Van achter naar voren rijden. Hoe moet dat????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:54

In de engelse rijstijl word dit inderdaat zoals ook hier veel genoemd. Op het moment dat je het paard van achteren naar voren rijd. Gaat het paard meer stuwen van achteren. De beweging loopt dan zoals ze zeggen over de schoft. Het voelt als dat de stuwing soepel door loopt en niet ergens geblokkeerd word door te veel met de teugels te werken of verkeerde zit enz.

Hoe dit te doen is niet zo makkelijk als het lijkt. Het paard moet van achteren sterk stuwen zonder daarbij echt harder te gaan. Dit doe je dus door hem goed vooruit te rijden en met ophoudingetjes als dat nodig is om hem meer kracht te laten gebruiken met zijn achterhand. De hoofd houding is dan in het begin laag en ligt rond. Het paard loopt door die stuwing tegen je hand aan en zal nageven en met je hand begelijd je hem meer naar beneden. Zover dat de beweging mooi door vloeit. Dit gebeurd als het paard zijn rug bol maakt.

Dit is het begin van het verzamelen.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 21:41

sommige zitten constand te zagen om hun paard omlaag te krijgen (oke toen ik nog geen les had deed ik dat ook Haha!) maar dat moet dus niet zo,ze bedoelen er idd ook mee aan de teugel laten lopen dat die je door van achter naar voren te rijden.

josien geeft hierboven al de goede uitleg Lachen

handen dus gewoon stil,rechtop,en dragend houden.
en dan met je benen drijven (niet als een gek gaan drijven) maar gewoon met je benen rijden.

en voor de rest ben ik het idd met josien eens Lachen

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 22:16

En het klinkt zo makkelijk ...*zucht*

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 22:24

Pauline schreef:
En het klinkt zo makkelijk ...*zucht*


ja idd Haha! Tong uitsteken
ik heb ook tijden met piano handen gereden en nu moet ik ze ook meer zelf dragen,recht op houden en stuk stiller,is toch best moeielijk ja Lachen

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 10:03

Ik zou het geen ophoudingkjes noemen. Eerder zachtjes "kneden" in de teugels om je paard het bit los te laten houden. Klinkt wat vriendelijker.

Bij het van achter naar voren rijden onstaat er door aktiviteit vanui de achterhand te vragen, drang naar voren. Die drang/energie kan je dan omzetten in nagevelijkheid. Let er wel op dat je het over aktiviteit hebt en niet over snelheid. Deze aktiviteit kan je het beste voelen door te kijken of je paard makkelijk op je been naar voren wilt, zonder dat de controle verloren gaat. Hij moet dus wel van jou blijven in deze drang naar voren.

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 13:19

dd eerst drijven, energie vanachter opwekken, en dan zachtje tegenhouden vanvoor door lichtjes weerstand te bieden met je handen. Als ze daar niet op reageren, lichtjes knijpen met beide handen, dan weer stoppen.

Mijn maantje, mijn sterretje...
Just remember in the winter far beneath the bitter snows
Lies the seed that with the sun’s love, in the spring becomes the rose

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 18:27

Waarscheinlijk had je haar nog niet genoeg actief van achteren. Dan moet je echt met de teugels gaan werken om haar na te laten geven. Daarbij ligt het er ook een beetje aan hoe hij geleerd heeft om na te geven.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 20:58

Een paard krijg je ook vaak nageeflijk door van achter naar voor te rijden.

Impuls die je vanuit de achterhand activeert, komt er op de voorhand weer uit door nageeflijk te worden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers