Rijden met een stootteugel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 10:26

Mijn verzorgstertje rijdt ermee op Flair omdat ze anders een flinke onderhals gaat kweken Tong uitsteken (zie profiel hoe ze zonder loopt bij haar)
Dan zo strak dat ze er niet met de benen in kan komen en zo los dat ze nog gewoon horizontaal kan lopen (maar niet hoger) Flair loopt dat gewoon lekker rustig te hobbelen terwijl ze zonder met haar kop in de lucht aan het rennen is Lachen

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 10:33

Vorig jaar is er een nieuwe haflinger op de manege gekomen. Speciaal voor de strandritjes. Die heeft de eerste ritjes ook met stootteugel gelopen omdat ze anders haar hoofd omhoog deed en het ruitertje niets meer te vertellen had.
Na een paar keer (toen de haf door had dat strand niet automatisch crossen is Tong uitsteken) was de stoot niet meer nodig.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 23:54

Ik ken ook wel wat mensen die af en toe met een stootteugel rijden. Ik dacht eigenlijk juist dat het een best wel vriendelijke hulpteugel was. (als je hem gewoon zo lang houdt dat het paard zijn hoofd op normale hoogte kan houden)
Maar goed, die mensen die ik ermee heb zien rijden hadden hem aardig lang, gewoon als aanmoediging voor het paard om naar beneden te komen. (vooral bij pony's met een hertehalsje of pony's die de hele tijd naar de lucht liepen te staren gebruikten ze hem)
Vond ik nog niet zo heel erg verkeerd eigenlijk, uiteindelijk gingen ze hartstikke netjes lopen, en haalden ze dat ding er gewoon weer af.
Maar goed, voor alle hulpteugels geldt, als je ze verkeerd gebruikt helpen ze geen kloot. Knipoog En das niks nieuws.. *LOL*

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Rijden met een stootteugel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 13:23


Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Rijden met een stootteugel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 13:58

heeeel oud topic