Dressuurruiters: welk bit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 13:10

K&K aurigan dubbel gebroken watertrens. Niet de dunste, niet de dikste, de middelmaat dus. Fijn bit, loopt ze uitstekend op Knipoog.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 14:17

Allebei gewoon op een bustrens.De ene heeft een middelmatige dikke en die ander een vrij dikke.

Eerst hoorde je altijd dat dun meer inwerkte, nu was het opeens dik.Najah ik heb er geen last van.Ze lopen dr best mee.

Met buitenrit moet de ene wel een slof om, of een mexicaans stangetje.Ik gebruik eigenlijk altijd het stangetje, die kan ik lenen van de vorige eigenaar Haha!

Myranda

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 18:47

Ik rij altijd met een dubbelgebroken Robartbit. Hij loopt er super op. Hij schuimt waanzinnig en kauwt op het bit, dat terwijl het gewoon RVS is.... Hiervoor had ik een duur aurigan bit waar hij toch een stuk minder goed op liep dan op deze.

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 18:49

Ik rijd eigenlijk altijd met een dubbelgebroken watertrens met plat tussenstukje. Dressuur, springen en buitenritten. Heel soms wil ik in de winter als ik naar buiten ga en hij heel erg fris is er wel eens een enkelgebroken watertrens inhangen.

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 11:25

Jumper op een dubbelgebroken watertrens. Ik spaar (van mijn prijzengeld, dus duurt nog wel effe...Lachen) voor een K&K. Ik had eerst een dikke enkelgebroken bustrens, maar omdat Jump een beetje vreemd gevormd gebit heeft (vanwege het kribbebijten) paste dat niet lekker, het was te dik. Op dit dubbelgebroken bit doet ie het super. Ik heb voor zowel dressuur, springen, buitenrijden als crossen hetzelfde bit.