hoe krijg ik mijn pony aan de teugel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

hoe krijg ik mijn pony aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 14:39

Haalloo!!

Wie heeft er raad/tips om mijn pony aan de teugel te krijgen, ik ben aan het oefenen en oefenen maar het lukt me maar niet
Wie kan er mij helpen Blond

groetjes leoni Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 15:05

Misschien kan je het beste naar zoeken gaan en dan aan de teugel intikken, denk dat je dan genoeg resultaat krijgt.

Maar je kan misschien ook les gaan nemen als je die nog niet hebt, of het aan je instructrice vragen..

In ieder geval heel veel succes

Alieska

Berichten: 610
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Kapellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 18:52

Zoals Nadhir al zei: gebruik de zoekfunctie eens Lachen

En ervoor blijven zorgen dat je je been erbij houden zodat ze voorwaarts neerwaarts loopt en niet volledig op de voorhand gaat vallen.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 19:34

Wanneer je je pony nageeflijk aan de teugel wilt laten lopen zou ik eerst even opzoek gaan naar een goede instructrice!
Die kan je hierbij helpen en mocht je dan nog vragen hebben is bokt er om deze te beantwoorden!

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 21:30

De zoekfunctie is aan te raden ja. Haha! Maar dat wist je nu alwel.
Ik wil alleen even zeggen, als je een paard nageeflijk wil krijgen, begin dan eerst aan de motor, niet aan de plek van dat koppie.
Eigenlijk is aan de teugel rijden zo makkelijk in theorie te zeggen. Maar eigenlijk moet je het gewoon leren voelen. En dat is een stuk moeilijker uit te leggen. Knipoog
Ik weet niet meer wie dit schreef eigenlijk, maar heb het ooit eens ergens in een blad gelezen: Je eerste paard rijd je altijd kapot. (misschien niet helemaal dezelfde woorden maar het komt erop neer, ik dacht dat dit het was) En degene die het geschreven heeft moet ik eigenlijk wel een beetje gelijk geven, van de andere kant ook weer niet want met goede hulp hoef je niet gelijk je paard kapot te rijden. Wel maak je veel fouten en daar moet je van leren.
Eén van de grofste fouten, vind ik zelf, is bij het aan de teugel rijden beginnen met het koppie op de plek. Maakt niet uit hoe, als dat koppie op zijn plek zit gaat de rest vanzelf veel fijner. Haha! Klinkt heel logisch dat het zo niet lukt, maar ik en heel veel anderen deden het onbewust misschien toch. Knipoog Het ziet er zo mooi uit, dat nekje mooi in de krul, maar echt, de motor moet eerst. En das de achterhand. Want als de motor niet start kan je niet rijden. Je moet dus zorgen dat de motor gelijk aan gaat als jij dat wil, dat wil dus zeggen dat je paard/pony direct moet reageren als je je been er iets meer aanlegt. Als je het sleuteltje niet goed omdraait kan je doen wat je wil, maar de motor start niet en je kan niet rijden. Knipoog
Zorg dus gewoon dat je paard naar je been luistert, en de rest komt bijna vanzelf. Lachen
En zoals Nadhir en Fairie zeggen, zoek een instructrice, die kan je over het algemeen erg goed helpen de motor te starten. *LOL*

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 14:25

ik heb les van een instructeur en hij geeft me ook vaak tips hoor maar het werkt nog niet helemaal.
Ik rijd af en toe met tideman of met martinggaal maar het lukt af en toe dat ze haar hoofd iets naar beneden doen!!

bedankt, voor de tip

Taruta
Berichten: 488
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: noordhoek in zuid-afrika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 18:01

hoihoi, ik had ook een pony die niet aan de teugel wou. je moet hem dus leren dat als hij met zijn koppie naar benden loopt het fijner rijden is. ik heb de mijne dat geleerd door een elastiek te kopen en om te doen bij mijn pony en dat omdoen zoals je een slof omdoet dus om de singel tussen zijn benen, en dan binnendoor door het bit en dat over zijn hoofd en als teugel gebruiken. als hij dn naar beneden komt laat het elastiek los en word het dus fijn om naar beneden te lopen! en als hij schrikt en ze hoofd omhoog doet dan doet dat geen zeer in de mond want het ekastiek rekt mee een beetje dus!
suc6 bye bye