proefjes rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
becca
Berichten: 113
Geregistreerd: 20-10-03

proefjes rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 23:03

Verward Verward Verward
Wat mij opvalt is dat als we ons ingeschreven hebben voor een dressuurproefje ineens het Ojee ontstaat. In de trand van:Ojee hij kan dit of dat niet.Een dressuurproef is om te laten zien wat je paard juist wel kan.Handig is dan ook ald jij en je paard daar degelijk op voorberijd zijn,zodat je aan de jury kan laten zien hoe ver je bent in je training.Het moet niet zo zijn dat je je zelf opgeeft en dat je al oefenend dingen tegen komt en denkt:wattuuuuu? Verward Verward Verward
Code
onnodige smilies weggehaald.
Mickey


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 23:13

Volgens mij ligt daar ook een taak van de instructeur om de combinatie te adviseren en voor te bereiden op wat komen gaat.
Als je in een bepaalde klasse zit, dan ben je daar ook gekomen en dan zou je toch wel een beetje moeten weten wat er nog meer in het proevenboekje staat, denk ik?

becca
Berichten: 113
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 23:30

Denk ik ook.Vind het zooooo suf als mensen op wedstrijd komen en dan zeggen(om interesant te lijken) "Ik heb de proef zelfs nog niet eens in gekeken ik zie wel wat er komt" dit is echt niet verzonnen.Dit gebeurt echt.

....Mama mag ik pony les geven?
-'tuurlijk kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 23:34

Het gebeurt ook echt en let maar eens op wat er gebeurt als de voorlezer zijn werk niet goed doet... Het loont echt de moeite om je proef minstens te kennen, dan weet je wat er komen gaat. Van te voren oefenen kan ook geen kwaad, met mate dan he.

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 23:38

Hehehe, proef zo vaak geoefend dat paard de proef al uit het hoofd kent Lachen.

(en dan op protocolletje 'paard denkt mee' terug zien).

becca
Berichten: 113
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 23:52

Al is de voorlezer nog zo snel het pard achterhaalt hem wel.(of de ruiter?)

....Mama mag ik pony les geven?
-'tuurlijk kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 23:55

Voorlezen is ook een kunst Haha!. Maar je mag natuurlijk nooit alleen maar op je voorlezer vertrouwen, als ruiter hoor je zelf te weten wat er komt, dat is volgens mij zelfs een regel.

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 23:57

Klopt, als je fout rijdt doordat je voorlezer het fout voorleest dan is het toch jouw fout. Had je het maar zelf moeten weten Lachen.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 09:17

Ik ken de proef ook altijd zo goed als uit mijn hoofd.Mijn moeder kan namelijk nog voor geen meter voorlezen, in de B durfde ze het nog niet, dus ik leer de proef altijd uit mn hoofd.Dat is sowieso wel fijn.We moeten t allebei nog een beetje leren sowieso Haha!
En als ze dan verkeerd leest, en ik verkeerd rijd, dan word ik echt niet boos.Ik doe t voor mn plezier, en als ik boos zou worden denkt ze er wel 2x overna om nog een keer te lezen.

Het is idd wel handig als je de onderdelen uit een proef allemaal wel kunt, al kan het op concour wel wat minder gaan dan thuis natuurlijk.Al zie je wel vaak kinderen die overgaan, terwijl ze thuis de oefeningen ook nog niet onder de knie hebben.
Maar als een jury dan op zo'n iemand zn protocol zet:Heb je weleens van wijken gehoord?
Dan vind ik dat ook wel vreemd :S

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 09:28

becca schreef:
Denk ik ook.Vind het zooooo suf als mensen op wedstrijd komen en dan zeggen(om interesant te lijken) "Ik heb de proef zelfs nog niet eens in gekeken ik zie wel wat er komt" dit is echt niet verzonnen.Dit gebeurt echt.

Misschien dat sommige mensen het een uitdaging vinden om pas op de wedstrijd te kijken wat ze moeten rijden? Ik ken ook mensen die de proef niet van te voren rijden omdat het paard dan te veel meedenkt, en uit zichzelf al dingen gaat doen. En dan net iets te vroeg. En ik kan me ook voorstellen dat als je de proef van te voren kent, en je die onderdelen goed gaat trainen, dat je dan extra zenuwachtig wordt als er eentje bij zit die niet zo lekker gaat. En als je het op het laatste moment weet dan kun je er toch niet meer op trainen en er ook niet zenuwachtig over worden. Rijdt wel zo relaxed.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 12:00

Trixy"]
[quote="becca schreef:
Denk ik ook.Vind het zooooo suf als mensen op wedstrijd komen en dan zeggen(om interesant te lijken) "Ik heb de proef zelfs nog niet eens in gekeken ik zie wel wat er komt" dit is echt niet verzonnen.Dit gebeurt echt.

Misschien dat sommige mensen het een uitdaging vinden om pas op de wedstrijd te kijken wat ze moeten rijden? Ik ken ook mensen die de proef niet van te voren rijden omdat het paard dan te veel meedenkt, en uit zichzelf al dingen gaat doen. En dan net iets te vroeg. En ik kan me ook voorstellen dat als je de proef van te voren kent, en je die onderdelen goed gaat trainen, dat je dan extra zenuwachtig wordt als er eentje bij zit die niet zo lekker gaat. En als je het op het laatste moment weet dan kun je er toch niet meer op trainen en er ook niet zenuwachtig over worden. Rijdt wel zo relaxed.
[/quote]

Ik oefen de proef meestal 1x met mn instructrice en pony.En ik lees m zelf ook nog 1/2x door zodat ik weet wat er gaat komen.
Als ik de hele maand dezelfde moet oefen ik m dus 1x en lees ik m alleen voor de eerste wedstrijd want dan weet ik t nog wel.
MAar t lijkt mij niet slim om zonder enig benul van wat je moet doen je proef in te gaan, zodat je de dingen meer kunt voorbereiden.

becca
Berichten: 113
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 00:24

Heb echt meegemaakt dat iemand voor het eerst van z'n leven z1 ging starten en niet wist wat er komen ging.Niet zo slim lijkt mij zo breng je je paard ook elke keer in moeilijkheden.Ik oefen mijn proef altijd wel een keer en vind het ook helemaal niet erg dat mijn paard mee denkt.Alstie maar op me wacht en dat heeft hij geleerd.

....Mama mag ik pony les geven?
-'tuurlijk kind.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers