Wat zijn de minpunten van jouw pony/paard en jij?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 19:08

Ik heb geen eigen paard, maar mijn probleem is dat ik snel scheef zit(moet daar hard op letten, is al wel heel hard gebeterd), en mijn hielen naar beneden, ik heb zoiezo al korte kuitspieren(kan het ook niet af mijn paard), dus dat maakt het wel heel moeilijk.

Mijn pluspunt is denk ik dat ik graag met jonge pony's werk, en dat dat ook goed gaat. Nog een pluspunt is denk ik dat ik wel doorzet, en niet te hard klaag Knipoog.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 19:10

groot minpunt van Marca is dat ze niet te vertrouwen is..... ze is superlief echt een knuffelkont, maar ze heeft ook een los rechterachter been.

KazimirOrryS

Berichten: 1056
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Niftrik, bij Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 19:19

Laat ik ook maar beginnen met pluspunten:

Kazimir:
- nuchter, ik kan bijna alles met hem doen
- vind bijna nix te moeilijk
- zijn megagalop hahha ja vind ik dan, hij springt ze wissels dan ook bijna altijd super.
- zijn midden/uitgestrekte draf
- zijn stap
- zijn koppie Haha!
- zijn kleur vind ik zelf ZWART *LOL*

Orry-S:
- mooi front
- zijn hoofd
- goed achterbeen
- niet kijkerig (op wedstrijd dan)
- hijs echt grappig hahaha Haha!

Minpunten:

Kazimir:
- Hij is te klein!!! was hij maar 10-15 cm groter!!(maar dan was hij ook nooit bij ons geweest eigelijk)
- hij heeft zo zijn eigen aparte karakter;
- hij probeerd redelijk vaak om onder zijn werk uit te komen als je te lief voor hem bent, ja je moet hem dus een beetje aanpakken...
- hij houdt je dus vaak voor de gek, jij denkt dat hij hard genoeg werkt maar dat is dan niet zo.
- hij kan afentoe een beetje zeikerig zijn, gewoon omdat hij dat leuk vind Verward

Orry-S:
Ik heb hem pas dus er zijn nog wel dingen waar ik aan moet werken.
- hij is een beetje een watje, hij heeft heel snel een wondje ergens terwijl een ander paard dat daar niet zou hebben.
- ik kan hem nog moeilijk sluiten in stap - draf - galop
- ik had liever gehad dat hij donkerder van kleur was, maar ik ben zo ook wel tevreden
- hij gaat zo idioot hard stappen als mijn teugels los zijn, (geen rustig uitstappen dus.)

Minpunten van mij: Ik kan me handen moeilijk stil houden. Me rechterhand zit wat losser zal ik maar zeggen als me linkerhand...
Ik word soms wat ongeduldig wat natuurlijk niet echt goed is, ik ga dan maar even een rondje rustig stappen.

Pluspunten: geen id???? Ok dit was het dan weer.... Haha!

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 19:40

ik ga altijd mee met mn pony dr hoofd. Als ze aan de teugel loopt, ik rijd haar rond en diep, ga ik met mijn bovenlijf naar voren hangen. Heel irritant want ik heb het pas door als iemand het tegen me zegt, en als ik dan rechtop ga zitten, lijkt het alsof ik achterover zit.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 20:07

De minpunten van mijn paard zijn: - weinig concentratie vermogen en daar door snel afgeleid, - heeft zeer veel afwisseling binnen de training nodig en is dus soms vermoeiend voor mij, - hij is een beetje een watje en kan fysiek en emotioneel niet veel hebben(komt ook door z'n verleden)

Z'n pluspunten zijn: - hij is een lekkere slijmbal,- vind bijna alles leuk en intressant, - kan zeer goed met andere paarden overweg, - is redelijk snel over te halen.

Mijn minpunten zijn: - ben niet helemaal recht van lijf en leden, - heb ontzettend veel geduld (soms teveel), - ben soms fanatieker dan het paard.

Mijn pluspunten zijn: - wat ik net ook al zei heb veel geduld is ook weer een valkuil, - bekijk bijna alles vanuit het oogpunt van het paard, - grijp niet naar hulpmiddelen zoals slof en andere toestanden, kijk altijd eerst naar m'n zelf en vaak ligt daar het probleem.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 20:28

Over mijn eigen min- en pluspunten praten vind ik erg moeilijk. Natuurlijk ook de minpunten van mijn paard, aangezien bijna alles de fout van de ruiter is Haha!

Als ik een minpunt moet noemen dan zou Magic wat spectaculairder kunnen lopen. Ze heeft geen spectaculaire midden/uitgestrekte draf.
Verder laat ze zich in stap en galop iets te makkelijk 'bewerken' wat al snel ten koste gaat van haar gangen.
Maar ik rijd er nog lang niet alles uit wat erin zit, dus ik heb nog niets te klagen.

Haar duidelijke pluspunten: de werkwilligheid! (alhoewel dit niet altijd even makkelijk is). Altijd voor je willen werken.
Het gemak waarmee ze zijgangen loopt is super! OK dan!
Volgens mijn instructrice zijn er maar zeer weinig paarden die zo makkelijk zijgangen lopen.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 00:24

minpunten van mezelf:

mijn houding is na 7 jaar pauze niet meer wat het was.
mijn handen gaan veelste snel van hun plek af, mijn benen mogen veel netter, en door mijn rugpijn zit ik soms niet heelmaal geweldig recht.
Dit heeft allemaal effect op mijn paard.

Minpunt van Par is eigenlijk alleen dat ze al het moeilijke op wilt lossen door sneller te gaan lopen.

Pluspunten van Par:
ze leert geweldig snel, ze wilt erg graag, reageert goed op been en zit.

Pluspunten van mij...tsja....we schijnen gewoon goed bij elkaar te passen.
En afentoe ben ik serieus blij dat ik niet naar bepaalde mensen geluisterd heb, Par is uitgegroeid tot een lieve, werklustige pony met afentoe een bui.
Dus mijn pluspunt is mijn eigenwijsheid Haha!

Wiesje

Berichten: 2914
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 15:45

Minpunten Tantivy:
- eenkennig Scheve mond
- voor vreemden niet te vertrouwen (anti-diefstal) Knipoog

Pluspunten Tantivy:
- mooi gebouw, mooi/fijn hoofd
- haar eetlust, ze vreet echt alles
- haar karakter (echt een schatje, voor mijn zus dan..)
- wil graag werken
- erg gehoorzaam
- bom proof
- als het eng wordt kruipt ze in je broekzak. Want als
baasje erlangs gaat, kan ik het ook!!
- loveduo met de hoefsmid (oke niet letterlijk natuurlijk,
maar ze vinden elkaar een partij lief... )

Minpunten Kobus:
- heeeeeeeel bang voor tractoren en vrachtauto's
(trekt al aardig bij, maar toch nog)
- snel afgeleid
- beetje verkloot door zijn zeven manegejaren (kan
hij ook niks aan doen, maar toch)
- longeren kan ie niet, wil ie niet

Pluspunten Kobus:
- een schatje
- erg aanhankelijk sinds dat ie bij ons is
- mooi koppie (lekker ouderwets)
- het perfecte vriendje voor tantivy Lovers
- werklustig
- pakt alles lekker op

Minpunten Wiesje: (oke, en nu even eerlijk zijn...)
- ongeduldig
- perfectionistisch
..... kortom het moet meteen perfect zijn...
- snel boos
- kan geen nee zeggen (vooral minpuntje tov mezelf)

Pluspunten Wiesje:
- sociaal
- bijna altijd vrolijk (klinkt misschien raar tov de minpunten
maar blijkbaar kan het toch echt).

Zoooo

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 16:01

pluspunten paard:
ontzettend koel in het hoofd, ze doet zelden rare dingen.
Ze werkt over het algemeen graag
ontzettend lief Haha!

minpunten:
ze wordt snel stijf, loswerken duurt erg lang
hele matige galop
loopt makkelijk scheef
regelmatig een ernstige blessure

mijn pluspunten:
ben erg geduldig en accepteer dat als er iets mis gaat dat toch echt aan mij ligt

minpunten:
ik zit snel scheef en kan erg slecht doorzitten waardoor zij natuurlijk stukken minder kan lopen

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 18:38

Ok ff een rijtje punten van mijn paard en daarna die van mij:)

+ punten:

Werkwillig
ontspannen door het lijf
veel schwung
rent niet snel weg onder moeilijke dingen
neemt met veel zelf vertrouwen haar eerste hindernissen

- punten:

viespeuk op stal
moet nog leren niet te kijkerig te zijn
en niet teveel op zichzelf geilen in de spiegel Knipoog
Haha!

Ik heb haar nog maar 3 maand dus er kan nog heel wat veranderen!


+ punten van mij:

ik zit ontzettend stil op haar
hou mijn handen stil
kan goed met haar werken, ook met longeerwerk.
ik ben licht 55 kg dus als ze eens flink wil bokken en doen Knipoog Tong uitsteken
ik rij sinds mijn 7de dus ik weet wat ik doe.

- punten:

als het perfect gaat draaf ik soms te snel door! Daarom prettig dat ik les krijg steeds! En mijn instructrice veel om hulp vraag.
doordat mijn houding door mijn pony kleiner en krommer was moet ik me nu weer lang zien te maken. Maar de pony is er nog, dus dat is wel rottig dat gewissel! Toch is mijn houding weer super al zeg ik het zelf Lachen
ik haat het om de stront uit de bak te halen, maar gelukkig doet ze het in de gang, niet dat ik daar ook zo blij mee ben:S


zo dat was het ff:D Veel plezier ermee;)

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 15:29

Pluspunten Zorro:
Wil altijd voor je werken en zijn best doen, heel goed aan je been te rijden, licht in zijn mond, makkelijk op te richten, super karakter.

Minpunten Zorro:
Uitgestrekte gangen maar dat komt door zijn bouw en worden wel beter, wil soms TE graag, denkt voor je uit en gaat alvast, moeilijk te sluiten in de galop. (ook weer zijn bouw die hem tegenstaat), ik kan er niet iedereen op zetten.

Minpunten van mij: Wil alles te perfect en het liefst in 1 dag Bloos , linkerhand die niet doet wat ik wil
Pluspunten: Ik kan nu eindelijk rustig zitten en mijn handen en benen stil houden

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 17:02

Bonanza`s minpunten: hij heeft soms een rare knik met zijn achterbeen, en al zijn andere minpunten komen door mijzelf!

Bonanza`s pluspunten: alles, zijn uitstraling, veel front , mooi koppie, mooi geheel, wil graag voor je werken, neemt alles snel op, is super makkelijk!

Mijn minpunten: hmmm wil hem altijd graag aanduwen ??? en zet hem met mijn linkerhand vast, dus pakt daardoor het bit soms vast.

Maarja ondanks alles zijn we een heel eind gekomen en ben ik super trots op hem!

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 18:24

Pluspunten Trix:
- Heel ingewikkelde gebruiksaanwijzing, je bent altijd bezig. Haha!
- Lekker koppie
- Ze vindt het geweldig om te springen, je hoeft echt niets te doen, Trix regelt het wel. Lachen
- Ze kan zich zo heerlijk bij gedragen in het bos, daarmee maakt ze mij ook altijd blij als ik eens in een dip zit. Ze heeft dan altijd zo'n don't worry, kijk eens om je heen, kijk eens hoe mooi en leuk het is uitdrukking.
- Ze drinkt altijd voordat je ergens heen gaat, das handig voor endurance. Haha!
- Ze heeft een doorzettingsvermogen waar je u tegen zegt. Dat dier geeft echt niet op.

Minpunten Trix:
- een verschrikkelijke podderkont. Je kan echt niet schoon het bos uitkomen als je op dat beest zit. En heel fijn ook met die witte benen. Lips are sealed
- Ze is echt geen dressuurpony. Op het moment gaat het ietsje beter maar ze blijft het geen reet aan vinden.
- echt geen aanhankelijke pony. Maar daardoor is het ook des te leuker als ze wel een keer bij je langs komt voor een knuffelbeurt.
- ze is een beetje moeilijk uit het weiland te halen. Schijnheilig
- ze is zo kleeiiiin.. Verdrietig (C ponietje)
- omdat ze altijd gelijk wil hebben liggen we wel eens in de clinch. Haha! Knipoog


Pluspunten Foxy:
- absoluut betrouwbaarder dan welk ponybeest ook. *LOL*
- heeeerlijk rustig.
- hij is echt superkomisch, ik kan zo lachen om dat beest.
- lekker aanhankelijk. Lachen en heerlijke knuffelkont.

Minpunten Fox:
- hij is een beetje sloom voor de kar en nogal snel uit het veld geslagen.
- een beetje een aansteller. *LOL*
- behoorlijk eigenwijs. Knipoog

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:12

Pluspunten Odin:
- werkt altijd
- doet goed haar best met wedstrijden
- is geconcentreerd
- leergierig
- goede ruime gangen

Minpunten Odin:
- soms het het raceknopje aan
- heel erg eigenwijs
- dreigt met trappen als je op haar rug wilt springen in de wei
- probeert haar grenzen te verleggen

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:16

het grootste min punt van mn pony is dat ie thuis wel luisterd en op wedstijd niet! haha neej hoor valt wel mee!
MN pony reageert niet op mn been op wedstrijden! hij reageert wel maar heel matig erg irr!
OOk springt ie thuis alles en op wedstrijden nix!

Mijn min punten
-heb moeite om mn pony goed op 2 teugels te laten lopen! heb gouw de neiging mn rechter teugel los te latenhangen
- ik heb moeite met traver waar door mn pony er ook moeite mee heeft.
- kweenie of dat nu nog zo = ik steek mn teneneen beetje af!
bij milkshake dee ik dat altijd heel erg en bij Falcon wel wat minder.
-met springen duw ik mn pony te veel met mn zit naar voren

en er zijn heeeeel erg veel plus punten o.a. dat je alles met hem kan doen! zie t topic bij Horses At Work ----->Wat vinden jullie ervan:D

dat waren al mn minpunten! mn pony heeft er niet zo veel maar dat komt vooral omdat de met rijden de minpunten in de oefeningen bijna altijd aan de ruiter liggen!!!!

Utopiaatje

Berichten: 406
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:59

De minpunten van Utopia (=heethoofd Haha! ) zijn dat ze soms wat té enthousiast is, en dan te fel op mijn been reageert en dus vooruit schiet... Scheve mond
En verder is ze snel gespannen, waardoor ze haar rug vastzet (wat overigens wel steeds beter wordt) *LOL*

Maar dit doet ze niet altijd, dus eigenlijk valt het allemaal wel wat mee.
Meestal gaat het rijden super! (vind ik zelf )

Belker

Berichten: 15304
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 20:08

Minpunten Joris:
- zijn leeftijd, had wat ouder mogen zijn
- zijn maat, had 10 cm. groter mogen zijn

Dan ging hij niet meer weg Haha!

Utopiaatje

Berichten: 406
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 20:10

Owja en m'n eigen minpunten zijn dat ik mijn rechterhand soms vastzet, en het doorzitten ging eerst niet echt super (dat kwam doordat Utopia haar rug wegdrukte en heel hard ging rennen omdat ze het blijkbaar heel eng vond...) Maar gelukkig gaat dat nu wel goed.

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 22:49

Minpunten van mezelf:
* tippen naar buiten
* soms ben ik geneigd nogal naar voor te hangen.
* ik verlies vrij snel mijn geduld (dit hangt wel af van paard tot paard... als het klikt, heb ik engelengeduld, anders niet...)
*Zwakkere linkerhand (wordt wel hard aan gewerkt)

Pluspunten van mezelf:
*doorzetten
* mijn handen staan na lang werken mooi rechtop *trots Haha!*

Minpunten van Univoque:
* Heel nerveus en schrikt van alles
* heeft heel snel de neiging om onder je vandaan te lopen (ben ik al lang aan het werken, en het wordt steeds beter en beter)
* Héél moeilijk om mee te springen. Niet dat ze het niet kan, ze wil er te snel vanaf zijn en is gewoon veel te heet. Ze loopt dan gewoon door je been heen, en zet zich helemaal vast.
* overgevoelig op het been (bij het aangalopperen mag je alleen maar een heel lichte druk geven en het been bijna niet verplaatsen. Doe je het nét iets te hard of té ver naar achteren, dan ontploft ze als het ware)

Pluspunten van Univoque:
* is verschrikkelijk lief
* kan héél mooi lopen (als ze zin heeft)
* loopt heel gemakkelijk nageefelijk
* Doet haar best en geeft zich heel gemakkelijk

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 01:37

Jambo's enige minpunten zijn : Zijn NAAM (vind ik echt niet mooi) Haha! En hij is soms enorm moeilijk te vangen in het weiland!
Zijn pluspunten zijn: Hij is zooo lief! beetje eenkennig maar hij zal je nooit trappen, bijten, bokken...

Mijn minpunten zijn: Naar voren zitten, tenen naar buiten, EN IK KAN NIET ZIEN OF IK OP HET GOEIE BEEN LICHTRIJ! Bloos echt heel erg ik zie het gewoon niet! ik werk er wel heel hard aan om alles te verbeteren.
Mijn pluspunten zijn: Dat ik een vrij vaste zit heb en dat ik rustig ben met rijden. Ik ben alleen soms wat overdreven fanatiek hahaha

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 18:52

Herman's minpunten: Niet goed de draf uitstrekken!
Herman's pluspunten: In het verkeer hardstikke braaf, graag willen werken en nog wel meer!

Mijn minpunten: Dat ik me handen soms naar voren kantel, me hakken soms niet goed uitdruk, dat ik soms te snel boos word Bloos
Mijn pluspunten: Doorzettingsvermogen...

micky
Berichten: 389
Geregistreerd: 24-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 10:56

plus punten van rambo

#dat ie supergave gangen heeft. OK dan!

#heel lief is met andere paarden. Cool

# erg leergierig is *LOL*

#nooit sloom is Haha!

de min punten zijn

#dat ie nooit de trailer in wil dus ik moet altijd rijdend naar wedstrijden Boos! Boos!

#vaak een heethoofd is Tong uitsteken

xxPatriciaxx

Berichten: 330
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 18:33

Oke niet van mijn eigen paard, maar van mijn bijrijdpaardje:
Minpunten van Caballero (zoals ik ze zie):
* Niet goed voor het been, te traag achterbeen
* Niet goed los door het lijf, geen schwung of losgelassenheit (stijfheid)
* Loopt erg kort en ingehouden. Geen ruimte in de gangen, maar stokkerige manier van lopen. Te wijten aan zijn leuk uitziende maar te compacte bouw.

Plusplunten:
* Braaf in de zin van koelbloedig. Rustig karakter. Heel goed handelbaar op stal
* Altijd vrolijk
* Ziet er grappig uit. Net een soort luxe teddybeer.

Pluspunten van mij:
* Erg gedreven om het beter te willen kunnen of moeten doen.
* Goed geconcentreerd zijn op mezelf en het paard

Minpunten:
* Naar voren zitten om klappen te ontwijken. Ook om druk die op mijn handen rust en uitvloeit naar mijn stramme schouders te kunnen ontlasten. Ander gevolg is dat ik dan met wat langere teugels rijd zodat ik het paard in zijn mond ook minder in de weg zit, zodat hij geen hinder ondervind van mijn stramme schouders. Ik wil dan ook weleens met iets te open handjes rijden om met vingers mee te bewegen en soms zet ik mijn ellebogen dan weleens te wijd. Allemaal een aanwijsbare oorzaak: stramme schouders dus.

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 21:42

Fraeva's minpunten:
* Ze heeft een gelopen galop.
* Ze valt snel uit de draf (naar tölt), bijv. in een wending.
* Ze kan absoluut niet springen.

Gelukkig zijn deze minpunten te trainen en op dit momwnt wordt er hard aan gewerkt Haha!

Mijn minpunten:
* Ik kijk te veel naar mijn paard tijdens het rijden.
* Ik moet de achterhand er meer onder rijden.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 21:52

min-punten van mij:
- soms bang(niet zo snel voor mijn eigen), dan rijd ik te afwachtend.
- benen zijn niet stil(mijn pony zit totaal niet lekker in draf).
- mijn houding is heeeel erg slecht.
- ik wil altijd teveel, alles moet perfect en zelfs dan ben ik nog niet tevreden.

min-punten van mijn pony:
- te sterk soms.(bijv. in parcours)
- snel in de stress.
- drijft zijn zin vaak door.

plus-punten van mij:
- zijn er niet.

plus-punten van mijn pony:
- wil graag voor me werken(alleen soms een beetje te graag, dan wordt hij over-ijverig)
- zit heerlijk in galop.
- loopt over het algemeen netjes.
- reageert over het algemeen goed op mijn hulpen.
- kan springen en dressuur.