Racen door het parcour

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maaikuh

Berichten: 76
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Kruisland

Racen door het parcour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 16:25

Als ik spring gaat mn pony altijd keihard racen. In het begin niet. We beginnen met balkjes, een laag kruisje met drafbalk en bouwen langzaam op. Maar als het dan rond de 60,70 word, gaattie keihard op de hindernis af en komtie wel eens verkeerd uit, waardoor ik niet goed mee kan zitten. Hoe kan ik dit probleem voorkomen?

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 16:34

Als je gaat springen is dat dan in de les of doe je het alleen? Trekken aan de teugel heeft weinig zin, probeer eventueel de manen erbij vast te nemen vlak achter zijn oren dan zit je hem teminste niet te plagen in zijn mond en zijn rug. Eerst aan de teugel brengen en dan verder gaan. sterkte.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 16:38

Terugrijden met je zit. Niet laten racen, de hindernis niet nemen als het paard gaat racen. Zelf het initiatief houden.

Maaikuh

Berichten: 76
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Kruisland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 16:43

Thnx voor de tips, maar dat heb ik al geprobeerd. En ik spring trouwens in de les.

shinchan
Berichten: 23
Geregistreerd: 17-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 17:33

Draf of galop balkjes ervoor en erachter helpt aardig en gewoon stil zetten op het punt dat je pony het overneemt, echt helemaal halthouden werkt super en natuurlijk bij de landing het zelfde, zelf controle hebben over de richting die je uitgaat en anders ook weer halt of de ander kant op wenden.

Maaikuh

Berichten: 76
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Kruisland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 17:35

Okee bedankt voor de tips. Maar hij gaat ook altijd gelijk naar de volgende hindernis en dan snijdt hij de hoek helemaal af, en dan komt hij weer verkeerd uit. Dan moet ik hem helemaal naar buiten trekken. Dat ziet er niet erg gecontroleerd uit. Dat vind ik heel vervelend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 18:55

Als hij gaar racen zet je hem op de volte.
Tot hij braaf gallopeerd
Dan ga je draven tot je pony weer helemaal rustig is en dan ga je pas weer verder.
Maar zoiets zal je instructie toch ook wel weten Lachen

Maaikuh

Berichten: 76
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Kruisland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 19:29

runningkawa schreef:
Als hij gaar racen zet je hem op de volte.
Tot hij braaf gallopeerd
Dan ga je draven tot je pony weer helemaal rustig is en dan ga je pas weer verder.
Maar zoiets zal je instructie toch ook wel weten Lachen


Ja, dat zegt ze ook. Ik was alleen benieuwd of er nog meer mensen zijn die dit probleem ook hebben en hoe die het oplossen.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 14:59

Ga gewoon verder met dressuur rijden. Zet drie hindernissen in de bak, maar doe er niets mee. En de volgende dag niet, en de dag daarop.. Kan hij eindelijk normaal in een bak lopen waar hindernissen staan, ga dan gewoon verder met dressuur en spring af en toe eens een laag kruisje. Bouw dit heel geleidelijk op en bedenk altijd dat je in een parcours een basistempo moet hebben en dat je dus dat hele traject bezig bent met dressuur. Neem op tijd terug, ga diep zitten en probeer de eerste tijd minder 'hoeken' en meer ronde bochten te maken in de parcoursen die je springt, succes!