te snel draven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Expensive

Berichten: 599
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-01 17:23

als ik wil gaan draven, gaat ze heel hard. ik ga daan zwaar zitten, en dan zeg ik "hoo", alleen het helpt niet. wat kan ik nog meer doen ? Haha!

[edit Zep]iets leesbaarder gemaakt[edit/]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Zep op 2001-08-23 17:43 ]</font>


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 17:41

een paard moet goed voorwaarts draven. gaat ie te hard dan zet je er gewoon nog een 'tandje' bij.(iets harder dus) Hij moet leren om op jou tempo te draven. Na een tijdje wordt ie moe en dan wil ie hoogstwaarschijnlijk langzamen maar dan blijf je hem goed voorwaarts rijden. Op jou tempo! na een tijdje probeer je iets langzamer te gaan.

Gaat ie dan weer zijn eigen tempo rijden dan zet je er weer een 'tandje' bovenop. doet ie het goed. dan beloon je hem door een keer over zijn manenkam te strijken.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 18:00

Maak af en toe is een volte,rijd natuurlijk veel figuren en praat rustig tegen hem.

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 18:45

veel oefenen, als hij niet op je zit reageert moet ie het misschien nog leren? en je moet het proberen voor te zijn, dus proberen om al zwaar te gaan zitten zodra je merkt dat ie harder wil, dat is best moeilijk in hetbegin maar het word automatisme!
en als ie er dwars doorheen loopt maak je een keer een ophouding.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 08:42

Ik dnek dat Heike gelijk heeft. Sommige paard zijn wele cht niet moe te krijegn, dan rijd je tussendoor veel oefeningen, slangevoltes enzo helpen het beste, zodat je paard zijn volle consentratie (en energie) naar dat werk gaat. Haha!

Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 01:46

Mag ik jou vragen of het ook een draver is? Zoja, dan heb ik nog wel wat nuttige tips, ik heb namelijk ook een draver rustiger gereden door veel voltes te rijden, zwaar te zitten en met lichtrijden jouw tempo aanhouden, dat is best lastig, want je gaat al gauw mee in het tempo van je paard, maar als jij erop gaat zitten met een "houding" van IK bepaal het tempo en je doet dat dmv lichtrijden ook, zal je merken dat je paard terug gaat komen. Ik longeerde Quickly ook nog wel eens voor het rijden, kon ze haar ergste energie kwijt, maar ja zij kwam bij die manege ook maar 3 uurtjes per week uit de stal, omdat niemand op haar wilde rijden Huilen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 66 bezoekers