Wat voor bitje???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 16:19

Ook het sturen ermee is vrij lastig en het is alleen voor zeer gevorderdere ruiters. Het is niet voor niets verboden tot het Z springen!!!

[/quote] Bij ons is het niet verboden tot Z-springen hoor een van onze jumpingpaarden rijd bij de B mee en word met hackamore gereden. En het is inderdaad niet zo heel gemakkelijk om met een hackamore te rijden. Knipoog

carola

Berichten: 8691
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 18:44

Mag het in belgie al vanaf het b??? Wow...

En stef, er zijn nog meer soorten hackamore's hoor! Met middellange schaar, en dan kunnen de scharen ook nog gebogen zijn, of ketting geplastificeerd (zonder leer dus), enz....

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 19:03

De reden om een bosal of een mechanische hackemore te gebruiken mag in elk geval niet 'het niet kunnen tegenhouden' zijn. Daar zit het me bij mij Schijnheilig

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 22:37

Ik vind de helft hier een beetje raar. je gaat toch niet buiten rijden met een of andere gare mechanische hackamor of iets dergelijks????
Een doodgewone normale hackamor. ik zie het probleem niet, je breek echt niet zomaar de neus van je paard hoor! het is geen houten latje wat er in zit!
Er rijden zoveel mensen met hackamor, die onwijs goed kunnen rijden en wat minder goed. nou nog nooit een probleem gehoord, alleen maar goede positieve dingen. De mafste paarden buiten worden nu bereden met een lose teugel sinds ze met hackemor worden bereden. maar goed, jullie weten het ook allemaal zooooooo goed. Je hoeft niet naar iemand anders te luisteren hoor!

Sandra_H

Berichten: 2716
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 23:14

Wat bedoel jij dan met een doodnormale hackamore Uniek? Zo'n ding met scharen? Zo eentje met scharen, waar de springruiter op de foto die Orri heeft gepost mee rijdt? Dat IS een mechanische hackamore!
Leg mij dan maar eens uit wat JIJ met een hackamore bedoelt.

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 00:33

Nou Uniek, volgens mij ben JIJ degene die het zooooo goed denkt te weten. Je roept alleen maar steeds hetzelfde Frusty !
Ik ga er verder niks over zeggen, ik ga met Carola mee Haha! .
Enne een Hackamore (boeit me niet welke) legt ALTIJD veel druk op de neus, is naar mijn mening niet goed als je er niet mee om weet te gaan...

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 06:10

Uniek jij roept het 't harst dat jij het 't beste weet terwijl er meerderen het niet met jou eens zijn.
misschien het bord voor je kop weghalen en gewoon lezen.
Je hoeft het er niet mee eens te zijn en je hoeft ons ook geen gelijk te geven maar voortdurend maar ach jullie weten het toch beter slaat nergens op daarmee klinkt het van pfff ik weet het toch lekker beter dan iedereen ookal denken er meerdere mensen er anders over.
lees en leer en als je er een totaal andere mening over hebt prima ik heb immers ookal een aantal keren mijn mening bij moeten stellen maar doe niet zo kinderachtig.

Ik ga nog steeds met de 'rest' mee.
een hackamore moet zeker niet gebruikt worden als je je paard niet kunt houden in het bos.
als je 'm niet houd verhoog je de druk alleen maar meer.
Mijn ervaring is dat wanneer een paard door een gewoon bit heen denderd hij het ook zal proberen bij een hackamore en je kunt een neus wel dergelijk breken!
Mocht je perse buiten willen rijden zonder in de bak terug te gaan naar de basis raad ik je aan te doen wat ikke zegt dan een bit nemen met een echte stevige inwerking en daarvooral af te blijven tot je 'm nodig hebt.
maar dat vergt weer een evenwichtige zit van de ruiter die geen steun zoekt op teugels en iemand die zijn paard vertrouwd in het bos om daar ook te gaan stappen/draven/galoperen met een lang teugeltje

sascha
Berichten: 24
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 10:14

Wat zijn jullie een stelletje sukkels, een beetje uniek af gaan kraken en blablabla. een gewone hackamor, dus met scharen en een kin ketting en iets over de neus met en bontje er om of iets dergelijks kan volgens mij echt niet zomaar de neus van je paard breken. dan moet je minstens een tientonner er aan hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 10:17

Het maakt niet uit wat je gebruikt.
Een bit of een hackemore bij niet goed gebruik is alles een martel werktuig.
Ga idd terug naar de basis.
En als je naar het bos gaat stap dan de eerste tig keer zodat je paard ook weet dat het niet alleen rondscheuren in het bos is.

carola

Berichten: 8691
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 10:26

Sascha, je hoeft er geen tientonner aan te hangen hoor om de neus te breken. Door de scharen word de druk die jij op de scharen zet vergroot, en overgebracht naar de neus.
Er komt dus meer druk om de neus, als dat jij met je handen uitoefend.

Probeer het maar eens om je bovenbeen!
En helaas heb ik ook ervaring met gebroken neuzen. Ik rijd zelf toch nog vaak met hackamore, ik weet dus waarover ik praat.

Maar ja, ik heb al geen zin meer om tegen die muren (Uniek en sascha) op te praten.

In ieder geval, imposante, probeer maar geen hackamore zonder goede hulp...

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 15:51

misschien een tip voor diegenen die hier zo uitbundig reageren:lees eens ruiters & rechters(E.van Loon)
daar gaat het om de basis en alleen maar de basis. hoeveel en wat je erook aan hangt.als je de basis niet voor elkaar hebt kun je het tegenover je paard wel shaken!
nimber heeft em al gelezen,ikke(gery) ook en ikzelf ook,carola??volgens mij ook, en orri ook *LOL*.
dus voordat iedereen staat te koken van woede...........een beetje theorie over basis en paardrijden is misschien wel op zijn plaats

_________________
Where is the road
I must look at the road
I must pray a little longer
Or laugh a little more

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-08-26 15:53 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sanderijn op 2001-08-26 18:35 ]</font>

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-01 17:59

Ok bedankt alvast voor jullie reacties!!!!

carola

Berichten: 8691
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 18:29

Ja sanderijn, Ruiters en rechters ken ik ook.
En ik ben het alweer helemaal met je eens...

hamvh
Berichten: 17
Geregistreerd: 11-05-01
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 22:07

Hebben jullie nog meer van deze afbeeldingen van tuig en dergelijken? Ben er nog naar wat opzoek. Als je me kunt helpen er mee mail ze me dan!

sascha
Berichten: 24
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 19:33

dan doe je een hackamor zonder scharen.