Slofteugel, waarom??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:38

Anoukie"]
[quote="Aqua8horse"][quote="Anoukie"]
[quote="Anoukie schreef:
Wie is er voor jou dan zo deskundig??? Kijken kun je niet op je paard, dat moet een paar ogen aan de grond voor je doen. Dus nogmaals, wie zijn dan jouw deskundigen en wie geeft jou les???

Want jij hult je in vaagheid en ik vertik het om zo maar iets van je aan te nemen zonder dat jij het kunt onderbouwen. Dat eis je immers ook vanons, dus niet meer dan logisch wij ook van jou!


Voor de zekerheid nog maar een keertje!
[/quote]

Namen noemen doe ik niet, dat heeft toch geen zin dat is al gebleken. Die worden ook zo weer met de grond gelijk gemaakt. Waarom al sit wantrouwen?
Denk je nu werkelijk dat ik die dingen ga zeggen als ik ze niet waar kan maken? En jullie vervolegns vrijblijvend uitnodig om mezelf even voor schut te zetten doordat blijkt dat het papier wijsheid was? Denk hier nou eens over na dan heb je de antwoorden al.
Ik kan alles onderbouwen maar dat is wat veel. Stel maar vragen over wat je onderbouwd wil zien dan zal ik je antwoorden. Ok
[/quote]

Dit had ik niet gelezen voor mijn laatste reactie, dus reageer ik hier graag op.

Wantrouwen? Er heeft niemand hier zoveel wantrouwen als dat jij hebt. Ik nodig je graag uit om een blik te werpen in mijn profiel waar ik heel veel rijfoto's in heb staan. Mag jij eens kijken hoe mijn paarden bewegen. Want ik train wel LDR en rijd met slof wanneer ik of vooral mijninstructeur dat nodig acht!

Zolang jij verder nergens mee komt Aqua is het niet meer dan logisch dat wij kritische bokkers om jou lachen, want dat doen we echt. Een hoop blabla maar geen bewijzen. In de rechtszaal verlies je dan ook je zaak hoor, geloof me. Dus eerlijk, overtuig ons dan gewoon eens. Wij zijn nuchter en realistisch genoeg om, wanneer dat van toepassing is, je gelijk te geven dat jij het wiel opnieuw hebt uitgevonden. Tot die tijd: Nagelbijten / Gniffelen .
[/quote]

Lachen jullie rustig verder.......wie het laasts lacht zal ik maar zeggen!
En na deze reactie voel ik geen enkele behoefte om in je profiel te kijken.
Ik heb bevestiging genoeg, dus dat heb ik niet meer nodig. Ik zal dus zeker geen moeite doen om bevestiging te krijgen van mensen die lachen en dus niet serieus te nemen zijn, naar het zich laat zien.
Ik kom nergens meer mee, want als ik dat doe wordt dat niet geaccepteerd omdat jullie niet objectief lijken. Kennelijk willen jullie gewoon niet inzien of geloven of horen dat de resultaten goed zijn. Prima toch, daar heb ik geen enkel probleem mee.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:39

Desiree"]
[quote="Aqua8horse schreef:
Ik heb niets tegen het rijden van wedstrijden, allen tegen het beoordelingsniveau wat als maatstaf genomen wordt.

Sja, daar schort het nogal eens aan in wedstrijden. Er zijn niet zoveel juries die in staat zijn te zien of een paard van zichzelf uit goed beweegt ondanks de knoeimuts die erop zit (en hem meer naar de kl*te rijdt naarmate ze op hoger niveau komt) of een simpel perdje dat mooi aan de hulpen staat en lekker door zijn lijf beweegt. Daar zijn niet voor niets hele discussies over.
[/quote]

Helemaal mee eens!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:40

Ja dat is het makkelijkste Aqua, naar de ander wijzen en zeggen dat het niet deugt en zodra men dan naar jou gaat wijzen en zegt dat het niet deugt, is de ander niet serieus te nemen.

Het laatste stukje credit dat je nog kon verdienen ben je echt kwijt. Want je bent te laf om ergens echt voor te gaan en staan.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:42

Sjuimpje"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Ik heb voor een tijdje terug foto's gezien van Maaike terwijl ze in Creil was,
ik persoonlijk vond dat (NIETS TEN NADELE VAN MAAIKE!) geen fijn beeld.

Jij zal ze waarschijnlijk ook gezien hebben A8H,
wat vond jij van die foto's?

Mag ik hier nog even antwoord op?
[/quote]

Ik weet niet welke foto's je precies bedoeld.
Maar ik ken het paard en ik weet hoe het dier beweegt. Daar heb je het dus al foto's zeggen nou eenmaal niet alles. En dat is nu wat ik bedoel. Vraag Maaike maar eens hoe het dier rijdt en hoe de andere paarden hier aanvoelen.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:45

Als je nog nooit op een echt goed paard hebt gezeten, hoe kan je dan voelen of iets goed is of niet?
Dus bij kan iets heel goed aanvoelen en dan is het voor jou goed, terwijl het vanaf de grond heel anders uitziet?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:48

Als je vanuit 60 foto's de mooiste zoekt heb je inderdaad geen goed beeld, want dan kies je de beste momenten eruit. In principe zouden die foto's dus een beter beeld geven dan dat het in daadwerkelijkheid was.
Ik vond het geen fijn beeld, het diertje liep er met de neus te veel uit en was totaal niet verzameld, hij bleef erg lang in het lijf.

Maakt niet uit als jij dat wel fijn vind, maar dat is geen uitgangspunt waar ik vanuit wil werken, en het is al helemaal geen doel waar ik naar toe wil.

Het waren trouwens foto's gemaakt tijdens de laatste dag van een trainingsweek bij jou.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:55

De foto's zijn niet meer online, maar het liep ook niet echt over van lovende reacties in dat topic, of zie ik het verkeerd? Niets ten nadele van de ruiter, maar het zegt denk ik wel iets over de mening van de bokkers over de foto's.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:22

Aqua8horse schreef:
Ik ben het helemaal met je eens, ik wil alleen nog even toevoegen dat men denkt dat ze sneller resultaat hebben. En ik denk dat veel mensen inderdaad teveel op het hoofd gericht zijn, de hype! Kennelijk denken ze dat de motor van voren zit.



Hier een foto van een publikatie dat onlangs gepubliceerd is in Duitsland naar aanleiding van een onderzoek van de bond in samenwerking met een stel wetenschappers en testen.

Het laat zien bij welke houding van een paard daadwerkelijk de spieren in de motor werken.
Dit is een wetenschappelijk onderzoek van niet de minste w.o. het bekende internationaal Jurylid Uwen Spenlen.

Zie dit niet als een kritiek van deze topic daar onthoud ik me van.
Maar als een toevoeging aan je kennis.
Afbeelding

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:37

Hoe zou deze persoon dan verklaren dat paarden in de Grand Prix opgericht lopen EN met volledig gebruik van de achterhand (hoe kan dat anders op dat niveau?)?

Bovendien, met alle respect, maar dat groene en rode lijntje doet verder weinig met mijn verbeeldingskracht. Ik zie geen verklaring waarom het goed is wanneer het paard zich lang maakt,... Ik zie nl. bij een lange rug juist minder gebruik van de achterhand dan bij een paard dat zich als een harmonica in en uit elkaar kan schuiven wanneer de ruiter dat wil.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:41

Ik geef alleen weer wat met zegt en aangeeft om bv. de spieren in de rug sterker te maken.Zo stond het aangegeven. Einde

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 15:15

Nou jij bent leuk om mee te discussieren,... Even een stelling deponeren en er vervolgens je handen vanaf trekken Verward ??? Mis even de waardevolle bijdrage dan aan dit topic, sorry hoor.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 16:09

Wat ik dan bij die plaatsjes mis, om het geheel te onderbouwen dat slofgebruik, achter LL rijden enz schadelijk zou zijn, is de ruiter.

Apple

Berichten: 76191
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 16:14

Goed, ik ben even een ochtendje niet online en dit topic is 5 pagina's verder. Het gaat ondertussen al lang niet meer over de slof, maar over allerhande zaken daaromheen. De kredietwaardigheid van mensen, hoe een paard hoort te lopen etc. etc. etc.. Ook wordt er flink op de man gespeeld.

Tijd voor een slotje.