Toch weer doorgezet en een vraag.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-01 21:23

Ik heb vanavond heerlijk gereden. Ik ben er op gaan zitten met de gedachte ik probeer en wil het niet, dan gaan we gewoon lekker crossen.
Maar het ging errug goed, boven verwachting. Ook in draf bleef ze keurig lopen, dat was vanavond nu echt voor het eerst dat ze ontspannen met haar hoofd naar beneden bleef lopen. Zonder dat ik met 100 kilo in mijn handen reed! *glunder*

Nu heb ik alleen gezien dat als ze in stap netjes loopt, ze niet helemaaaaal recht loopt. Ze loopt niet scheef hoor, een ander zal het niet direct zien. Ze loopt wel een heel klein beetje gekantelt met haar hoofd. Haar maantop heeft ze een heeeel klein beetje naar links en haar neus een beetje naar rechts, zeg maar. Het is misschien maar iets van een centimetertje ofzo, maar ze loopt WEL scheefjes.

Nu dacht ik ik drijf aan de ene kant een beetje bij, maar dan reageert ze dus eigelijk heel braafjes met de andere kant op lopen. Dus ik de andere kant begrenzen, toen liep ze meer een beetje in stelling, nou ja daar gaf ik toch ook een beetje de hulpen voor. Ze ging dus alleen maar netter lopen wat dat betreft, maar bleef WEL die ene cm scheef lopen met haar hoofdje......

Dus ik dacht ik heb misschien mijn handen verkeerd, de ene meer druk als de andere. Goed opgelet, maar ik geloof dat dat niet zo is.
Hoe zou ik haar nou iets rechter kunnen stellen??

Ik moet erbij zeggen dat ik dus niet in de wei reed, maar rechtuit langs het strand. Het was dus niet zo dat ze de hele tijd door de bocht moest ofzo. Rechteruit kon niet Knipoog

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 21:28

Lodewijk doet het soms ook altijd als ik links omrijd kanteld ie iets naar links (dus neus naar links oren naar rechts overdreevn gezegd)
Het is idd ook niet veel maar ik weet dan dat ik te weinig doe met rechts meestal is een ophouding geven in rechts genoeg.
Ik houd mijn hand te stil ,ik moet 'm als het ware meer op de plek houden en mee gaan met de beweging.
en links een tikkie meer nageven ondanks dat ik eigenlijk al niets in mijn hand heb.
Ik los het niet met been op want van achter is hij al goed bezig is een fout van de ruiter.
Probeer niet alleen op druk van je hand te letten maar ook op je schouder als je paard zo lekker los is heeft 1 afhangende schouder al hetzelfde effect.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik het moeilijk vind om het zo te zeggen zonder het te zien

(ik kom btw als alles door gaat eind maart naar ameland voor een week)