fries

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

fries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 21:12

hallo ik ben nieuw hier.....

tuurlijk ben ik ook helemaal verzot op paarden en natuurlijk die mooie friezen waar ik op rij.....
ik heb een vraag aan jullie en ik hoop dat jullie me erbij kunnen helpen...
mn lieve schat (fries) rijd ontzettend lekker en heeft hele fijne gangen.gister ging ik voor de afwisseling maar eens buiten rijden (het was heeel fris) hij werd natuurlliijk heel fris en ik liet hem eerst zelf wat draven.snuivend liep hij trots en heeel uitgestrekt kan hij lopen...hij was ook licht in de hand en hij had nog nooit zo rustig en langzaam gegallopeerd...
dit wou ik ook natuurlijk ff kwijt omdat het zo super ging..

mijn vraag is dus..hoe leren jullie paarden te wijken en schouderbinnenwaart??
ik hoor zoveel verschillende manieren en ik ben bang dat ik het dan niet op de goede manier doe..ik hoor graag verschillende meningen van jullie want daar leert ieder mens weer van he!!?
verder gaat met rijden alles wel prima.hij loopt fijn voorwaarts(kan natuurlijk altijd meer maar oke)...heeft geen spanning op de teugels...trouwens hoe kan het dat als ik train dat hij de neiging heeft om diep te lopen en als ik buiten rij dat hij fijn heel opgeheven op de loodlijn loopt?
ik denk dat het eraan ligt dat ik hem meer voorwaarts moet rijden zodat hij geen kans heeft om achter de loodlijn te lopen...
hier hoor ik ook graag jullie mening over


heel veel groetjes

esther