al 2 jaar iets heeft.
En nogmaals wat ik onder een fijn paard versta weet jij helemaal niet. Dus ik zou nou eens willen zeggen hou nou zelf eens op met die kul.
Je roept de heletijd vervelende dingen waarvan je niet eens weet of het waar is. Vervolgens maak je op mij een wat vreemde indruk omdat het lijkt of je niet kan lezen (de HKO site is van De Bodt en niet van ons!)
Dus als jij nou denkt dat jij zo goed bezig bent met je super instructrice dan is het mij niet duidelijk dat je in een gecamoufleerde aanval van die slappe argumenten gebruikt. Kennelijk voel je je toch wel aangesproken. Je wordt overal moe van maar je blijft maar reageren. Tekenend, vind ik dat.
Verder vind ik het best wat jij doet, maar zolang je niet de moeite wil nemen om eens geheel vrijblijvend met of zonder vooroordelen te komen: kan ik niet anders dan je reacties niet langer meer serieus nemen en naar waarde te schatten. Sorry, daarvoor. Kijk als er iets nieuws was wat ik helemaal niet geloof, zou ik het willen zien. Dan zie je of die mensen onderuit gaan omdat ze niet kunnen waarmaken wat ze zeggen of je stelt je eigen mening gewoon wat bij. Waar overigens niets mis mee is, daar hoef je je niet voor te schamen in mijn ogen. Persoonlijk vind ik dat dat meer geldt voor iemand die een ander die hij of zij niet kent, op allerlei manieren met de grond gelijk probeert te maken door minder vriedndelijke dingen te uiten die ook nog eens suggestief zijn om zichzelf alleen maar sterker te maken. Beetje doorzichtig en juist helemaal niet strek in mijn ogen.

Waarom verwacht je wel dat ik open sta voor jouw ideeën, terwijl jij je totaal afsluit voor de meningen van anderen?
Ik vind jouw houding in dit topic persoonijk nogal arrogant, jij hebt mij nog geen enkel moment het idee gegeven mijn reacties (of die van anderen die niet in jouw straatje passen) serieus te nemen.
Ik vorm mijn mening over jouw d.m.v. jouw reacties op dit forum, en ook door de reacties van meisjes welke bij jouw op bezoek zijn geweest.

Die hoefkatrol site heb ik als tip aangedragen aan Anoukie omdat je met behulp van die trainingsmethode ook in no time in het Prix st George zou kunnen komen. Ik ken talloze mensen waartegen dat beweerd is, ik weet echter nog niemand die dat niveau mbv deze mijnheer ook daadwerkelijk gehaald heeft. Wat dat betreft zie ik enkele gelijkenissen.

Verder hecht ik niet veel waarde aan 1 jury, ik ben onderweg al heel wat meer jury's tegengekomen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:48

Lielle schreef:
niet per se, maar ik vind het wel heel gemakkelijk om thuis te roepen dat je het zoveel beter doet dan de rest van de wereld. Als dat zo is, dan zou ik toch verwachten dat iig een deel van jouw leerlingen zich in de sport gaan begeven. Beetje zonde om zoveel kwaliteit niet in het openbaar te tonen, nietwaar.

Hm, dan mag ik dus niet meer meepraten. Want ik start bijna nooit en volgend jaar ga ik er helemaal mee stoppen.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:49

Nou, Desiree daar kan je niet anders dan trots op zijn! Objectief durven observeren, heet dat!

Lielle

Berichten: 66258
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:51

Desiree"]
[quote="Aqua8horse schreef:
Maar is het hebben van capaciteiten en kwaliteit onomstotelijk verbonden met het rijden van wedstrijden, denk jij?

IN de praktijk wordt het wel zo bekeken, dat is me wel duidelijk geworden.

Maar ik ben het er niet mee eens. Als een van de weinigen.
[/quote]

een paar opmerkingen:

- ik ook niet honderd procent maar dat heb ik hierboven al gezegd.
- thuis goed kunnen rijden is nog niet hetzelfde als dat op concours laten zien. Wedstrijden kunnen rijden is ook een kwaliteit op zich. En bovendien word ik aardig moe van al die mensen die roepen op M niveau te rijden omdat ze hem idd in de verkeerde galop door de wending kunnen sleuren en pootje over laten lopen. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen (en Jippie was daar een van, maar die heeft dat ook wel aangetoond sinds ze toch wedstrijden is gaan rijden Knipoog ) maar grosso modo blijf ik bij dit standpunt.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:51

Maar het is wel het enige waar ik vanaf hier wat van af kan lezen.

Wedstrijdresultaten zeggen mij veel, vooral als iemand redelijk hoog opgeeft over zijn/haar kwaliteiten. Dan krijg ik altijd zo'n vaag gevoel over. "Ik train op M-niveau, maar ik rijd geen wedstrijden"
Heb dat te vaak gehoord, als dat M-niveau is, is dat een hele nieuwe benaming. Schijnheilig
Dus wedstrijdresultaten zeggen mij toch wel veel, ook al weet ik dat sommige mensen geen wedstrijdruiters zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:51

Desiree"]
[quote="Lovely"][quote="Desiree schreef:
ik weet niet of het hier om begrijpen gaat Lovely, maar eerder het paard naar zijn grens toe zien te krijgen. Het gaat hier om iets lichamelijks, niet om iets wel of niet begrijpen.

Dat is dan een verschil tussen jou en mij. Als ik een paard iets leer, dan wil ik graag dat hij het begrijpt.
Als je hem naar een grens toe wilt drukken, dan dwing je iets af dus.
[/quote]
(...)
Die opmerking gold ook meer in het algemeen. En het sloeg op het feit dat veel paarden wel begrijpen wat ze moeten doen, maar het fysiek nog niet durven af te geven. Waarschijnlijk omdat ze er nog niet geheel aan toe zijn of nog niet ontspannen.
[/quote]

Waarom wil je iets van een paard waar die lichamelijk nog niet aan toe is?? Je moet nooit iets vragen wat je paard nog niet kan. Grenzen verleggen doe je door hem in staat te stellen iets uit te voeren en daarna pas ga je proberen om dat ook te doen. Als je goed hebt opgelet, dan is de grens verlegd in het voorwerk al.
Maar oké, jij gebruikt dus een slof om je paard dingen te laten doen die hij eigenlijk niet kan, da's duidelijk.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:55

zie je wel? jij kan heel goed misintrepreteren! jij beschuldigt mij van een paard dingen laten doen die het niet aankan. Ik rij amper ooit met slof, en als ik het al doe is het maar op die ene reden die ik al genoemd he.

Maar goed hoor Lovely, jij je zin: ik vraag dingen van paarden die ze niet afkunnen.

Als jij je daar nou beter bij voelt bij dat idee, dan zal ik jou dat niet misgunnen.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:57

Sjuimpje"]
[quote="Aqua8horse schreef:
Jij denkt wel erg makkelijk voor een ander? Jij hebt mij nog nooit aan het werk gezien, je kent mijn capaciteiten helemaal niet. En ik denk dat ik inderdaad een van die weingen ben. Zoals je hebt kunnen lezen moet ik even een weekje overkomen op kosten van een eigenaar omdat dat paard al 2 jaar iets heeft.
En nogmaals wat ik onder een fijn paard versta weet jij helemaal niet. Dus ik zou nou eens willen zeggen hou nou zelf eens op met die kul.
Je roept de heletijd vervelende dingen waarvan je niet eens weet of het waar is. Vervolgens maak je op mij een wat vreemde indruk omdat het lijkt of je niet kan lezen (de HKO site is van De Bodt en niet van ons!)
Dus als jij nou denkt dat jij zo goed bezig bent met je super instructrice dan is het mij niet duidelijk dat je in een gecamoufleerde aanval van die slappe argumenten gebruikt. Kennelijk voel je je toch wel aangesproken. Je wordt overal moe van maar je blijft maar reageren. Tekenend, vind ik dat.
Verder vind ik het best wat jij doet, maar zolang je niet de moeite wil nemen om eens geheel vrijblijvend met of zonder vooroordelen te komen: kan ik niet anders dan je reacties niet langer meer serieus nemen en naar waarde te schatten. Sorry, daarvoor. Kijk als er iets nieuws was wat ik helemaal niet geloof, zou ik het willen zien. Dan zie je of die mensen onderuit gaan omdat ze niet kunnen waarmaken wat ze zeggen of je stelt je eigen mening gewoon wat bij. Waar overigens niets mis mee is, daar hoef je je niet voor te schamen in mijn ogen. Persoonlijk vind ik dat dat meer geldt voor iemand die een ander die hij of zij niet kent, op allerlei manieren met de grond gelijk probeert te maken door minder vriedndelijke dingen te uiten die ook nog eens suggestief zijn om zichzelf alleen maar sterker te maken. Beetje doorzichtig en juist helemaal niet strek in mijn ogen.

Waarom verwacht je wel dat ik open sta voor jouw ideeën, terwijl jij je totaal afsluit voor de meningen van anderen?
Ik vind jouw houding in dit topic persoonijk nogal arrogant, jij hebt mij nog geen enkel moment het idee gegeven mijn reacties (of die van anderen die niet in jouw straatje passen) serieus te nemen.
Ik vorm mijn mening over jouw d.m.v. jouw reacties op dit forum, en ook door de reacties van meisjes welke bij jouw op bezoek zijn geweest.

Die hoefkatrol site heb ik als tip aangedragen aan Anoukie omdat je met behulp van die trainingsmethode ook in no time in het Prix st George zou kunnen komen. Ik ken talloze mensen waartegen dat beweerd is, ik weet echter nog niemand die dat niveau mbv deze mijnheer ook daadwerkelijk gehaald heeft. Wat dat betreft zie ik enkele gelijkenissen.

Verder hecht ik niet veel waarde aan 1 jury, ik ben onderweg al heel wat meer jury's tegengekomen.
[/quote]

Ik zal het nog maar eens herhalen( de zoveelste keer) ik sta open voor allerlei ideeen, alleen jij kan mij helemaal geen argumenten geven waardoor ik onder de indruk zou kunnen raken. Het enige wat jij doet is schermen met namen en wedstrijden.
Ik ga nog iets verder, daar zit het knelpunt. Dat heeft dus niets met arrogantie te maken in mijn ogen.

Lielle

Berichten: 66258
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:58

Desiree"]
[quote="Lielle schreef:
niet per se, maar ik vind het wel heel gemakkelijk om thuis te roepen dat je het zoveel beter doet dan de rest van de wereld. Als dat zo is, dan zou ik toch verwachten dat iig een deel van jouw leerlingen zich in de sport gaan begeven. Beetje zonde om zoveel kwaliteit niet in het openbaar te tonen, nietwaar.

Hm, dan mag ik dus niet meer meepraten. Want ik start bijna nooit en volgend jaar ga ik er helemaal mee stoppen.
[/quote]

desiree, heb ik dat ergens gezegd? Ik kan me van jou niet herinneren dat je overal roept dat het thuis perfect gaat, en dat de hele wereld jouw methode moet volgen. Het is absoluut niet verplicht om wedstrijden te rijden, maar wel een heel grote mond hebben en absoluut niets kunnen aantonen, daar heb ik wel moeite mee. Degenen die aangesproken voelen, mogen de schoen aantrekken.

A8h, goed observeren is kennelijk alleen als men het met jou eens is Frusty

PS ik realiseer me ineens dat nog steeds het slof topic is, dus daar dan ook nog maar wat over:

In mijn ogen wordt een slof goed gebruikt, als je zorgt dat een paard zijn lichaam goed blijft gebruiken in het werk. Vaak zie je dat een paard zich in een moeilijke oefening (die dus moeite vraagt van spieren ed) probeert te onttrekken door net niet meer nageeflijk te blijven. Door dat te voorkomen help je hem zich sterker te maken op de juiste manier.

Lielle

Berichten: 66258
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:59

Essie79, twee zielen 1 gedachte; vooral wb dat M niveau *LOL*

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:01

Desiree"]
[quote="Lielle schreef:
niet per se, maar ik vind het wel heel gemakkelijk om thuis te roepen dat je het zoveel beter doet dan de rest van de wereld. Als dat zo is, dan zou ik toch verwachten dat iig een deel van jouw leerlingen zich in de sport gaan begeven. Beetje zonde om zoveel kwaliteit niet in het openbaar te tonen, nietwaar.

Hm, dan mag ik dus niet meer meepraten. Want ik start bijna nooit en volgend jaar ga ik er helemaal mee stoppen.
[/quote]

Natuurlijk juist wel. Jouw mening is net zoveel waard als die van de wedstrijdruiters.
Zij maken dat onderscheidt zelf, daar gaan wij niet in mee.
Dat vind ik persoonlijk erg kortzichtig, maar dat is mijn menig en die mag je hebben in Nederland.
En om goed te kunnen paardrijden hebben wij toch geen jury nodig Lachen

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:06

Lielle"]
[quote="Desiree"][quote="Lielle schreef:
niet per se, maar ik vind het wel heel gemakkelijk om thuis te roepen dat je het zoveel beter doet dan de rest van de wereld. Als dat zo is, dan zou ik toch verwachten dat iig een deel van jouw leerlingen zich in de sport gaan begeven. Beetje zonde om zoveel kwaliteit niet in het openbaar te tonen, nietwaar.

Hm, dan mag ik dus niet meer meepraten. Want ik start bijna nooit en volgend jaar ga ik er helemaal mee stoppen.
[/quote]

desiree, heb ik dat ergens gezegd? Ik kan me van jou niet herinneren dat je overal roept dat het thuis perfect gaat, en dat de hele wereld jouw methode moet volgen. Het is absoluut niet verplicht om wedstrijden te rijden, maar wel een heel grote mond hebben en absoluut niets kunnen aantonen, daar heb ik wel moeite mee. Degenen die aangesproken voelen, mogen de schoen aantrekken.

A8h, goed observeren is kennelijk alleen als men het met jou eens is Frusty

PS ik realiseer me ineens dat nog steeds het slof topic is, dus daar dan ook nog maar wat over:

In mijn ogen wordt een slof goed gebruikt, als je zorgt dat een paard zijn lichaam goed blijft gebruiken in het werk. Vaak zie je dat een paard zich in een moeilijke oefening (die dus moeite vraagt van spieren ed) probeert te onttrekken door net niet meer nageeflijk te blijven. Door dat te voorkomen help je hem zich sterker te maken op de juiste manier.
[/quote]

Goed observeren is objectief observeren en nadenken! Dus niet alleen zien.....het resultaat, bedoel ik dan.
Nageeflijk blijven ze bij ons uitzichzelf, en anders kunnen wij dat zonder slof zonder problemen oplossen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:10

Lielle schreef:
desiree, heb ik dat ergens gezegd? Ik kan me van jou niet herinneren dat je overal roept dat het thuis perfect gaat, en dat de hele wereld jouw methode moet volgen. Het is absoluut niet verplicht om wedstrijden te rijden, maar wel een heel grote mond hebben en absoluut niets kunnen aantonen, daar heb ik wel moeite mee. Degenen die aangesproken voelen, mogen de schoen aantrekken.
.

Nee, dat heb jij niet beweerd, maar ik weet wel dat sommige mensen hier zo denken, en jij weet dat ook. Ik zal inderdaad de laatste zijn die beweert dat thuis alles perfect gaat. Het is alleen wel zo dat ik wel eens moeite doe om hier op rijtechnisch ideeen aan te dragen als iemand wat problemen heeft in de training met z'n paard.
En eigenlijk zou ik dan maar mijn mond moeten houden, want ik rij geen wedstrijden dus presteer ik niets.

Het is ook niet mijn bedoeling om te pretenderen dat ik alles goed weet en dat ik goed rij. En dan zijn er nog mensen zoals Lovely die alleen maar kunnen/willen lezen dat ik verkeerd rij omdat ze zich daar goed bij voelen.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:10

essie79 schreef:
Maar het is wel het enige waar ik vanaf hier wat van af kan lezen.

Wedstrijdresultaten zeggen mij veel, vooral als iemand redelijk hoog opgeeft over zijn/haar kwaliteiten. Dan krijg ik altijd zo'n vaag gevoel over. "Ik train op M-niveau, maar ik rijd geen wedstrijden"
Heb dat te vaak gehoord, als dat M-niveau is, is dat een hele nieuwe benaming. Schijnheilig
Dus wedstrijdresultaten zeggen mij toch wel veel, ook al weet ik dat sommige mensen geen wedstrijdruiters zijn.


Ik rijd helemaal geen niveau om maar in het wedstrijdgevoel te blijven.
Ik rijd mijn paarden op een hoog niveau. Ze zijn super nageeflijk, en bewegen allemaal met schwung en tact. De paarden lopen zelfs met beginners aan de teugel! Gewoon omdat ze dragend lopen!

We verschillen dus duidelijk van mening, want het wedstrijdniveau zegt mij helemaal niets.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:12

Aqua8horse"]
[quote="Desiree"][quote="Lielle schreef:
niet per se, maar ik vind het wel heel gemakkelijk om thuis te roepen dat je het zoveel beter doet dan de rest van de wereld. Als dat zo is, dan zou ik toch verwachten dat iig een deel van jouw leerlingen zich in de sport gaan begeven. Beetje zonde om zoveel kwaliteit niet in het openbaar te tonen, nietwaar.

Hm, dan mag ik dus niet meer meepraten. Want ik start bijna nooit en volgend jaar ga ik er helemaal mee stoppen.
[/quote]

Natuurlijk juist wel. Jouw mening is net zoveel waard als die van de wedstrijdruiters.
Zij maken dat onderscheidt zelf, daar gaan wij niet in mee.
Dat vind ik persoonlijk erg kortzichtig, maar dat is mijn menig en die mag je hebben in Nederland.
En om goed te kunnen paardrijden hebben wij toch geen jury nodig Lachen
[/quote]

Wie bepaalt dan of jij goed kan paardrijden?
Dat doe je dus zelf blijkbaar. Wedstrijdresultaten zeggen niet alles, maar het enige resultaat wat ik van jou (of je leerlingen) lees is dat je een week naar Amerika mag om een paard te bekijken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:12

Desiree schreef:
zie je wel? jij kan heel goed misintrepreteren! jij beschuldigt mij van een paard dingen laten doen die het niet aankan. Ik rij amper ooit met slof, en als ik het al doe is het maar op die ene reden die ik al genoemd he.

Maar goed hoor Lovely, jij je zin: ik vraag dingen van paarden die ze niet afkunnen.

Als jij je daar nou beter bij voelt bij dat idee, dan zal ik jou dat niet misgunnen.

Het zijn jouw woorden desiree.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:14

Desiree"]
[quote="Lielle schreef:
desiree, heb ik dat ergens gezegd? Ik kan me van jou niet herinneren dat je overal roept dat het thuis perfect gaat, en dat de hele wereld jouw methode moet volgen. Het is absoluut niet verplicht om wedstrijden te rijden, maar wel een heel grote mond hebben en absoluut niets kunnen aantonen, daar heb ik wel moeite mee. Degenen die aangesproken voelen, mogen de schoen aantrekken.
.

Nee, dat heb jij niet beweerd, maar ik weet wel dat sommige mensen hier zo denken, en jij weet dat ook. Ik zal inderdaad de laatste zijn die beweert dat thuis alles perfect gaat. Het is alleen wel zo dat ik wel eens moeite doe om hier op rijtechnisch ideeen aan te dragen als iemand wat problemen heeft in de training met z'n paard.
En eigenlijk zou ik dan maar mijn mond moeten houden, want ik rij geen wedstrijden dus presteer ik niets.

Het is ook niet mijn bedoeling om te pretenderen dat ik alles goed weet en dat ik goed rij. En dan zijn er nog mensen zoals Lovely die alleen maar kunnen/willen lezen dat ik verkeerd rij omdat ze zich daar goed bij voelen.
[/quote]

Vooral je mond niet houden Desiree, de regels die wedstrijdruiters hier proberen af te dwingen, zijn geen regels. Dus daar hoef je dus geen rekening mee te houden. Zeg gewoon wat je denkt wat goed is!
Ik zeg ook niet dat ik alles kan en weet, ze schuiven mij alleen die rol toe...en dat zegt toch wel wat! Dat doet me goed Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:15

Nee, jouw woorden. Ga jij die dan intrekken? Doe eens een qoute van mij waarin ik beweer dat ik mijn paard iets laat doen waar het niet klaar voor is?
Lovely schreef:
[
Waarom wil je iets van een paard waar die lichamelijk nog niet aan toe is?? Je moet nooit iets vragen wat je paard nog niet kan. Grenzen verleggen doe je door hem in staat te stellen iets uit te voeren en daarna pas ga je proberen om dat ook te doen. Als je goed hebt opgelet, dan is de grens verlegd in het voorwerk al.
Maar oké, jij gebruikt dus een slof om je paard dingen te laten doen die hij eigenlijk niet kan, da's duidelijk.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 21-11-03 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Berichten: 66258
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:15

Aqua8horse"]
Natuurlijk juist wel. Jouw mening is net zoveel waard als die van de wedstrijdruiters.
Zij maken dat onderscheidt zelf, daar gaan wij niet in mee.
Dat vind ik persoonlijk erg kortzichtig, maar dat is mijn menig en die mag je hebben in Nederland.
[/quote]

[quote="Aqua8horse"]
Goed observeren is objectief observeren en nadenken! Dus niet alleen zien.....het resultaat, bedoel ik dan.
[/quote]


dus negeer je mijn stukje maar?

[quote="lielle schreef:
desiree, heb ik dat ergens gezegd? Ik kan me van jou niet herinneren dat je overal roept dat het thuis perfect gaat, en dat de hele wereld jouw methode moet volgen.
Het is absoluut niet verplicht om wedstrijden te rijden, maar wel een heel grote mond hebben en absoluut niets kunnen aantonen, daar heb ik wel moeite mee.
Degenen die aangesproken voelen, mogen de schoen aantrekken.


prima, dat jouw paarden nageeflijk blijven, dat wil ik dan graag observeren! En niet uit jouw teksten, want dat is per definitie niet objectief, maar uit materiaal en begin dan maar eens met wat foto's.

Overigens heb ik nergens gezegd of ik al of niet een slof gebruik Knipoog ik heb alleen aangegeven hoe die IMO goed gebruikt moet worden.