Bonfire wint olympisch goud met kunstjes?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 11:37

Typische opmerking van dhr Janssen, erg arrogant.

Er is een discussie en het gaat helemaal niet om het wie gelijk heeft, of wie niet. Voor mij in ieder geval niet, wil alleen maar meer weten ervan. Dit om mijn kennis te vergroten.

En dhr. Janssen kan/wil niet gewoon onderbouwen waarom hij het er niet mee eens is. Vind het niet alleen arrogant, maar ook zeer zelf ingenomen. Het lijkt mij niet zo heel erg moeilijk om te beargumenteren op een goede wijze waarom het niet juist is.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 11:39

Pipo schreef:
Typische opmerking van dhr Janssen, erg arrogant.

Er is een discussie en het gaat helemaal niet om het wie gelijk heeft, of wie niet. Voor mij in ieder geval niet, wil alleen maar meer weten ervan. Dit om mijn kennis te vergroten.

En dhr. Janssen kan/wil niet gewoon onderbouwen waarom hij het er niet mee eens is. Vind het niet alleen arrogant, maar ook zeer zelf ingenomen. Het lijkt mij niet zo heel erg moeilijk om te beargumenteren op een goede wijze waarom het niet juist is.


Omdat ze wel wat beters te doen hebben Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 11:40

Anya schreef:
Nou hier kan ik me wel bij aansluiten. Want hoe dan ook... Ik geniet als ik een paard als Bonfire aan het werk zie. En ik kijk real time! Ik speel dit soort dingen nooit in slow motion af, dus eigenlijk zal het me worst of het in slow motion nu wel of niet goed is. Het is nl. niet bedoeld voor slow motion Knipoog


Ik geniet daar ook van en ook van Krack C. Van Jazz ook trouwens, en van zijn nakomelingen ook. Maar daarom wil ik wel graag weten waarom iemand iets niet goed vind, of juist wel goed vind. Juist om de kennis te vergroten.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 11:43

Pipo daar ben ik het wel mee eens. Daarom heb ik dit topic ook op rijtechnisch geopend. Omdat ik geen verstand van fokken heb, maar op zijn minst iets snap van dressuur. In de hoop vanuit een andere invalshoek informatie te krijgen die me aan het denken houdt...

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 11:44

Pipo schreef:
Typische opmerking van dhr Janssen, erg arrogant.

Er is een discussie en het gaat helemaal niet om het wie gelijk heeft, of wie niet. Voor mij in ieder geval niet, wil alleen maar meer weten ervan. Dit om mijn kennis te vergroten.

En dhr. Janssen kan/wil niet gewoon onderbouwen waarom hij het er niet mee eens is. Vind het niet alleen arrogant, maar ook zeer zelf ingenomen. Het lijkt mij niet zo heel erg moeilijk om te beargumenteren op een goede wijze waarom het niet juist is.


Nu even mijn eigen mening.
Je kunt het arrogant noemen maar die mensen hebben daadwerkelijk wat bereikt en leveren geen commentaar op anderen op openbare forums.
Ik ben er van overtuigd dat als je hem gewoon een email stuurt met je vragen je eerlijke en oprechte antwoorden van hem krijgt.
Ik begrijp wel waarom hij geen tijd wil en kan besteden aan een discussie op een openbaar forum waar over zijn paarden en vriendin wordt gesproken zonder dat aan hem of zijn vriendin een mening wordt gevraagd. Dan kun je je tijd en energie beter steken in positieve dingen lijkt me.
Maar nogmaals: als je hem vragen stelt worden die gewoon beantwoordt, dus wat houd je tegen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 11:45

ThePast03 schreef:

Omdat ze wel wat beters te doen hebben Knipoog


Er is al zeer regelmatig een kritische opmerking richting Janssen en Anky geweest mbt training.

Heb in al zijn antwoorden daarop nog nooit een normaal argument gehoord. Alleen maar arrogante en zelfingenomen antwoorden, die een soort van: jij bent dom, en ik weet alles antwoord.

Anky top, maar Sjef...................................

Ik denk dat ik Tineke haar mening weleens zou willen horen. Die kan het tenminste op een normale manier onderbouwenl.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 11:47

Anya schreef:
Pipo daar ben ik het wel mee eens. Daarom heb ik dit topic ook op rijtechnisch geopend. Omdat ik geen verstand van fokken heb, maar op zijn minst iets snap van dressuur. In de hoop vanuit een andere invalshoek informatie te krijgen die me aan het denken houdt...

Ik zeg ook niet dat een van de partyen gelijk heeft. Maar vind dat als er een kritische opmerking gemaakt word, er op zijn minst overnagedacht mag worden.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 11:47

Pipo schreef:

Anky top, maar Sjef...................................

Ik denk dat ik Tineke haar mening weleens zou willen horen. Die kan het tenminste op een normale manier onderbouwenl.


Nogmaals, als je het Sjef op een normale manier vraagt krijg je ook heel normaal antwoord.

En als je benieuwd bent naar de mening van Tineke dan vraag je haar dat toch gewoon? Is niets moeilijks aan hoor.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 11:47

Het is niet helemaal de bedoeling om op RT een discussie voort te zetten die ook gaande is op FA (wordt beetje lastig om de discussie te volgen Lachen ).

Graag in dit topic de rijtechnische opmerkingen over Bonfire en consorten. Overige opmerkingen graag in het andere topic Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 12:01

ThePast03"]
[quote="Pipo schreef:

Anky top, maar Sjef...................................

Ik denk dat ik Tineke haar mening weleens zou willen horen. Die kan het tenminste op een normale manier onderbouwenl.


Nogmaals, als je het Sjef op een normale manier vraagt krijg je ook heel normaal antwoord.

En als je benieuwd bent naar de mening van Tineke dan vraag je haar dat toch gewoon? Is niets moeilijks aan hoor.
[/quote]

Lijkt mij handig als jij je denigrerende opmerkingen voor je houd. Probeer hier een normale discussie te voeren. Ik weet heus wel dat ik die vraag kan stellen.


Verder vind ik dat Sjef niet normaal antwoord, en vraag ik mij meer af hoe JIJ hem de vraag heb gesteld.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 12:03

Kleintje schreef:
Sja, misschien is het paard niet correct gebouwd, maar niet alles hangt aan statistieken en aan regels. Niet alles is verklaarbaar.
Feit is dat ze een goede combinatie waren en het er allemaal heel simpel uitzag.
Dan maar geen perfect in het plaatje passend paard, dan maar een simpel paard op stal, zolang het werk maar goed gaat.


OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! ik heb hier verder niks aan toe te voegen!

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 12:04

Pipo schreef:

Lijkt mij handig als jij je denigrerende opmerkingen voor je houd. Probeer hier een normale discussie te voeren. Ik weet heus wel dat ik die vraag kan stellen.


Verder vind ik dat Sjef niet normaal antwoord, en vraag ik mij meer af hoe JIJ hem de vraag heb gesteld.


Sorry dat ik denigrerend overkwam dat was beslist niet de bedoeling.
Ik kan me alleen niet voorstellen dat als je benieuwd bent wat Tineke hier over denkt je dat niet gewoon vraagt.

Ik heb Sjef geen vraag gesteld, hij heeft alleen de topics doorgelezen en dit was zijn reactie daarop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 12:07

Weet niet of je de hoefslag of de in de strengen hebt? Daar staan best vaak reactie's van hem op ingezonden brieven. De toon die hij daar zet is dezelfde die hij hier zet.

Tineke is naar mijn gevoel wat meer openminded. En ik zal het haar zeer zeker vragen.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 12:10

Pipo schreef:
Weet niet of je de hoefslag of de in de strengen hebt? Daar staan best vaak reactie's van hem op ingezonden brieven. De toon die hij daar zet is dezelfde die hij hier zet.

Tineke is naar mijn gevoel wat meer openminded. En ik zal het haar zeer zeker vragen.


Ik heb beide bladen en ken zijn reactie's maar dat heeft hier weinig mee te maken denk ik.
In alle topics is tot nu toe geen vraag gesteld aan hem, er is wel veel kritiek geweest op zijn paarden en zijn vriendin wordt beschuldigd van het vertonen van kunstjes.
Ik kan me voorstellen dat je dan niet in de stemming komt om uitgebreid uit te gaan leggen wat jouw visie is. Maar dat is mijn mening.

Ik ben heel benieuwd naar de reactie van Tineke.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 12:12

Voorlopig op slot. Spinoff van FA

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 13:08

Na overleg met topicstarter weer open Lachen.

Graag vanaf dit moment alleen rijtechnische postings zodat hier een eigen discussie ontstaat.

Postings die een vervolg zijn op het topic in FA worden naar de Mesthoop verplaatst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 13:59

Bonfire roeleert!! (wilde het maar even gezegd hebben Knipoog )

Ik begrijp de reactie van de heer Janssen volkomen. Als hij serieus op alle onzin in zou moeten gaan die er op de wereldwijde fora over hem, zijn vriendin en hun paarden, en ook nog eens het gros van hun leerlingen gezegd wordt dan kan hij wel ophouden met zijn bezigheden en de hele dag stukjes gaan zitten schrijven. (en dan produceert hij niks meer op paardengebied dus dan houdt het gezeik snel op Knipoog )

Ik heb Bonfire nog een keertje thuis aan het werk gezien nadat hij al met pensioen was. Was ook de eerste keer dat ik hem niet of op stand, of van een afstandje in de ring zag. De lossigheid overviel me toen echt. Als ie werkelijk getruct was had ie nooit zo kunnen zijn.

Ik ben het eigenlijk compleet met Sjef eens dat het gewoon het afgunstige gezever van een stel gefrustreerde hobbyisten is. Ik wacht nog steeds op de Olympische medaille van een van dhr de Langes fokproducten, al ben ik met een wereldbekeroverwinning ook wel tevreden denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 14:29

Zep schreef:
. De lossigheid overviel me toen echt. Als ie werkelijk getruct was had ie nooit zo kunnen zijn.


Dat is mijn vraag ook nog steeds, hoe kan een paard zo los door het lijf bewegen terwijl het kunstjes zijn. Want wat ik al eerder heb geschreven, iedere keer valt mij het weer op hoe Anky der paarden, en die van haar leerlingen op iedere wedstrijd eruit springen en opvallen mbt souplesse. (krack, Lingh)

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 14:53

Misschien offtopic maar toch: je zou jezelf ook niet in slowmotion moeten zien lopen of rennen, daar wordt je niet vrolijk van.

Ook de slowmotion herhalingen van atleten tijdens een sprint zijn geen gezicht, die maken ook wel eens een misstap die in de snelheid niet te zien is (maar in slowmotion wel), maar ondanks dat winnen ze toch, omdat het om meer gaat dan alleen waar en hoe ze die benen neerzetten.

Is het met de paardensport ook niet een beetje zo?

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 14:54

Aanvulling: dressuur rijden is toch ook niet meer dan trucjes aan je paard leren?

Maar voordat je zover bent dat je je paard op een correcte manier die trucjes kunt leren, ben je weer een heel eind verder!!!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 15:32

ThePast03 schreef:
Dit is de reactie van Sjef Janssen welke ik op zijn verzoek hier plaats:

In het kort komt het hier op neer, dat we heel moe worden van dat onophoudelijk geouweprutsmuts en gekrakeel van
die beroemde "stuurlui" en veredelde hobbyruiters, die de hele dag bezig zijn om excuses te bedenken waarom ze zelf
de top niet halen en bezig zijn andere mensen en nog erger paarden onderuit te halen.
Wij vinden dit laag bij de grond en willen hier dan ook inhoudelijk absoluut niet verder op ingaan.
Beter harder werken en trainen aan die toch verkeerde paarden die dan toch zo mooi die "kunstjes" laten zien, zodat
tig duizenden mensen er zoveel plezier en emotie aan hebben, dan onnodig opwerpen als de "waarheidsprofeten" die zelf
nooit geen stap verder komen en hoe dan ook hun frustaties moeten bot vieren!

Groeten, Sjef Janssen

Mooi tekstje.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 15:45

Anoukie schreef:
Aanvulling: dressuur rijden is toch ook niet meer dan trucjes aan je paard leren?

Maar voordat je zover bent dat je je paard op een correcte manier die trucjes kunt leren, ben je weer een heel eind verder!!!


Niet helemaal.

Veel van de bewegingen die een paard van nature maakt zijn verheven tot dressuuroefeningen. Denk aan piaffe, passage, changementen.

De 'truc' zo je wilt, is het alleen, om het je paard te laten doen op jouw aanwijzingen en op een moment dat jij wilt.
Het streven daarbij moet zijn, om dat met optimale lossigheid, schwung en tact voor elkaar te krijgen.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 16:09

fabienne"]
[quote="Anoukie schreef:
Aanvulling: dressuur rijden is toch ook niet meer dan trucjes aan je paard leren?

Maar voordat je zover bent dat je je paard op een correcte manier die trucjes kunt leren, ben je weer een heel eind verder!!!


Niet helemaal.

Veel van de bewegingen die een paard van nature maakt zijn verheven tot dressuuroefeningen. Denk aan piaffe, passage, changementen.

De 'truc' zo je wilt, is het alleen, om het je paard te laten doen op jouw aanwijzingen en op een moment dat jij wilt.
Het streven daarbij moet zijn, om dat met optimale lossigheid, schwung en tact voor elkaar te krijgen.
[/quote]

Dank je voor je aanvulling, ik was te lui om te typen vandaar mijn korte antwoord.

Toch een kleine wijziging op jouw bericht, een paard in de natuur maakt die bewegingen op een andere manier dan onder de man, met een ander gebruik van het lichaam, de achterhand etc. Dus vandaar mijn opmerking dat je weer een eind verder bent voordat je die "trucjes" op de juiste manier kunt uitvoeren!

Arabendu

Berichten: 641
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 16:10

Kan er heel kort over zijn: Onzin.
Een goede ruiter kan wel handig en slim zijn om de iets mindere punten van het paard toch optimaal te presenteren, maar kunstjes? Nee, Kunst? Ja.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 16:16

Anoukie, je hebt de laatste zin van mijn bericht overgeslagen Verdrietig