springen met kijkerige pony/paard

Moderators: A_nouk, goldenarrow, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Saar4

springen met kijkerige pony/paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 16:59

Ik heb een pony die super kan springen maar net iets te wakker is. Ze is vreselijk kijkerig en komt bij het springen dan heel erg terug op mijn been. Ze kan net doen alsof ze voor het eerst een balk ziet en weigert dan pertinent over een balk heen te gaan. Of er zit een kabouter met mitrailleur tussen de oxer. Is ze er eenmaal overheen dan gaat het goed. Je moet er alleen zo vreselijk aan rijden en als je met je gedachten ook maar 1 seconde bij de boodschappen bent in plaats van bij haar staat ze stil.

Zijn er meer mensen met een heel kijkerig paard en hoe lossen jullie dit op met springen? trainingstips?

Gast4532

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 17:48

Veel verschillende hindernissen gaan springen.
Dus oefen parfoursen, maar maak er thuis ook maar iets geks van.

Deken erover, deken eronder.
Jas op de staander, hooi pak eronder, net wat je kunt vinden en toch wat veilig is.

na een tijdje weet hij toch dat die kabouters niet schieten Lachen

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 19:24

Je weet het maar nooit hoor met die kabouters. Het motto van mijn pony is "trust no one". Zelfs die vriendelijke eend in de vijver zou wel eens paardenvlees kunnen eten.

Maar bedankt voor de tip!

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:54

ja heeft mijn pony ook. Maar gelukkig is het met springen al heel wat minder als met de dressuur. Maar gewoon zelf goed voorwaarts (proberen) te blijven rijden. scheelt veel Haha! (tips van breg Haha! mijn lesgeefmens:D) en ook, stel hij vind links iets eng, neem dan bijv wat stelling rechts, dan maakt in een springparcours ook niet veel uit.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 09:24

Ik heb ook zo'n aanstellerd thuis. Ik moet zeggen, dat sinds hij SGW loopt, hij een stuk dapperder geworden is. Ook het feit dat hij nu meer gezien heeft en dus meer ervaring heeft helpt. Een echte aansteller blijft meestal zijn hele leven wel een aanstellertje, maar het kan minder worden door je paard veel mee te nemen en situaties mee te laten maken. Gewoon stug doorgaan dus.

Boyke & Hummer :)

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 21:35

ik heb ook 'n E-pony, 'n echte dressuurpony, kan zich voor alles en nog wat aan stellen, maar hij kan ook goed springen. je moet gewoon veel oefenen, oefenspringen, veel verschillende hindernissen, je pony vertrouwen geven, je benen er goed aan houden, en niet aan iets anders denken, maar er met je hoofd bij blijven! dat is wel zo handig. geef je pony vertrouwen op de sprong, het zal op een gegeven moment zeker weten beter gaan.

www.stephaniekox.nl africhting, instructie en verkoop
www.kox-concepts.nl (vastgoed) adviesbureau

Hesley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 16:53

mijn pony vond het altijd eng als iemand langs de hindernis stond
maar ik denk dat je gewoon veel moet blijven oefenen en als hij het goed doet moet je hem belonen.Je moet hem leren dat ie op je stem reageert als je klikt dat ie naar voren gaat dan heb je zelf ook minder werk. Clown *LOL*

Maaikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 09:34

Je kunt ook oefenparcoursen springen. Meestal zijn die er wel op verschillende maneges in de buurt. Dan is het net wedstrijd, maar het telt niet mee.

Tong uitstekenLive your life to tha max!:)

CondorSWEETY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 18:31

Probeer er voor te zorgen dat hij zijn aandacht bij jou houdt, dat is heel belangrijk en oefen thuis de meest gekke parcoursen, thuis mag t mis gaan, let er wel op dat je goede afstanden hebt, als hij niet goed uitkomt kan hij ook gaan weigeren. Veel succes!

CONDOR IS DE LIEFSTE COOLSTE BESTE!!!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie