Pjelk steekt zijn neus er uit in de overgangen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Pjelk steekt zijn neus er uit in de overgangen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-03 13:14

Pjelk steekt steeds zijn hoofd helemaal omhoog in de overgangen terug. Verder loopt hij heel netjes aan de teugel maar als ik bv van draf naar stap ga of van stap naar halthouden (daarbij is het het ergste!) dfasn ben ik hem kwijt.
Waar ligt dit aan? Teveel hand en of te weinig been van de ruiter of kan het ook iets heel anders zijn?

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 13:29

héééél trage overgangen maken + ietsje meer doorvragen tijdens de overgang. Dat werkt bij mij het beste, paarden vinden het bij een overgang makkelijker om hun evenwicht te bewaren met de neus in de lucht. veel oefenen! Lachen

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 14:57

ik heb idd ook hele trage overgangen gemaakt.
gaan doorzitten, (lang en zwaar maken Haha!) en steeds iets terug rijden,en dus wel zorgen dat hij aan de teugel blijft.
ik deed als mickey dan weer omhoog wou komen benen erbij en doorrijden en weer trage overgang maken,kwam ze weer omhoog net op dat moment als ik wou stappen,dan weer doorrijden enz.
en idd heel veel oefenen!
bij mij is het gewoon het meeste gekomen door oefenen,oefenen en oefenen Haha!
krijg je trouwens wel les?
let idd ook erop dat je je benen eraan houd,en niet iets onbewust anders doet,gewoon lekker ontspannen blijven.

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 11:32

Een paard die zijn neus omhoog doet in de overgangen vooral het terug komen. Probeerd te stoppen op de voorhand. De achterhand gebruikt hij niet. Hij maakt dus zijn rug hol. Dit zijn vaak paarden die nooit geleerd zijn hun achterhand te gebruiken. Door dat langzaam aan een overgang te maken valt het paard niet zo op de voorhand omdat hij zich niet hoeft tegen te houden. Maar hij gebruikt dan nog niet de achterhand.

Leer haar eerst op commando te stoppen. Als dat goed gaat drijf je in de overgang aan. Gaat hij dan nog omhoog. Tik zijn achterbenen even met de zweep aan. Even dat hij bewust word wat zijn achterbenen doen.

Laat dat neusje in de overgang maar even zitten. Maar probeer door te drijven of bij te tikken in de overgang haar achterhand er onder te krijgen.
Maar het belangrijkst is een commando aan leren waarop hij stopt.

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 22:45

Ik heb wel les en idd trage overgangen werken goed. Daar zal ik verder mee oefenen en voorlopig niet te moeilijke dingen vragen als draf-halthouden. Omdat hij anders zijn achterhand er bij kan houden.