TIP voor ruiters die vaak "krom" zitten!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 22:59

Op zich lijkt het me ook een goede tip, maar als je gewoon recht vooruit kijkt scheelt het ook heel veel. Dat kreeg ik altijd van mijn instructeur te horen. En laat zien dat je een meisje bent, hahahaha. Maar hij heeft wel gelijk want je ziet de verschillen van houding dan echt wel. En die dingen vergeet je nooit meer...

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 02:37

Plakband!! wat een tip...Zal hem als dreigmiddel achter de hand houden voor puberende ponykinderen.... Overigens lijkt me met van die tape die je met verven gebruikt minder pijnlijk.

Overigens hebben ze mij vroeger eens laten rijden met een strotouwtje om de ellebogen heen. (achter de rug vast geknoopt) De striemen stonden tot bloedens toe in mijn armen... Nog een wonder dat ik nog steeds paardrijd.... Sadisten waren het vroeger die instructeurs.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 05:24

Een van mijn eerste instructeurs was zo'n ouwe, van de cavalerie.
Ben ik niks minder van geworden, hoor.
Het leek wel of we nooit met beugels mochten draven. Boos! Lachen
Maar piepen was er niet bij. In de les was hij de enige die
mocht spreken. Je kreeg ook echt niet de kans om krom te
zitten of in te zakken. Dubbeltjes zouden we echt nooit vinden,
zo verzekerde hij ons en "kijken in de richting die je gaat.
Maaaaaaaaarèssssss!!! "

*LOL*

Een latere instructrice leerde me om met je hand achterlangs
je binnendijbeen van binnen naar buiten te trekken.
Na een tijdje heb je dan wel zo veel goed gevoel ontwikkeld dat
je je bovenbeen zonder handhulp goed kunt leggen.
Die instructrice zag ook geen bezwaar om haar hand onder je
k*nt te leggen om je te leren je zithulpen te reguleren. Vond ik
de eerste keer nogal genant Bloos
Zou haar in deze tijd waarschijnlijk ook voor de rechter brengen.

*LOL*

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 08:10

Citaat:
Een van mijn eerste instructeurs was zo'n ouwe, van de cavalerie.
Ben ik niks minder van geworden, hoor.
Het leek wel of we nooit met beugels mochten draven.
Maar piepen was er niet bij. In de les was hij de enige die
mocht spreken. Je kreeg ook echt niet de kans om krom te
zitten of in te zakken. Dubbeltjes zouden we echt nooit vinden,
zo verzekerde hij ons en "kijken in de richting die je gaat.
Maaaaaaaaarèssssss!!! "


was het soms dezelde als ik had??? Herman Kruis (alleen de naam al...) senior???

Junior heeft nu eenmanege in Leusden en is stukken minder streng dan zijn pa ........

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 11:27

Roxx schreef:
Punaise achter je BH bandje??? AUAUAUAUAUAWWWWW!!!


Oeioeioei dan moet ik wel heel hopeloos zijn! Maar ik rijd gewoon goed op de spiegels en mezelf steeds corrigerend (voor alles geld dat natuurlijk)!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 11:31

heb dat boek ook. leuke tip, maareh...pijnlijk Haha!
met spiegels werken en de gewoonte nemen erin te kijken wil ook nog wel helpen Haha!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 14:05

Hahaha, smurf, kanteluh!! *LOL*
Alleen heb ik nooit een andere voornaam geweten
dan 'Meneer'. Want voornamen konden toen echt
nog niet, hoor.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 16:09

Als ik hier allemaal lees wat intructuers vroeger allemaal deden?! Nou, pof dat had ik echt geen paard gereden. Ik ben al eens bij een manege weg gegaan omdat de intructeur(v) mij iets wilde laten doen, wat ik niet leuk, maar wel eng vond en dat dan ook nog op een paard die datgene doodeng vond. Lekkere combi, zo! Nee hoor, blij toe dat dat veranderd is.

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 16:33

ik zit ook aldoor voorover,zal eens een paar tips hiervan proberen Bloos

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 19:21

Ik zit ook meestal te ver voorover, maar die tip gaaat neit altijd op.
Want je kunt ook voorover zitten zonder je schouderbladen uit elkaar te brengen (zonder je schouders naar voren te doen dus) en dan heb je ook geen last van dat plakband.
Maar ik ga het dnke ik ook wel een keer proberen!

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 23:08

Nouw ik krijg nog steeds een tik op me vingers hoor als ik aan de binnenteugel kom, na 1x kan je je binnenteugel niet meer vast houden dus dat is makkelijk =) Alleen lastig bij het van hand veranderen =P

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 23:15

heb je in Kortenhoef les Bravrouwke, want daar zit die beul nu (als ie nog leeft, want ik vond hem 20 jaar geleden als stokoud Haha! )

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 07:52

DeesDeBest schreef:
Als ik hier allemaal lees wat intructuers vroeger allemaal deden?! Nou, pof dat had ik echt geen paard gereden. Ik ben al eens bij een manege weg gegaan omdat de intructeur(v) mij iets wilde laten doen, wat ik niet leuk, maar wel eng vond en dat dan ook nog op een paard die datgene doodeng vond. Lekkere combi, zo! Nee hoor, blij toe dat dat veranderd is.


Toch kan ik me niet herinneren dat onze beul ons dergelijke dingen
liet doen. Daar was hij nou weer te verstandig en kundig voor...

Emeandor

Berichten: 200
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 17:24

Ik heb jaren op voltige gezeten en daar werd heel erg op de houding gelet natuurlijk. En daar zeiden ze altijd: borst vooruit, laat zien dat je een meisje bent! Jaren later heb ik de studie oefentherapie-Mensendieck gedaan, en nu leer ik iedereen rechtop te zitten door het borstbeen op te tillen. En als ze me niet begrijpen of het lukt gewoon niet, dan zeg ik: laat zien dat je een/geen meisje bent Tong uitsteken (afhankelijk of het een man of vrouw is).
Ik kan dus erg goed rechtop zitten op een paard. Haha! Mijn probleem is juist dat ik of te ver naar achteren of te ver naar binnen ga zitten. Daar ben ik nu hard mee aan het oefenen, en dat gaat al stukken beter. Zijn daar geen plakbandjes voor ofzo?? Schijnheilig

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 18:04

Ik heb het maar even uitgeprobeert, maar ver kwam ik niet (behalve dat mijn eventuele rughaar weg is Haha!) Ik heb me in alle bochten gewrongen maar ik kreeg het er maar niet op.

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 21:34

Hihi,
ik sta inderdaad in kortehoef, maar ik heb les van iemand waar ik sta op een privestal en ze is heel aardig geeft fantastisch les, maar.. moet gewoon van me binnenteugel afblijven Lachen
dus we hebben het niet over dezelfde

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 23:22

he, Lieke is het proefkonijn!!! Knipoog Lijkt mij ook erg lastig om plakband op je rug te plakken!!!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 19:56

Ik laat het dadelijk door mijn moeder doen Haha! zal het resultaat wel even typen morgen ofzo.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 23:50

smurf schreef:
die dubbeltjes raaktje niet kwijt hoor, de bijtende spot van de instructeur, toen mocht zo iemand nog gewoon zeggen dat je stom was het nooit zou leren, tegenwoordig mag dat niet meer, tere kinderzieltjes enzo.


Ik kan je zeggen dat mijn buurvrouw dat zegt tegen haar eigen kinderen, maar hun kinderen rijden ook niet voor de lol, papa en mama willen winstounten zien! Daarom vliegen de pony's er daar ook met bosjes doorheen. Echt belachelijk Scheve mond
Hun huis staat overigens wel te koop, iemand nog interesse in een leuk huis? Ben ik iig van ze af, veel erger kan het toch niet zijn Scheve mond

Roxanne_

Berichten: 2061
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Rotterdam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 23:55

Kelly_ann schreef:
Armen naar achteren en een zweepje achter de rug door je ellebogen haken werkt ook heel goed. door de flexibelheid van de zweep krijgen je armen wel de kans om iets naar voren te gaan maar je armen blijven nu mooi in een hoek van 90graden en naast je lichaam. Je schouders werken dan vanzelf mee.

Enne ik heb er ooit nog een gehoord die je maar beter kan bewaren tot je echt gefrustreerd bent: Stop een punaise achter je BH bandje...... ~~}>


Ja, van deze methode heb ik ook al vaker gehoord. Heb het zelf ook een paar keer tijdens he uitstappen geprobeerd voor de lol maar ik vind het heel irritant zitten en je armen/handen vind ik nou ook niet bepaald fijn zitten met zo'n zweepje erachter..

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 13:17

smurf schreef:
Citaat:
Armen naar achteren en een zweepje achter de rug door je ellebogen haken werkt ook heel goed


zweepje, in mijn tijd (35 jaar geleden) kregen we een bezemsteel!!!

ook moest je een dubbeltje tussen je knie en het zadel klemmen en o wee als je ze kwijt was aan het eind van de les


Zou je hier nou echt een goede zit van krijgen Ik zie mezelf al zitten met holle rug en klemmende knieen Scheve mond
Ik heb het vroeger ook wel gedaan met van die dingen tussen je knieen, maar je moet volgens mij vrij hard knijpen, wil je het niet laten vallen...

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 13:52

de manier van rijden is de afgelopen 30 jaar erg veranderd, zoals ze het toennetjes vonden, mag het nu absoluut niet meer.

Voor mij is het nu moeilijk omdat de basis er toen letterlijk in is geslagen en nu moet ik alles anders doen. Als ik voor mezelf rijd, betrap ik me erop dat ik op de ouderwetse manier rijd, zoals ik het vroeger geleerd heb.

Ik heb nu een boomloos zadel, dus klemmen met de knieeën kan ik niet meer: er zit niets om je knieeën te klemmen!

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 21:33

smurf schreef:
Citaat:
Armen naar achteren en een zweepje achter de rug door je ellebogen haken werkt ook heel goed


zweepje, in mijn tijd (35 jaar geleden) kregen we een bezemsteel!!!

ook moest je een dubbeltje tussen je knie en het zadel klemmen en o wee als je ze kwijt was aan het eind van de les

de instructeur stond in het midden van de bak met een chambrière (hele lange zweep) en als je je handen bewoog, sloeg ie, en raak ook, kon je een week niet schrijven! Die methode van rijden is nu ouderwets overigens, je mag je handen niet meer stil houden tegenwoordig (ik heb nog steeds les, kan je nagaan hoe dom ik ben )

Mijn huidige lesgeefster zegt steeds: "tieten naar voren" en "doe maar net of je de trap oploopt", dan zit je ook rechtop!



hallo zeg, waar kreeg jij les? in een strafkamp ofzo...

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 21:41

nee hoor, in die tijd vrij normaal, BV en Irene hebben van dezelfde man lesgehad.....

gillian

Berichten: 4421
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 23:40

ff een vraagje hoor: hoe krijg je in hemelsnaam bij jezelf een stuk plakband achter op je rug geplakt??? Haha!